Permalänk
Medlem

Sleeva ett xfx nätagg

Hej jag har ett
xfx black edition nätagg som jag är lite sugen på att sleeva de modulära kablarna på
tanken är då att köpa nya kontakter verkar vara standard 8pin pcie kontakter och sleva nya kablar men hur mäter jag upp vilka kablar som skall var för att vara helt säker på att jag inte förstör något

Edit: Fel i länken

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Hej jag har ett
http://www.dustinhome.se/product/5010332450 nätagg som jag är lite sugen på att sleeva de modulära kablarna på
tanken är då att köpa nya kontakter verkar vara standard 8pin pcie kontakter och sleva nya kablar men hur mäter jag upp vilka kablar som skall var för att vara helt säker på att jag inte förstör något

Länken är felande och funkar inte, men det smidigaste sättet om kontakterna ser likadana ut på båda sidorna är ju att bara ta ut alla, sleeva, stoppa tillbaka. Det är ju ingen skillnad på själva kabeln. Om kontakterna är olika så är det säkraste att ta ut en kabel i taget, så det aldrig fattas mer än en kabel på kontakterna.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Länken är felande och funkar inte, men det smidigaste sättet om kontakterna ser likadana ut på båda sidorna är ju att bara ta ut alla, sleeva, stoppa tillbaka. Det är ju ingen skillnad på själva kabeln. Om kontakterna är olika så är det säkraste att ta ut en kabel i taget, så det aldrig fattas mer än en kabel på kontakterna.

Tanken är att jag inte ska göra någon åverkan på orginal kablage om det finns minsta möjlighet

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem

Pröva maila xfx kanske , vissa företag är schyssta och skickar t.o.m ut gratis men i värsta fall kanske du får betala någon summa om dem ens har att sälja löst. Pröva iaf ifall du inte hittar annat som passar.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenjin:

Tanken är att jag inte ska göra någon åverkan på orginal kablage om det finns minsta möjlighet

http://djungelapa.se/category.php?id_category=30

Stefan här på forumet har en butik där han säljer diverse saker, intressant för dig kan vara dessa förlängare. Du klickar bara i kabeln och det är klart. 0 åverkan på nätagget, ingen bruten garanti. Du sätter alltså dessa i slutet av kabeln du stoppar in i agget, alltså där du vanligtvis skulle stoppa moderkortet och/eller grafikkortet

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Pröva maila xfx kanske , vissa företag är schyssta och skickar t.o.m ut gratis men i värsta fall kanske du får betala någon summa om dem ens har att sälja löst. Pröva iaf ifall du inte hittar annat som passar.

Tack det ska jag definitivt göra de kanske åtminstone kan skicka en skiss på hur kablarna är kopplade så jag får rätt ström i rätt pinne så att säga

Skrivet av Manneh:

http://djungelapa.se/category.php?id_category=30

Stefan här på forumet har en butik där han säljer diverse saker, intressant för dig kan vara dessa förlängare. Du klickar bara i kabeln och det är klart. 0 åverkan på nätagget, ingen bruten garanti. Du sätter alltså dessa i slutet av kabeln du stoppar in i agget, alltså där du vanligtvis skulle stoppa moderkortet och/eller grafikkortet

Jo det är den vägen jag tänkt gå på det fasta kablaget atx24pin och 8pin kontakterna men de modulära kontakterna verkar använda "vanliga kontakter" alltså borde jag kunna göra egna hane-hane är mest orolig för att xfx ska ha någon special tvist på anslutningarna i deras kontakter

Visa signatur

Återkommer om den saken....