Permalänk
Medlem

"Betydelse" tatueringar ?? tips

Hej, fyller 18 om 2 månader.. och vet inte vad jag ska tatuera så funderar på att ta någonting som betyder något låt oss säga att ett hjärta med en pil igenom betyder Peace & Love och det vet alla liksom.. typ såna fast riktiga som faktiskt betyder någonting. Tillexempel Ying yang men gillar inte betydelsen med den..

Någon som vet någon symbol som betyder typ "fred&kärlek" "peace&love" "family,friends forever" eller sådana små enkla men bra budskap ?
skulle uppskattas !

Tänk en gång extra innan ni kommenterar "fult med tatueringar osv" bryr mig inte om eran åsikt om det

Permalänk
Medlem

Kör på ett vapen, såg i en annan tråd att du gillade det.

Nej men lite mer seriöst, varför måste de betyda något? Kör på något du tycker är snyggt!
Annars kör som alla andra, något citat du tycker om. Men tänk en gång extra, du ska ha de hela livet. Bättre att du väntar än att du ångrar dig efter något år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrahN:

Kör på ett vapen, såg i en annan tråd att du gillade det.

Nej men lite mer seriöst, varför måste de betyda något? Kör på något du tycker är snyggt!
Annars kör som alla andra, något citat du tycker om. Men tänk en gång extra, du ska ha de hela livet. Bättre att du väntar än att du ångrar dig efter något år.

Ser helst att det betyder något, visst har också tänkt på att göra ngt som e bara snyggt.. men utbudet.. puffh... 1 miljard grejer med 50 miljarder olika stilar osv .. kommer aldrig kuna bestämma nått!

Permalänk
Medlem

Men hur ska vi veta vad som betyder något för dig?

Näe vet du inte vad du vill ha för tatuering så är det bara att vänta tills du vet det annars kommer du säkert bara att ångra dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soulis:

Men hur ska vi veta vad som betyder något för dig?

Näe vet du inte vad du vill ha för tatuering så är det bara att vänta tills du vet det annars kommer du säkert bara att ångra dig.

Du missuppfattade trådens poäng.. märken som betyder ngt för alla som ying och yang.. fattar inte hur du kan missuppfatta de.
kommer aldrig bara vakna upp nåndag och tänka precis den vill jag ha! så därför kommer det aldrig hända.

Permalänk
Medlem

Varför inte en Solsymbol^^.
Dyrkas utav många
"Lite som ying yang "

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSkudd:

Varför inte en Solsymbol^^.
Dyrkas utav många
"Lite som ying yang "

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/34/Brok...

Försöker du lura mig eller haha ? ser ut som en omgjord hitlers hackkors xD Kom med fler förslag dock, du fattade precis poängen med tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Försöker du lura mig eller haha ? ser ut som en omgjord hitlers hackkors xD Kom med fler förslag dock, du fattade precis poängen med tråden!

Hakkorset är "stulet" från religioner. Symbolen finns inom olika religioner/områden och betyder mer än nazism.

Det många inte vet är att Asea's (Asea Brown Boweri, ABB) symbol under tidigt 1900-tal såg ut på detta sätt:

Denna logga slutade användas på 30-talet då det blev allt för mycket relaterat till nazismen.

Loggan ser idag ut så här.

Men, för att hamna lite mer on-topic så här har du lite uppslag till vissa symbolers innebörd.
http://www.radioliberty.com/Symbolsandtheirmeaning.html

Själv gillar jag keltiska symboler med deras symmetri, trianglar och runda kanter.
http://www.whats-your-sign.com/celtic-symbols.html

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TrahN:

Kör på ett vapen, såg i en annan tråd att du gillade det.

Nej men lite mer seriöst, varför måste de betyda något? Kör på något du tycker är snyggt!
Annars kör som alla andra, något citat du tycker om. Men tänk en gång extra, du ska ha de hela livet. Bättre att du väntar än att du ångrar dig efter något år.

