Problem med Playtjänster på HTPC

Permalänk
Medlem

Problem med Playtjänster på HTPC

Har en gammal dator jag använder som HTPC, en P4 3,2 med ett grafikkort Power Color HD5450. Problemet är att bilden laggar och att ljudet inte är i synk oavsett vilken kvalitet jag väljer på upp-spelningen, maskinvaruacceleration är aktiverat, processor belastningen är låg och det är likadant på SVT Play o TV3 Play som jag provat.

Om jag däremot spelar upp SVT Play via XBMC flyter allt som det ska.

Var tvungen att prova på dotterns gamla dator en gammal P4 3,0 med ett gammalt grafikkort Geforce GS7600 och där flyter ljud o bild fint fast med en processor belastning på över 90% om jag kör i högsta upplösning.

Någon som har förslag på en lösning?

Permalänk
Medlem

Se till att du har senaste flashplayer och att du har nyaste drivrutiner till grafikkortet.
Din dotters dator kör antagligen ej med maskinvaruacceleration, där av den höga CPU belastningen.
Prova även en annan browser som Chrome eller Firefox.

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem

Kör med Chrome och har senaste flashplayer installerad, kan inte installera de senaste drivrutinerna till grafiken, blir blåskärm vid installationen av Catalyst...

Permalänk
Medlem

Lyckades uppdatera drivrutinerna för grafikkortet och även ny version av flashplayer via IE, när jag försökt uppdatera med Chromehar den svarat att jag redan har den senaste drivrutinen. I vilket fall så hjälpe det inte, konstigt att det flyter perfekt när jag spelar upp SVT-Play via XBMC även i HD.

Kom att tänka på det, var det inte problem med Play-tjänster på ION2 pga begränsningen av hastigheten på PCI-bussen till 1x? Min dator är ju gammal och har inte PCI-E så jag kör via en vanlig PCI. Kan det vara det som gör att det inte funkar?

Permalänk
Medlem

Nja. Problemet var att dom har satt grafikkortet på någon konstig konverterad buss med ION2 får att slippa ett patent.
Men du hade väl en P4 3,2?

Visa signatur

AMD FX-8350 @ 3,5 GHz, Gigabyte GA-990FXA-UD3, 2X Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB (16GB total), Asus GTX 970 Turbo, Corsair CX600M, 2x HDD 7200 RPM 1TB Raid 1, Fractal Design Core 3000, 2x Intel SSD 40GB Raid 0.

Permalänk
Medlem

Ja men grafikkortet är ett PCI-kort ej PCI-E, enda anslutningen som finns på moderkortert...
Det är en gammal kontors dator från HP i ultra slim modell.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har också problem med play tjänsterna och kör AMD E-350.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Har en AMD E-350 till min andra TV och där funkar det klockrent med Play-tjänster...