Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakz:

Tjena,

Både hona och hane ser rätt ut och brytaren fungerar säkert. Jag körde dock med denna brytaren just för att spetsen är vit och mitt siberian är vitt:
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=35-756-02&t...

Lycka till!

Super! Tack så mycket! Jag har ju ett svart siberia så jag tror jag kör på den brytaren jag hade hittat :).

Permalänk
Skrivet av Hakz:

Since one of the two people who made this worklog possible by donating money is BlubQ from Germany, this Worklog will be written in both English and Swedish.

Efter många förfrågningar på mitt tidigare galleri "Wireless Siberia V2" om en bygglogg har nu detta ordnats. Tack återigen för all beröm från det galleriet och till slaski@SweClockers för förtroendet att få bygga åt honom. Med det sagt så hoppas jag att ni gillar byggloggen.

Sve:

Dilemma:
Steelseries Siberia V2 - Ett fantastiskt headset, men kabel har ställt till det mer än en gång.
Creative HS-1200 - Klockrent ljud och och ingen sladd, men man kunde önskat mer på komfortsidan.
Lösning: Köpa båda, bygga ihop dom och sen leva livet ^^ låter väl enkelt ?

Verktyg:
*Filar
*Skruvmejsel
*Lödkolv
*Avbitare

Beståndsdelar:
*Steelseries Siberia V2
*Creative HS-1200
*4-polig hona (fr t.ex ELFA)
*4-polig hane (fr t.ex ELFA)
*1m nätverkskabel
*Tenn
*Kopplingsplatta
*Krympslang
*Strömbrytare Från-(Till)

Fler bilder kan fås vid intresse..
Frågor välkomnas!!!

Eng:

Dilemma:
Steelseries Siberia V2 - An amazing headset, but the cable is really annoying.
Creative HS-1200 - Crystal clear audio and it's even wireless, but the lack of comfort is remarkable.
Solution: Buy both, mix their components and enjoy life ^^ sounds simple, huh? ?

Tools:
*File
*Screwdriver
*Solder iron
*Diagonal pliers

Parts:
*Steelseries Siberia V2
*Creative HS-1200
*4-pole audio jack female
*4-pole audio male
*1m networking cable
*Solder
*Copper lanes
*Heat shink tube
*Power switch Off-(On)

More images can be supplied if requested..
Feel free to ask questions!!!

Wireless Siberia V2 [Worklog] - H.Richardson

Grymt coolt my fellow G@teare! Fixa min G35 så de blir trådlösa nu på fredag?!

Mvh Daniel

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Fint gjort! Väldigt kreativt!

Är dock lite besviken på dina lödningar och hur du skalat kablarna (om man skall vara petig) Själv hade jag nog inte vågat proppat ihop det med så mycket skalad kabel som blev "över" från lödning till själva kabelns hölje på samtliga kablar då det med tiden kan röra ihop sig till en kortis, alternativt att man använder jättesmå krympslangar för varje kabel man löder, kanske inte det lättaste då det lätt krymper av värmen som leds i kabeln när man löder.

Sen kan man ju diskutera hur du vågar lägga in kablarna med krympslang på i micron.. ledande material är inget att man kan rekomendera att stoppa i en micro Använd tändare nästa gång eller helt enkelt lödkolven emot krympslangen.

Sorry om jag låter gnällig, men är absolut inget illa menat, är van att ge konstruktiv kritik nämligen, så får hoppas att du tar det på rätt sätt

Hur som helst så ser utsidan jättebra ut och är faktiskt bra gjort! Så med tanke på det så får du 4 av 5 stjärnor

Tack!

För att besvara den konstruktiva kritiken:
*Lödningarnas kvalitet kunde varit bättre.. Det är nåt jag jobbar på. Har dock varken utbildning eller bra verktyg.
*Jag proppade inte ner kablarna som på bilderna.. De är mest illustrativa. Allt isolerades så gott som möjligt då krympslang talar emot sig själv på sådana pilliga saker.
*Angående micron så var det nog lite luddigt. Jag skruvade loss plasthöljet till en svart stereohona, trädde på vit krymslang och körde det i micron så att den formades runt. Ingen metall inblandad ^^

Uppskattar verkligen att du tagit dig tid att granska bygget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Grymt coolt my fellow G@teare! Fixa min G35 så de blir trådlösa nu på fredag?!

