Permalänk
Medlem

Wireless Siberia V2 [Worklog] - H.Richardson

Since one of the two people who made this worklog possible by donating money is BlubQ from Germany, this Worklog will be written in both English and Swedish.

Efter många förfrågningar på mitt tidigare galleri "Wireless Siberia V2" om en bygglogg har nu detta ordnats. Tack återigen för all beröm från det galleriet och till slaski@SweClockers för förtroendet att få bygga åt honom. Med det sagt så hoppas jag att ni gillar byggloggen.

Sve:

Dilemma:
Steelseries Siberia V2 - Ett fantastiskt headset, men kabel har ställt till det mer än en gång.
Creative HS-1200 - Klockrent ljud och och ingen sladd, men man kunde önskat mer på komfortsidan.
Lösning: Köpa båda, bygga ihop dom och sen leva livet ^^ låter väl enkelt ?

Verktyg:
*Filar
*Skruvmejsel
*Lödkolv
*Avbitare

Beståndsdelar:
*Steelseries Siberia V2
*Creative HS-1200
*4-polig hona (fr t.ex ELFA)
*4-polig hane (fr t.ex ELFA)
*1m nätverkskabel
*Tenn
*Kopplingsplatta
*Krympslang
*Strömbrytare Från-(Till)

Fler bilder kan fås vid intresse..
Frågor välkomnas!!!

Eng:

Dilemma:
Steelseries Siberia V2 - An amazing headset, but the cable is really annoying.
Creative HS-1200 - Crystal clear audio and it's even wireless, but the lack of comfort is remarkable.
Solution: Buy both, mix their components and enjoy life ^^ sounds simple, huh? ?

Tools:
*File
*Screwdriver
*Solder iron
*Diagonal pliers

Parts:
*Steelseries Siberia V2
*Creative HS-1200
*4-pole audio jack female
*4-pole audio male
*1m networking cable
*Solder
*Copper lanes
*Heat shink tube
*Power switch Off-(On)

More images can be supplied if requested..
Feel free to ask questions!!!

Wireless Siberia V2 [Worklog] - H.Richardson

Permalänk

Mycket bra mod! Men en fråga hur är det med ljudet när den ena sidan har ett stort kretskort som blockerar intag av luft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

Det funkar bra, jag har inte märkt några problem med mina

@Hakz: Fint och detaljerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

Mycket bra mod! Men en fråga hur är det med ljudet när den ena sidan har ett stort kretskort som blockerar intag av luft?

Tack! I min mening är det inte märkbart. Orginal släpps luft enbart genom två hål med diameter på ca 2 mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaski:

Det funkar bra, jag har inte märkt några problem med mina

@Hakz: Fint och detaljerat!

Tack slaski

Permalänk
Skrivet av Hakz:

Tack! I min mening är det inte märkbart. Orginal släpps luft enbart genom två hål med diameter på ca 2 mm.

Nice, ska fan se till att jag också genomför ett liknande projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

Nice, ska fan se till att jag också genomför ett liknande projekt.

Gör det!

Permalänk
Medlem

Nu blir man avudsjuk igen. Fan också att man inte har varken ork eller kunskap att göra något liknande. Grymt. 5/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Nu blir man avudsjuk igen. Fan också att man inte har varken ork eller kunskap att göra något liknande. Grymt. 5/5

Haha man tackar! De går om man ger sej fan på de

Permalänk

Hur är det med viktfördelningen?
Blir den inte betydligt tyngre på den sidan med batteriet?

Permalänk

Jag tänkte kopiera dig lite, fast med två andra hörlurar. Det största problemet är nog att få plats med AAA-batterierna. :/

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenmorgan:

Hur är det med viktfördelningen?
Blir den inte betydligt tyngre på den sidan med batteriet?

Det är inget man märker av alls.. Den här konstruktionen är bra balanserad jämfört med min förra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Jag tänkte kopiera dig lite, fast med två andra hörlurar. Det största problemet är nog att få plats med AAA-batterierna. :/

De kan absolut bli svårt.. Men lycka till!

Permalänk
Hedersmedlem

Bra jobbat, snyggt!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt blev det! Bra jobbat också! Jag måste bara fråga en sak, bandet som sitter uppe på huvudet på ett Siberia v2, du har en special-designad där det står Wireless-Edition? Vart fick du tag på/hur fixade du det?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, tyvärr är ljudkvaliten i Siberia enabrt gjort för rysk tortyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Riktigt snyggt blev det! Bra jobbat också! Jag måste bara fråga en sak, bandet som sitter uppe på huvudet på ett Siberia v2, du har en special-designad där det står Wireless-Edition? Vart fick du tag på/hur fixade du det?

Tackar!
Haha kul att du frågar Det är en logga gjord i photoshop av mig som sedan är utskriven i lagom form på fotopapper så att den täcker hela bandet.. Fäst med dubbelhäftande tejp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Bra jobbat, tyvärr är ljudkvaliten i Siberia enabrt gjort för rysk tortyr.

Haha ^^
Blir dock skillnad när man använder Creatives ljudkort som är inbyggt i de trådlösa

Permalänk
Medlem

När kommer den i butiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

När kommer den i butiken?

