Permalänk
Medlem

Visa VS Mastercard?

Mitt visakort har gått sönder så jag ringde o ville ha ett nytt, då säger hon i telefon att jag kommer få ett mastercard istället för Visa, men att dom fungerar likadant. Men är det verkligen så? Är inte VISA mycket mer användbart?

Permalänk
Medlem

Det är nog skitsamma, där dom tar visa tar dom mastercard, det brukar vara båda eller inget.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden om det går bra. Jag har ett Visa Electron som är för 11-17 år men idag är jag 20. Kan jag säga upp Electron?

http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Visa+El...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Jag lånar tråden om det går bra. Jag har ett Visa Electron som är för 11-17 år men idag är jag 20. Kan jag säga upp Electron?

http://www.nordea.se/Privat/Kort+och+betalningar/Kort/Visa+El...

Ja du kan byta till ett vanligt Visa men årskostnaden blir nog högre, brukar ligga på 250 kr/år.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har Visakort som mitt vanliga bankkort, och Mastercard som företagskort. Har inte tänkt på eller märkt någon skillnad alls.

Permalänk
Medlem

Även jag har ett visa (privat) och ett mastercard/eurocard (företag) och har aldrig märkt några problem med var man kan använda dom. Kanske är det någon skillnad avgiftsmässigt? Men, det är nog marginellt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Låter ju bra detta Då blir det ingen förlust iaf. Det jag var tveksam till var hur många nätbutiker och ställen som STEAM och Blizzard tar emot Mastercard, men det verkar ju chill

Permalänk
Medlem

American Express är väl egentligen det enda bolaget som har begränsad täckning i och med sin något annorlunda prissättning på transaktioner. Visa eller Mastercard spelar ingen direkt roll. Den personen som ovan sade att han var tjugu år och fortfarande hade ett Electron tycker jag synd om... Sådana kort är blaj, t ex kan du ju inte ens betala en bulle, för att inte nämna internethandel!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

American Express är väl egentligen det enda bolaget som har begränsad täckning i och med sin något annorlunda prissättning på transaktioner. Visa eller Mastercard spelar ingen direkt roll. Den personen som ovan sade att han var tjugu år och fortfarande hade ett Electron tycker jag synd om... Sådana kort är blaj, t ex kan du ju inte ens betala en bulle, för att inte nämna internethandel!

Jag kan passa på att nämna att stockholmaren ovan alltså menar en taxi när han säger "bulle".

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jag kan passa på att nämna att stockholmaren ovan alltså menar en taxi när han säger "bulle".

hahaha
Jag funderade lite över varför man inte skulle kunna köpa bullar av alla saker