Mvh Daniel

Haha tack! Kommer ju ner på lördag och det tar ju högst en kvart att bygga om dom

Permalänk
Skrivet av Hakz:

Haha tack! Kommer ju ner på lördag och det tar ju högst en kvart att bygga om dom

Litar jag på dig då, haha! Ha de bra du, så synes vi till helgen!

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Tjenare igen!

Jag har börjat knåpa med mitt eget headset nu och har kommit en bit på vägen. Har dock nu stött på problemet att jag inte har koll på elektronik bra nog för att veta vad som är vad...
Till exempel på det lilla kretskortet som orginalsladden (den som går till datorn alltså) går till så är det inte märkt vad som är plus och minus även om jag kan se vad som går till vilken högtalare/micen. Finns det något enkelt sett att se det, typ färgkodning eller något?
Sedan är det samma för 4-polshanen, jag har lyckats hitta instuktioner för vad man löder fast vart på en 3-pols men inte fyra. Finns det någon bra sida att titta på för det (samma för honan )?

Tack igen för en grym worklog!

Edit: Stoppade in lite <br>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orgondor:

Tjenare igen!

Jag har börjat knåpa med mitt eget headset nu och har kommit en bit på vägen. Har dock nu stött på problemet att jag inte har koll på elektronik bra nog för att veta vad som är vad...
Till exempel på det lilla kretskortet som orginalsladden (den som går till datorn alltså) går till så är det inte märkt vad som är plus och minus även om jag kan se vad som går till vilken högtalare/micen. Finns det något enkelt sett att se det, typ färgkodning eller något?
Sedan är det samma för 4-polshanen, jag har lyckats hitta instuktioner för vad man löder fast vart på en 3-pols men inte fyra. Finns det någon bra sida att titta på för det (samma för honan )?

Tack igen för en grym worklog!

Edit: Stoppade in lite <br>

Tjena!
Kopparfärgat är minus överallt. När det gäller röd och blå så är det kolla och minnas som gäller.
Alla minus ska sättas samman i stereopluggen.
Bara du har samma på honan och hanen så får du välja själv. Bilden på länken visar hur jag gjorde.
http://i.imgur.com/NGtom.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakz:

Tjena!
Kopparfärgat är minus överallt. När det gäller röd och blå så är det kolla och minnas som gäller.
Alla minus ska sättas samman i stereopluggen.
Bara du har samma på honan och hanen så får du välja själv. Bilden på länken visar hur jag gjorde.
http://i.imgur.com/NGtom.png

Awesome, tackar!
Får se om jag listar ut det när jag kommer hem då

Permalänk
Medlem

Fan va grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bugstile:

Fan va grymt!

Tack !

Permalänk
Medlem

Grym worklog! Har klickat hemma alla delarna och tänkte försöka mig på samma sak. Det enda jag funderade lite över var kopparspalterna, hur mycket underlättar de vid montering (om så är fallet var hittar jag dessa?) Såg att det var längesedan den sattes upp men tänkte även kolla om du hade fler bilder i från loggen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanil:

Grym worklog! Har klickat hemma alla delarna och tänkte försöka mig på samma sak. Det enda jag funderade lite över var kopparspalterna, hur mycket underlättar de vid montering (om så är fallet var hittar jag dessa?) Såg att det var längesedan den sattes upp men tänkte även kolla om du hade fler bilder i från loggen?

Kul att du ger dig på det! De är absolut inte nödvändiga och det man vann i bekvämlighet förlorade man i utrymme så skippa det.. Löd ihop kablarna och lägg krympslang istället! Skickar ett PM med länken till en zip på 500 MB som innehåller alla högupplösta bilder jag fotade + lite hjälpmaterial Lycka till!

Permalänk
Medlem

Grymt! Tack för snabbt svar, riktigt schysst av dig postar väl en logg eller bild när jag är klart (om det inte går åt skogen)!

Permalänk
Relik 📜

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @Hakz

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

👍👍👍👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.