Permalänk
Medlem

Är Sector Alarm seriösa?

Hej de ringde någon flicka från http://www.sectoralarm.se/ och tyckte mitt CV på arbetsförmedlingen såg toppen ut och att jag skulle platsa som säljare hos dem (redan där blev jag fundersam ) blev lite prat sen fick ja en intervju.

Googlade lite för att se och hittade blandannat denna tråd https://www.flashback.org/t824286 och det verkar ju inte som en bra tjänst. Jag kommer även behöva åka runt i trollhättan vänersborg och uddevalla i egen bil vilket lär kosta dyrt.
Någon här som jobbat som varit/är försäljare åt dom och kan ge råd, Bör jag försöka få jobbet eller ej?
Nu tror jag inte chansen är jättestor att jag skulle bli vald men risken finns ju. Vill ju inte jobba åt dom om de är oseriöst och luredrejeri.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har kan du läsa lite vad folk har att säga om Sector Alarm:
http://www.rejta.se/omdome/613309/Sector+Alarm

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jag vill påminna mig att dom länge gjorde reklam på spotify, det är allt jag kan säga om dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att de är ett oseriöst företag som bör undvikas. De ringde på hemma hos mig och ville sälja larm, påstod att grannarna på gatan hade gått ihop och fått en bra deal på larmpaket. Något konkret erbjudande som vi kunde ta ställning till ville de inte visa utan ville prompt boka ett "informationsmöte" hos oss istället, gärna redan nästa kväll.

Visade sig efter kontakt med deras kundtjänst att det egentligen handlade om att det eventuellt var några st inom samma postnummerområde som beställt larm av de här killarna. Oseriöst är bara förnamnet.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Har kan du läsa lite vad folk har att säga om Sector Alarm:
http://www.rejta.se/omdome/613309/Sector+Alarm

Skrivet av Halogen:

Min personliga åsikt är att de är ett oseriöst företag som bör undvikas. De ringde på hemma hos mig och ville sälja larm, påstod att grannarna på gatan hade gått ihop och fått en bra deal på larmpaket. Något konkret erbjudande som vi kunde ta ställning till ville de inte visa utan ville prompt boka ett "informationsmöte" hos oss istället, gärna redan nästa kväll.

Visade sig efter kontakt med deras kundtjänst att det egentligen handlade om att det eventuellt var några st inom samma postnummerområde som beställt larm av de här killarna. Oseriöst är bara förnamnet.

Ja detta gör ju inte min bild av företaget bättre. Får la hoppas jag inte får jobbet. Fattar inte varför dom ens kontakta mig men dom kanske ringer alla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja detta gör ju inte min bild av företaget bättre. Får la hoppas jag inte får jobbet. Fattar inte varför dom ens kontakta mig men dom kanske ringer alla.

Kan väl vara värt att gå dit och prata med dem iaf? Har du inget jobb för tillfället så är det bättre än ingenting.
Vill du inte ha jobbet så går det alltid att tacka nej.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunvald Larsson:

Kan väl vara värt att gå dit och prata med dem iaf? Har du inget jobb för tillfället så är det bättre än ingenting.
Vill du inte ha jobbet så går det alltid att tacka nej.

Jo men grejen är ju lite att jag kommer behöva stå för bil bensin osv och har ingen erfarenhet utav försäljning så lär ju inte gå särkillt bra. Och tackar jag nej blir säkert arbetsförmedlingen griniga.:P Har dock något annat på g så får se efter måndag hur de blir:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men grejen är ju lite att jag kommer behöva stå för bil bensin osv och har ingen erfarenhet utav försäljning så lär ju inte gå särkillt bra. Och tackar jag nej blir säkert arbetsförmedlingen griniga.:P Har dock något annat på g så får se efter måndag hur de blir:)

Det kan ju även vara så att du använder din bil, men sedan får milersättning. Kan vara värt att kolla upp. Men sälj-jobb där man själv får ligga ut med pengar ska man vara försiktig med, särskilt om det enbart är provisionsbaserad lön.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Det kan ju även vara så att du använder din bil, men sedan får milersättning. Kan vara värt att kolla upp. Men sälj-jobb där man själv får ligga ut med pengar ska man vara försiktig med, särskilt om det enbart är provisionsbaserad lön.