Ja för folk ångrar inte alls den där snygga tribalen runt armen eller i svanken...

Om man måste fråga på ett forum vad man ska ha för tatuering bör man nog låta bli. Det är inget beslut man bör överlämna till andra för då kommer man garanterat ångra sig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Varför ska du prompt tatuera någonting om du inte vet vad?

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Tatuera in ett frågetecken.

EDIT: Nej men mer seriöst. vänta med att tatuera dig. Helt plötsligt en morgon så kommer du vakna upp ur en profetisk dröm och du bara _måste_ ha den där symbolen så att du aldrgi förlorar din kompass i livet. Men tyvärr så sitter redan ett misslyckat försök till ett frågetecken på din överarm. Du ångrar dig.
I nästa liv så anpassar du ditt frågetecken till att matcha kommande profetiska dröms tecken, och du tillverkar din tatuering i två steg. Nu är du glad.

EDIT2:

EDIT3: Än mer seriöst. Tatuera in dina syskons och dina föräldrars och dina barns förnamn eller initialer eller tecken, på bröstet. Det betyder något.
Eller kanske en inspirationskälla, så som Andy McNab eller någon?

EDIT4:

Alla känner igen ett kors, samtidigt så ser den lite hemlighetsfullt tilltalande ut. Som om den lovade guld och gröna skogar.

Varje gång du klarar en tenta, varje gång du skjuter utanför på första daten, varje gång du inte blir nedsupen under bordet.

EDIT5: Kanskeee.. en dödskalle? Eller ett ägg?
Eller gör det enkelt. Tatuera in "Tatuering", det betyder att du inte kunde bestämma dig och bara ville ha en tatuering.
Oh damn måste nog lägga mig.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Du missuppfattade trådens poäng.. märken som betyder ngt för alla som ying och yang.. fattar inte hur du kan missuppfatta de.
kommer aldrig bara vakna upp nåndag och tänka precis den vill jag ha! så därför kommer det aldrig hända.

Jadu ying å yang betyder inget för mig iaf, men vill du ha en tatuering som betyder mycket för många så är det nog ett kors du ska satsa på.

Permalänk
Medlem

Kinesiska tecken är nice.
Detta i pannan/nacken kanske vore något:

笨蛋

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ska man tatuera sig ska det vara nåt som betyder nånting, nåt högst värdefullt i livet och inget "bara för skojs skull"

Ska man även tatuera in nåt på ett främmander språk kanske man ska veta vad det (faktiskt) betyder

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av glemmy:

Kinesiska tecken är nice.
Detta i pannan/nacken kanske vore något:

笨蛋

+1

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Varför ska man skriva på olika språk när vårt eget skriftspråk duger alldeles utmärkt för att uttrycka en känsla eller gemenskap. Är det så att svenska inte är tillräckligt coolt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja för folk ångrar inte alls den där snygga tribalen runt armen eller i svanken...

Om man måste fråga på ett forum vad man ska ha för tatuering bör man nog låta bli. Det är inget beslut man bör överlämna till andra för då kommer man garanterat ångra sig.

Bara för jag sa något man tycker är "snyggt" så behöver det inte betyda att man tröttnar/ångrar sig. Fattar inte riktigt hur du får in tribaler med snyggt?
Men ok gör inget du tycker är snyggt, måste alltid betyda något.. Jävla vad alla tatueringar måste betyda något, hysteri efter alla snyfthistorier sen Miami Ink

Visst jag körde enligt de flesta en "ful" tatuering men det är bara för jag körde en AIK tatuering. Visst vet vad alla säger om att man inte ska tatuera in lag, skiter i det, kommer alltid följa/älska gnaget både i med och motgång.

Ber om ursäkt om jag låter grinig och är lite osammanhängande, något trött...