När SteelSeries kontaktar mej

Permalänk
Medlem

Blev riktigt sugen på att göra detta redan när jag såg ditt första galleri. Köpte mig här om dagen ett HS-1200 och ett Siberia v2 Black and Gold.
Med detta underbara galleri som guide så kan det kanske bli av att bygga snart också :D.

Det jag saknar nu är:
*4-polig hona (fr t.ex ELFA)
*4-polig hane (fr t.ex ELFA)
*1m nätverkskabel
*Kopplingsplatta
*Krympslang
*Strömbrytare Från-(Till)

Kollade lite på ELFA, utbudet på dom 4-poliga audio kontakterna verkade vara lite halvdant men det fanns i alla fall. Är ELFA bra eller? Har aldrig handlat denna typ av komponenter tidigare så jag har ingen koll...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Blev riktigt sugen på att göra detta redan när jag såg ditt första galleri. Köpte mig här om dagen ett HS-1200 och ett Siberia v2 Black and Gold.
Med detta underbara galleri som guide så kan det kanske bli av att bygga snart också :D.

Det jag saknar nu är:
*4-polig hona (fr t.ex ELFA)
*4-polig hane (fr t.ex ELFA)
*1m nätverkskabel
*Kopplingsplatta
*Krympslang
*Strömbrytare Från-(Till)

Kollade lite på ELFA, utbudet på dom 4-poliga audio kontakterna verkade vara lite halvdant men det fanns i alla fall. Är ELFA bra eller? Har aldrig handlat denna typ av komponenter tidigare så jag har ingen koll...

Där ser man

Ja jag tycker att ELFA är kanon! Ville helst undvika att beställa grejer så jag var i deras butik i Mölndal. Kopplingsplattan hade jag sen tidigare så de har jag inte koll på vart man får tag i den. Den är dock inget måste.

Lycka till med bygget!

Permalänk
Medlem

tack for detta album, mitt stealseries ena hörsnäcka slutade fungera för 2 veckor sedan ca ska försöka laga det nu när jag vet hur man öppnar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zergling:

tack for detta album, mitt stealseries ena hörsnäcka slutade fungera för 2 veckor sedan ca ska försöka laga det nu när jag vet hur man öppnar det.

Varsågod

Permalänk
Medlem

GRYMT!

Visa signatur

- Silverstone Raven RV02B-W| Win10 x64 | Intel Core i5 4670k 3,4ghz | Asus Maximus VI Formula z87 | Corsair Vengence 16gb Red | ASUS GeForce 770 GTX | 128gb SSD/2TB HDD | Corsair HX1000W Modular | Corsair h100 cooler | 100/100 Comhem Fiber -

Permalänk
Medlem
Skrivet av iokE:

Bugar och bockar!

Permalänk

Jävligt bra gjort! ser "jättelätt" ut

Visa signatur

:- )

Permalänk
Medlem

Fint gjort! Väldigt kreativt!

Är dock lite besviken på dina lödningar och hur du skalat kablarna (om man skall vara petig) Själv hade jag nog inte vågat proppat ihop det med så mycket skalad kabel som blev "över" från lödning till själva kabelns hölje på samtliga kablar då det med tiden kan röra ihop sig till en kortis, alternativt att man använder jättesmå krympslangar för varje kabel man löder, kanske inte det lättaste då det lätt krymper av värmen som leds i kabeln när man löder.

Sen kan man ju diskutera hur du vågar lägga in kablarna med krympslang på i micron.. ledande material är inget att man kan rekomendera att stoppa i en micro Använd tändare nästa gång eller helt enkelt lödkolven emot krympslangen.

Sorry om jag låter gnällig, men är absolut inget illa menat, är van att ge konstruktiv kritik nämligen, så får hoppas att du tar det på rätt sätt

Hur som helst så ser utsidan jättebra ut och är faktiskt bra gjort! Så med tanke på det så får du 4 av 5 stjärnor

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Tjenare igen

Efter att ha stall-at ett tag och så har jag nu bara dessa saker kvar att skaffa:

*4-polig hona (fr t.ex ELFA)
*4-polig hane (fr t.ex ELFA)
*Strömbrytare Från-(Till)

Har tittat mer på ELFA och dom jag tänkt mig är dessa:

4-polig hona
4-polig hane
Strömbrytare

Tänkte bara kolla så att jag är rätt ute, dom komponenterna borde fungera eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Tjenare igen

Efter att ha stall-at ett tag och så har jag nu bara dessa saker kvar att skaffa:

*4-polig hona (fr t.ex ELFA)
*4-polig hane (fr t.ex ELFA)
*Strömbrytare Från-(Till)

Har tittat mer på ELFA och dom jag tänkt mig är dessa:

4-polig hona
4-polig hane
Strömbrytare

Tänkte bara kolla så att jag är rätt ute, dom komponenterna borde fungera eller?

Tjena,

Både hona och hane ser rätt ut och brytaren fungerar säkert. Jag körde dock med denna brytaren just för att spetsen är vit och mitt siberian är vitt:
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=35-756-02&t...

Lycka till!