lönen är helt på provision men jag går på intervjun o ser. Hur gör jag smidigast för att tacka nej om ja skulle få jobbet? Jag har i alla fall en annan intervju på g ska jag säga de innan vi börjar eller vänta till slutet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det ett tag sedan jag var arbetslös, men ställde frågan kring jobb med provisionsbaserad lön och såna jobb var man inte tvungen att ta även om man blev erbjuden ett eftersom man inte var garanterad någon lön. Det kan ha ändrat sig sedan dess,

Tacka nej kan man göra på många sätt, men högt ställda lönekrav kan vara en väg att gå.

Intervjuer ska man försöka ta sig till i vilket fall som helst, det är bra träning inför drömjobbsintervjun.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

lönen är helt på provision men jag går på intervjun o ser. Hur gör jag smidigast för att tacka nej om ja skulle få jobbet? Jag har i alla fall en annan intervju på g ska jag säga de innan vi börjar eller vänta till slutet?

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte tacka nej på plats, gör det hellre via telefon t.ex. Det vore ju också bra om den här andra intervjun är inom rimlig tid så att du eventuellt kan få välja mellan jobben.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Du behöver inte tacka nej på plats, gör det hellre via telefon t.ex. Det vore ju också bra om den här andra intervjun är inom rimlig tid så att du eventuellt kan få välja mellan jobben.

Jasså det är så smidigt, jag har nämligen ingen erfarenhet av sånthär. Den andra är 2 alternativt 5e december det är rimlig tid antar jag va?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Nu är det ett tag sedan jag var arbetslös, men ställde frågan kring jobb med provisionsbaserad lön och såna jobb var man inte tvungen att ta även om man blev erbjuden ett eftersom man inte var garanterad någon lön. Det kan ha ändrat sig sedan dess,

Tacka nej kan man göra på många sätt, men högt ställda lönekrav kan vara en väg att gå.

Intervjuer ska man försöka ta sig till i vilket fall som helst, det är bra träning inför drömjobbsintervjun.

Ja det är lite därför jag inte kommer skita i att gå på intervjun träning är ju inte fel

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Säg att du inte har möjlighet att använda egen bil så får du väl se vad de gör då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tweak:

Säg att du inte har möjlighet att använda egen bil så får du väl se vad de gör då.

Dom ringde och väckte mig så var nyvaken och typ andra frågan var om jag hade egenbil så den är redan körd Men dom kan inte tvinga mig och det ska ju gå bra att tacka nej enligt några i tråden och folk jag pratat med utan att arbetsförmedlingen dödar mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Dom ringde och väckte mig så var nyvaken och typ andra frågan var om jag hade egenbil så den är redan körd Men dom kan inte tvinga mig och det ska ju gå bra att tacka nej enligt några i tråden och folk jag pratat med utan att arbetsförmedlingen dödar mig.

Jo, men du kan ju säga att du vägrar använda din egna bil. Inget konstigt med det. Och det leder antagligen till att du inte får jobbet. Du slipper alltså tacka nej utan att arbetsförmedlingen blir sura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jasså det är så smidigt, jag har nämligen ingen erfarenhet av sånthär. Den andra är 2 alternativt 5e december det är rimlig tid antar jag va?

Det är ganska ömsesidigt på så vis. Oftast blir du inte erbjuden jobbet vid första mötet. Kanske kan man få en hint om man ligger bra till eller ej, men oftast hör de av sig via telefon och antingen meddelar då eller bjuder in dig till ett möte/intervju ytterligare.

