undersökning om dataspelare och gymmare!

Permalänk
Medlem

undersökning om dataspelare och gymmare!

Hej!

Jag håller nu på att skriva min c-uppsats i psykologi på södertörn och i den så tänkte jag undersöka personer som delar mina favoritsysselsättningar; dataspelare och idrottare. Men för att kunna genomföra min undersökning så behöver jag deltagare, så har du lust att spendera fem-tio minuter så att jag inte behöver göra om min c-uppsats nästa termin? I gengäld får du kanske en bättre kunskap om dataspelare och idrottare då jag hade tänkt att dela med mig av det sammanlagda resultatet med genomsnitt och standardavvikelser etc.

Enkäten bl.a. frågar om dig om dina medie- och sportvanor och din inställning till dig själv med syftet är att hitta likheter och skillnader mellan dataspel och idrott. Undersökningen är helt anonym och frivillig och om du har lust att hjälpa mig får du gärna gå in på: http://neda-k.com/limesurvey/index.php?sid=43972&lang=sv

Dock så måste du vara minst 18 år gammal. Om du har frågor kan du mejla mig på lindqvistaxel@hotmail.com eller skriva något här.

Mvh

Axel

Permalänk
Medlem

Svarade på enkäten och kommenterade lite på slutet. Tips är kanske att kolla kommentaren.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zartax:

Svarade på enkäten och kommenterade lite på slutet. Tips är kanske att kolla kommentaren.

Jag ska kolla upp det, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Var god.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Knepig undersökning, men sedan upptäckte jag att området var psykologi. Likaså kände jag att många frågor i princip var likadana och de alla handlande om fåfänga för folk som inte har några riktiga problem i livet.

Nå det blir intressant vad du kan se för samband ifrån denna undersökning, om gamers på något sätt utmärker sig.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Done and done!

Permalänk
Medlem

I fix.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av redskins:
Skrivet av hapone:

Done and done!

Skrivet av jonazz:
Skrivet av bud_bundy:

Knepig undersökning, men sedan upptäckte jag att området var psykologi. Likaså kände jag att många frågor i princip var likadana och de alla handlande om fåfänga för folk som inte har några riktiga problem i livet.

Nå det blir intressant vad du kan se för samband ifrån denna undersökning, om gamers på något sätt utmärker sig.

Tack så mycket

Och utan att säga något om innehållet (vilket kan påverka svaren) så finns det helt enkelt en anledning till att frågorna ser ut som de gör

Permalänk
Medlem

*Bump* Undersökningen avslutas på torsdag så jag hoppas att det är okej att jag bumpar tråden en gång, ber om ursäkt om så inte är fallet

Och tack till alla er som svarat hitills, verkligen!

Permalänk

Också svarat nu

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Musikälskare

"datorspelare"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

"datorspelare"

Tycker också det är rätt mysko att folk säger dataspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xclusiv8:

Tycker också det är rätt mysko att folk säger dataspel.

Varför är det konstigt? Ordet finns ju med i SAOL.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Varför är det konstigt? Ordet finns ju med i SAOL.

För att det inte var länge sedan data var endast lika med information.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lever Södertörns högskola på enkäter. Jag tycker alltid när det vankas uppsats och frågor om enkäter så är Söderntörn där och spökar direkt. Det är väl inget fel med det direkt. Bara undrar. Vid Umeå universitet så är det ju mer teorier och litteraturstudier som skall genomföras.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Hum. Hade det här varit en uppsats som jag varit handledare för hade jag ifrågasatt urvalet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Datorspel, dataspel eller pcspel... alla är korrekta.

Själv tycker jag nog faktiskt att just DATAspel är mest passande. Varför? Ja vad är spelen gjorda av? Är inte spelen "data"?

Så du kallar även "TV-spel" för dataspel? Gameboyspel för dataspel? Spel till mobilen för dataspel? Ja det passar ju precis lika bra då det är data även i de spelen!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Datorspel, dataspel eller pcspel... alla är korrekta.

Själv tycker jag nog faktiskt att just DATAspel är mest passande. Varför? Ja vad är spelen gjorda av? Är inte spelen "data"?

Data återfinns ju som nyss sades i alla sortersr elektroniska spel. Säkert går det att hänvisa att dataspel även kan betyda vissa sorters sällskapsspel där information av olika slag är en vital del av spelet.

Men ja, dataspel är ju inte heller fel, men om det syftas på PC-spel så kanske just pc-spel är rätt ord att använda. Eller Mac-spel? Alternativt Datorspel om det avser både PC/Mac-spel. Fast ska man ta wikipedias tolkning av "dator" så stämmer den ju lika bra in på de flesta spelkonsoller också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.