Men håller med om det sista, vänta med tatueringen om du inte vet. Det kanske kommer en stund i livet då du verkligen hittar en passande tatuering, vore synd om bästa platsen är upptagen pga en skittatuering.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TrahN:

Bara för jag sa något man tycker är "snyggt" så behöver det inte betyda att man tröttnar/ångrar sig. Fattar inte riktigt hur du får in tribaler med snyggt?
Men ok gör inget du tycker är snyggt, måste alltid betyda något.. Jävla vad alla tatueringar måste betyda något, hysteri efter alla snyfthistorier sen Miami Ink

Visst jag körde enligt de flesta en "ful" tatuering men det är bara för jag körde en AIK tatuering. Visst vet vad alla säger om att man inte ska tatuera in lag, skiter i det, kommer alltid följa/älska gnaget både i med och motgång.

Ber om ursäkt om jag låter grinig och är lite osammanhängande, något trött...

Men håller med om det sista, vänta med tatueringen om du inte vet. Det kanske kommer en stund i livet då du verkligen hittar en passande tatuering, vore synd om bästa platsen är upptagen pga en skittatuering.

Mest för att många tyckte det var sjukt snyggt med en tribal när de var 18. Två år senare var det inte så häftigt längre. Det som är snyggt nu behöver inte vara snyggt om fem, tio eller tjugo år och det är den tidsskalan man måste tänka på.

Fast nu säger du ju emot dig själv lite. Du är emot att tatueringen betyder något men så har du själv en tatuering som betyder något för dig

Det finns en fördel med att tatueringen är personlig och det är att man inte tröttnar på den lika lätt som om man tar något man tycker är snyggt för stunden. Sen behöver det väl inte vara ens döda bror som dog när han donerade sin lever och båda njurarna för att rädda grannens katt. Håller med om att man blir less på alla snyfthistorier på Miami Ink efter ett tag.

Du valde en tatuering av AIK för att laget betyder något för dig. Alltså betyder tatueringen något. Hade du känt lika mycket för en random dödskalle du plockat från en pärm hos tatueraren?

Det sista håller jag verkligen med om. Lite för många skaffar sig en tatuering bara för att ha en tatuering. Har hört att det är dyrt och gör ont med laser...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Ska man tatuera sig ska det vara nåt som betyder nånting, nåt högst värdefullt i livet och inget "bara för skojs skull"

Ska man även tatuera in nåt på ett främmander språk kanske man ska veta vad det (faktiskt) betyder

Riktiga män har "kyckling i sötsur sås" tatuerat på armen!

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Riktiga män har "kyckling i sötsur sås" tatuerat på armen!

Ahhahaha dagen sanning?

polaren har hela sidan av magen/bröstkorgen tatuerad i mandarin som nån random kines på en kinarestaurang har knåpat ihop, han tror det står hans namn iaf

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Mest för att många tyckte det var sjukt snyggt med en tribal när de var 18. Två år senare var det inte så häftigt längre. Det som är snyggt nu behöver inte vara snyggt om fem, tio eller tjugo år och det är den tidsskalan man måste tänka på.

Fast nu säger du ju emot dig själv lite. Du är emot att tatueringen betyder något men så har du själv en tatuering som betyder något för dig

Det finns en fördel med att tatueringen är personlig och det är att man inte tröttnar på den lika lätt som om man tar något man tycker är snyggt för stunden. Sen behöver det väl inte vara ens döda bror som dog när han donerade sin lever och båda njurarna för att rädda grannens katt. Håller med om att man blir less på alla snyfthistorier på Miami Ink efter ett tag.

Du valde en tatuering av AIK för att laget betyder något för dig. Alltså betyder tatueringen något. Hade du känt lika mycket för en random dödskalle du plockat från en pärm hos tatueraren?

Det sista håller jag verkligen med om. Lite för många skaffar sig en tatuering bara för att ha en tatuering. Har hört att det är dyrt och gör ont med laser...

