Problem med Saints Row The Third?

Permalänk

Problem med Saints Row The Third?

Ta en titt på vad datorn består av först.

Asus P8P67 PRO REV B3
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Corsair 4GB CL9 1333Mhz XMS3 (2 stycken)
Asus Radeon 6950 1024MB DirectCU II

Problemet med spelet är att när jag spelar det, så får jag ibland massiva FPS drops. Jag brukar kunna spela med det stabila 60 FPS, men när jag väl drar mig för att spela det här slutar det upp med frekventa drops till 20-30 fps. Någon som råkat ut för samma problem.

Skriv gärna era egna problem ang. Saints Row 3, då det helt klart är ett spel värt att ge ett försök.
Måste tillägga att spelet lyckats bra när det kommer till att ta tillbaks den välkända, äldre humorn som en gång fanns i GTA serien

Visa signatur

Spelar för tillfället Skyrim och BF3

Är aktiv på Youtube, Funnyjunk, Facebook och andra sociala medier.

DHW 2011 [X]

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du har, och verkar vara många andra som med har det problemet med dålig fps och drops. Verkar vara dåligt kodat för pc så skulle behövas en patch. Tycker det är synd då spelet är jätte roligt å spela, får la bl att skaffa det till ps3.

Men du kan testa att klocka upp din cpu, Jag gjorde det och fick lite bättre fps.

Permalänk

Har inga sådana problem mitt fungerar felfritt med allt på max i dx10 eller högre som det står

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Testa sänk grafiken. Tror knappast det är prollen som flaskar. Har samma problem.. Dock har jag sämre prolle, men likvärdigt grafikkort och det droppar rätt fint ibland tills ja sänkte grafiken lite.. annars är de väldigt bra spel!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Nemran:

Har samma problem som du har, och verkar vara många andra som med har det problemet med dålig fps och drops. Verkar vara dåligt kodat för pc så skulle behövas en patch. Tycker det är synd då spelet är jätte roligt å spela, får la bl att skaffa det till ps3.

Men du kan testa att klocka upp din cpu, Jag gjorde det och fick lite bättre fps.

Jo, jag håller ju mig på ett konstant 3.4 GHz, hur mycket mer ska jag behöva dra upp den?

Skrivet av Kevlarheart:

Testa sänk grafiken. Tror knappast det är prollen som flaskar. Har samma problem.. Dock har jag sämre prolle, men likvärdigt grafikkort och det droppar rätt fint ibland tills ja sänkte grafiken lite.. annars är de väldigt bra spel!

Har redan testat att köra på low, fungerar inte. Att sänka grafiken gjorde ingen som helst skillnad. Det är som Nemran säger, väldigt synd då det är ett fantastiskt roligt spel.

Visa signatur

Spelar för tillfället Skyrim och BF3

Är aktiv på Youtube, Funnyjunk, Facebook och andra sociala medier.

DHW 2011 [X]

Permalänk
Skrivet av Totaldotbot:

Problemet med spelet är att när jag spelar det, så får jag ibland massiva FPS drops. Jag brukar kunna spela med det stabila 60 FPS, men när jag väl drar mig för att spela det här slutar det upp med frekventa drops till 20-30 fps. Någon som råkat ut för samma problem.

Har själv samma problem, Fps ligger mellan 25-40. Vilket är förjävligt då det är ett grymt bra spel! Men man får bita ihop och spela med lagg :p.
Problemet ska tydligen ligga hos AMD har läst att de håller på att jobba med någon CAP(Vet ej ifall den har kommit ut ännu) Nvidia har tydligen inte det här problemet.
http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=226&threadid...
http://www.overclock.net/t/1170395/saints-row-3-crossfire-iss...

Saints Row: The Third has just been released and a lot of PC gamers are experiencing low performance with AMD’s hardware. Before you jump to early conclusions, no. This is not a hasty port like Saints Row 2. This time around, the problem is with AMD’s drivers as Nvidia’s users are enjoying the game in its full glory as we speak. Fear not though as the great red team is preparing a new driver that will improve the game’s performance.

These new drivers will be released shortly – and no, these drivers are not the Catalyst 11.11 that were released recently. So, if you are one of those unlucky AMD owners, put the game aside until the new drivers hit the web. Unless, of course, you can enjoy the game with its low performance.

Permalänk
Skrivet av Inqontrol:

Bla bla bla

Puuh, vilken börda jag precis gjort mig av med. Tack så mycket för informationen ^^

Visa signatur

Spelar för tillfället Skyrim och BF3

Är aktiv på Youtube, Funnyjunk, Facebook och andra sociala medier.

DHW 2011 [X]

Permalänk
Medlem

tur man "nedgraderade" sig till nvidia igen tidigare i år då xP

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Mm fungerar klockrent med mitt Nvidia kort, hoppas det kommer en patch/drivisar för er AMD lirare!

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Mm fungerar klockrent med mitt Nvidia kort, hoppas det kommer en patch/drivisar för er AMD lirare!

Som ovanstående, lite längre inlägg säger, kommer det snart en patch för oss som inte kör Nvidia.

Visa signatur

Spelar för tillfället Skyrim och BF3

Är aktiv på Youtube, Funnyjunk, Facebook och andra sociala medier.

DHW 2011 [X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inqontrol:

Saints Row: The Third has just been released and a lot of PC gamers are experiencing low performance with AMD’s hardware. Before you jump to early conclusions, no. This is not a hasty port like Saints Row 2. This time around, the problem is with AMD’s drivers as Nvidia’s users are enjoying the game in its full glory as we speak. Fear not though as the great red team is preparing a new driver that will improve the game’s performance.

Vilket är lite ironiskt (Volition kanske inte skrattar), eftersom spelet är AMD-sponsrat då de har film med logga vid start av spelet.

Hoppas de fixar det snart i alla fall. Jag har Nvidia och har inte haft några problem hittills.

Permalänk

HAr det kommit någon fix för FPS droppen? Finns fan inget spel som funkar nuför tiden

Permalänk

Som påpekat tidigare så är det nog något drivrutins fel, fast värt att påpeka är att jag har allt på max i 1080p utan det minsta fps dropp.
Så antingen har du dåliga drivrutiner eller så spökar något.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415