Ja det är ju inom en veckas tidsram så det borde de ju ha förståelse för om de verkligen är intresserade av att anställa dig.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

När det handlar om lön baserad på prestation så har dom inte så mycket att förlora då dom inte behöver betala dig 1 öre om du inte säljer nåt alls. Det är du som står för kontakter och för att få grejer sålda till skillnad från många andra ställe där man antingen har fasta kunder eller att du säljer en tjänst där du behöver inte bekymra dig om att få kunder (frisör osv osv.) Det man måste tänka på att hur mycket du än tjänar så har du ingen fast månadsinkomst och kan inte ens höra en lägenhet. Arbetsgivaravgiften och pengar som ska gå till din pension är också grejer som dom inte gärna snackar om. Sen redovisar dom jättekonstiga siffror. Kommer ihåg när dom berättade att ungefär 90% av deras kunder behåller sin abonnemang i minst 15 år Vilket skulle betyda att 95% av kunderna fick sin larm redan 97 och sen dess har dom inte fått några kunder alls Vilket motsäger ju en hel del som dom säger.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Var där idag på intervju tyckte det gick enligt plan (bra övning om inte annat) osv han hör av sig senast på onsdag om dom vill ha mig. Intervjun började typ med att killen gick igenom hur bra stället är man får 52000kr/månad om man säljer 2 larm om dagen, är man en av de 10 bästa varje år får man en resa till dubai och liknande belöningsgrejer. Känner igen det från när uppdrag granskning undersökte sånadär som säljer telefoner på gatan

Tack för alla råd jag fått i tråden!

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var där idag på intervju tyckte det gick enligt plan (bra övning om inte annat) osv han hör av sig senast på onsdag om dom vill ha mig. Intervjun började typ med att killen gick igenom hur bra stället är man får 52000kr/månad om man säljer 2 larm om dagen, är man en av de 10 bästa varje år får man en resa till dubai och liknande belöningsgrejer. Känner igen det från när uppdrag granskning undersökte sånadär som säljer telefoner på gatan

Tack för alla råd jag fått i tråden!

Haha kom och tänka på det med the phonehouse. Vet du hur mycket du kan tjäna? 50 000kr? Mer sen ända upp till 200 000kr jävla sekt.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var där idag på intervju tyckte det gick enligt plan (bra övning om inte annat) osv han hör av sig senast på onsdag om dom vill ha mig. Intervjun började typ med att killen gick igenom hur bra stället är man får 52000kr/månad om man säljer 2 larm om dagen, är man en av de 10 bästa varje år får man en resa till dubai och liknande belöningsgrejer. Känner igen det från när uppdrag granskning undersökte sånadär som säljer telefoner på gatan

Tack för alla råd jag fått i tråden!

Känner igen från uppdrag gransking? Har jobbat nu i 7 månader, det finns igen likhet. Det är bara Du som har gott miste om väldigt mycket. Om du tycker det är roligare att ligga på sofflocket isället för att vara i Dubai så får du gärna ligga där.

P.S. Kan säga att Dubai var riktigt roligt. Plus att man hade pengar att bränna på roliga saker där nere D.S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chicken22:

Känner igen från uppdrag gransking? Har jobbat nu i 7 månader, det finns igen likhet. Det är bara Du som har gott miste om väldigt mycket. Om du tycker det är roligare att ligga på sofflocket isället för att vara i Dubai så får du gärna ligga där.

P.S. Kan säga att Dubai var riktigt roligt. Plus att man hade pengar att bränna på roliga saker där nere D.S.

Vad snackar du om? Klart det är likt när de kör med samma lockmetoder som exemplet i uppdrag granskning, eller menar du att större delen av alla dom anställer tjänar pengar i de summorna? Visst finns det säkert 10 personer som lyckas och är skickliga på försäljning men det finns också många gånger fler som inte lyckas som försäljare. Tvivlar inte en sekund på att det är roligt att vinna en resa till Dubai.
Jag är väldigt säker på att jag inte skulle platsa som dörrförsäljare som dessutom lever på lön efter vad jag lyckas sälja.
Men grattis om du har försäljaryrket i blodet,