Haha jo vet, men fattar inte hysterin kring att alla tatueringar måste betyda något Funderar själv på en ny, ganska stor sak, som inte betyder ett smack. Men är inte emot det, tycker det är roligt eller vad man nu ska säga när tatueringar betyder något. Men ser allt för ofta folk fråga om just personliga tatueringar men de vet inte vad de vill ha, då börjar jag fundera om det verkligen är personligt när man måste fråga.

Men sen om man sätter sin personliga prägel tycker jag är en helt annan sak, men gör man det så blir ju tatueringen lite personifierad. Men den betyder fortfarande ingenting på samma sätt om man skulle göra en tatuering för att ex. hedra någon.

Håller faktiskt med dig om allt du skriver, riktigt tänkvärt. Men självklart så känner man mer om man har en personlig tatuering men jag gör gärna en som jag tycker är snygg och som jag kommer vara stolt över hela livet. Men jag är inte den som gör massa små saker över hela kroppen, lägger hellre pengarna på en halv sleev (som jag funderar på att göra). Men då ser jag tatueringar som en konstform som jag tycker är grymt snyggt, som jag gärna visar upp.

En annan sak helt apropå, tänk på vart du placerar tatueringen. Även om det är mer och mer accepterat idag så tänk på framtiden när du ska söka jobb. Om jag skulle anställa nya så hjälper det inte riktigt att komma med tatueringar över hela halsen/händerna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zotamedu:

Riktiga män har "kyckling i sötsur sås" tatuerat på armen!

"Känner" en som har en sådan tatuering på kinesiska
Tror inte det är du dock, men varför tatuerar man in just det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

"Känner" en som har en sådan tatuering på kinesiska
Tror inte det är du dock, men varför tatuerar man in just det?

Dom tror att det är ballt..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av add9400:

Dom tror att det är ballt..

Möjligt, detta hade dock en personlig betydelse för honom

Själv skippar jag tatueringar!

Permalänk
Medlem

Jag anser inte att det är speciellt klokt att tatuera in något på någon annans inrådan. Detta för att du ska vara så säker på din sak att du egentligen inte "bör" be om tips eller liknande. Självfallet gör du som du vill, jag skriver bara detta i all välmening.

Jag har själv tre tatueringar, så jag anser att jag vet vad jag talar om. Alla mina tre har jag känt varit helt rätt, och jag lär nog aldrig tröttna på dem.

Ett tips: vill du ha något specifikt mönster (exempelvis keltiskt som någon länkade till i tråden) kan du ju skriva ut lite olika förslag på symboler och bilder som du tycker är snygga och ta med dessa till en tatueringsstudio. Personen där kan sedan knåpa ihop något åt dig som du sedan kan titta närmare på.

Vart vill du ha din tatuering någonstans. vad har du för budget och hur stor ska den vara? Ska den vara i färg eller enbart svartvit? Ska den ha skuggningar?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig något i stil med ett ninjasvärd, format som ett hjärta eller en ballong fylld med kärlek.

Betydelse ungefär "love hurts", eller något slags budskap om hur skör kärleken är.

Permalänk
Inaktiv

"Fin flicka" på kinesiska är rätt så skojj... vet en tjej som har det och visste inte om man har det ihop så betyder det prostituerad. så det är iaf inget du bör satsa på

Permalänk
Hedersmedlem

Här har du många bra tips:

http://ugliesttattoos.failblog.org/

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Vet man inte vad man vill tatuera, skall man inte tatuera sig...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Som några säger så har man ingen idé om vad man vill tatuera, så, varför då göra det?

Jag har inget emot tatueringar, snarare tvärt om. Antingen gör folk tatueringar för att de är snygga och de gillar motivet, eller för att det just betyder något. Men i de fall det betyder något, så är det nog så att det betydelsefulla kom först, och sedan tanken på att tatuera det. Inte tvärt om. Vänta istället och sug på karamellen och när du råkar på något du finner värt att tatuera, gör det.

Att tatuera sig för tatuerandets skull verkar ju ganska dumt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.