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad snackar du om? Klart det är likt när de kör med samma lockmetoder som exemplet i uppdrag granskning, eller menar du att större delen av alla dom anställer tjänar pengar i de summorna? Visst finns det säkert 10 personer som lyckas och är skickliga på försäljning men det finns också många gånger fler som inte lyckas som försäljare. Tvivlar inte en sekund på att det är roligt att vinna en resa till Dubai.
Jag är väldigt säker på att jag inte skulle platsa som dörrförsäljare som dessutom lever på lön efter vad jag lyckas sälja.
Men grattis om du har försäljaryrket i blodet,

Såg dokumentären igen, finns inga likheter, förutom att den säljchefen du träffade(vet vem det är, han är riktigt bra) hade samma snack med dig, men de måste de ha för att sälja in företaget till dig. Givetvis tjänade inte jag 40k första månaden, det gör inte han som tjänar 60k heller, utan det tar sin tid.
När jag börjar jobba 12h utan rast så slutar jag med. Det är skillnad på event- och dörrförsäljning. Personen i köpcentrumet är där en gång, därför måste man vara med hela tiden, dörren du ska knacka kommer stå kvar där, dvs det är bättre att du är utvilad och glad för att knacka på än att vara sur och hungrig.
Alla kan lyckas i fall de vill. Jag tyckte du skulle iaf gott med säljchefen några dagar och testat på det. Kolla hur det är.
Jag har inte säljaryrket i blodet. Innan jag började på detta jobbet var jag den mesigaste killen du kunde träffa, jätteblyg, sa ingenting, hur skulle jag lyckas?
Jo, för att de va det ända jobbet jag fick. Jag körde på, sen gick det som det gick.
Att påstå att Sector och TPH kör samma grej, är fel.
Ifall du tycker att knacka dörr inte är din grej, så är det inte din grej. Men hade du gett det en chans, så kanske det hade gått lika bra för dig som för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chicken22:

Såg dokumentären igen, finns inga likheter, förutom att den säljchefen du träffade(vet vem det är, han är riktigt bra) hade samma snack med dig, men de måste de ha för att sälja in företaget till dig. Givetvis tjänade inte jag 40k första månaden, det gör inte han som tjänar 60k heller, utan det tar sin tid.
När jag börjar jobba 12h utan rast så slutar jag med. Det är skillnad på event- och dörrförsäljning. Personen i köpcentrumet är där en gång, därför måste man vara med hela tiden, dörren du ska knacka kommer stå kvar där, dvs det är bättre att du är utvilad och glad för att knacka på än att vara sur och hungrig.
Alla kan lyckas i fall de vill. Jag tyckte du skulle iaf gott med säljchefen några dagar och testat på det. Kolla hur det är.
Jag har inte säljaryrket i blodet. Innan jag började på detta jobbet var jag den mesigaste killen du kunde träffa, jätteblyg, sa ingenting, hur skulle jag lyckas?
Jo, för att de va det ända jobbet jag fick. Jag körde på, sen gick det som det gick.
Att påstå att Sector och TPH kör samma grej, är fel.
Ifall du tycker att knacka dörr inte är din grej, så är det inte din grej. Men hade du gett det en chans, så kanske det hade gått lika bra för dig som för mig.

Jo jag kan ju ha fått fel bild av det men de jag tyckte var likt var just talet om att man tjänar så bra och bonusgrejset. Sen var det ju inte direkt uppmuntrande när man sökte om företaget på nätet (dom kanske ljuger men likastor risk att du gör det isåfall) eller de svar jag fått här och från folk man pratat med, och jag känner inte att jag skulle platsa som försäljare som jobbar på provision. Men får se hur framtiden blir Som det ser ut nu så kommer jag satsa på någon utbildning.

Sen var det inte så att jag sa i intervjun att jag absolut inte ville ha det, utan jag var ärlig och sa inte 10 av 10 när han frågade om vad man tyckte om att jobba med provision utan jag sa 7 av 10. Skiter egentligen i detta nu, kommer alltid nya chanser till liknande jobb om jag skulle ändra mig. Det är inte så att jag är ovillig att arbeta fick bara inte ett bra intryck utav detta. Just nu är jag ex snöskottare (inte bästa branchen i södra sverige i år dock )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb