Ace of Sweden AC-FSP460

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag när man kan köra ett FSP 300 och
klocka skiten ur grejorna

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Tycker att det är bra jobbat av Ace, tyder på att de tar marknaden seriöst och levererar en pålitlig produkt.

Permalänk
Medlem

Många som kör FSP som OEM nu verkar det som. Fractal Design kör ju också det i sina nätagg. Frågan är varför man då inte lika gärna köper fsp direkt?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag ser ingen som helst mening med att köpa ett ACE agg när man får ett äkta FSP med bronsmärkning för samma pengar. Står det FSP och 80+ Bronze så är det en kvalitetsstämpel. Ett ACE agg som inte ens är 80+ märkt kan komma att ändras i specen och sen har dom det här testet och hänvisar till. Rebrandat är just det och då kan det ändras med tiden vad som finns under locket speciellt när det inte är certat alls. Dock så är det ju bättre nu än skiten dom sålde innan.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Många som kör FSP som OEM nu verkar det som. Fractal Design kör ju också det i sina nätagg. Frågan är varför man då inte lika gärna köper fsp direkt?

För att Ace är billigare.
Grattis Ace!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Var ju inte riktigt därför jag menade man ska ta ett 80+ glud agg för att spara pengar på el räkningen.
Utan för att ett 80+ guld agg till 90% har mycket bättre komponenter = bättre kvalite på agget.

Isåfall kan du ju inte kalla det för dumsnålt?

Dumsnål är när man försöker spara pengar men det varje gång i slutändan blir dyrare endå.

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

Corsair tillverkar väll inte sina nätagg heller?

Nej, det gör dem inte. Vet inte vilka som gör alla modeller men dem "bättre" är Seasonic.

Väldigt skönt att se, underbart att iaf SweC redaktionen gav dem en andra chans.

Permalänk
Medlem

Äsch, alla är värda en andra chans.. bra jobbat Ace, nu är grejerna prisvärda. Det finns ATX-chassi med detta agget för 490kr på komplett.se. Det är fan en "Raw deal"! ;P
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=644965

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

Håller med Cheewie.

Värre saker har hänt

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

En rejäl förbättring, men känns som man lika gärna kan köpa ett vanligt FSP agg istället för detta. Dom kunde väl iaf ha målat agget svart? Känns helt meningslöst att lägga pengar på detta då det är mer eller mindre exakt samma som FSP aggen? Well ingen skandal som "Raw-deal" iaf..

Permalänk
Skrivet av Cheewie:

Äsch, alla är värda en andra chans.. bra jobbat Ace, nu är grejerna prisvärda. Det finns ATX-chassi med detta agget för 490kr på komplett.se. Det är fan en "Raw deal"! ;P
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=644965

Absolut! Mina nästa byggen är en riktigt liten HTPC och en rejälare speldator, i inget av fallen passar ACE in i bilden... Skulle jag däremot bygga en ny dator åt mina päron skulle ett fungerande chassi, en 120mm fläkt och ett nätagg som levererar såhär pass stabila värden för endast en femhunka vara VÄLDIGT intressant, möjlighet att bygga mycket dator för lite pengar
Synd bara att ACE visade på mycket tveksamma värderingar och kasst kundbemötande när det senast begav sig med nätdelarna....

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Så dom har inte ett spik som säkring numera?

Kommer dock aldrig att köpa ett Ace AGG.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Bara för att dom kommer ut på marknaden igen tror jag inte folk helt plötsligt kommer börja köpa av dom. Ace of sweden är smutskastat pga deras förflutna. :/ Men hoppas dom kommer igen

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Avstängd

Det dära chassit med detta nätagg för runt 500kr låter ju asbra. Sjukt billigt.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Nej, det gör dem inte. Vet inte vilka som gör alla modeller men dem "bättre" är Seasonic.

Väldigt skönt att se, underbart att iaf SweC redaktionen gav dem en andra chans.

Dom har ju inte heller nån direkt OEM som tillverkar hela nätagget. Dom köper in en halvfärdig plattform som jag fattar det av Channel Well Technology, men configurerar själva med condingar och annat.

Mitt nätagg i sign är baserat på denna:
http://www.cwt.com.tw/english/2_product/01_list2.php?ID=102

Håller riktigt bra kvalité.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

köpte agg ett nytt 500w's agg för 5 timmar sedan :-/

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

För ett par år sedan såldes Antec EarthWatt 500W och 650W, där 500W versionen var tillverkad av Seasonic och 650W av Delta. Just 500W versionen var helt superbt och klarade av 570W utan ansträngning

Det var bara ett Corsair VX 450 med sämre komponenter...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Vet dock inte om jag skulle våga stoppa något sådant billigt i ett eget datorbygge...

Skrivet av Burks:

inte direkt något att hänga i granen. kommer nog aldrig att handla från ace.

Det är ju FSP-agg så det finns inget att vara orolig över. Att rata ett företag p.g.a. 1 dålig produkt när det visat sig att nästa är godkänd, det är ju bara dumt. Jag hade en Samsung-mobil för flera år sen som var rena skräpet i jämförelse med annat och idag är Galaxy S2 bland det bästa som finns. Ångrar inte att jag gav Samsung chansen igen.

Skrivet av zhrooms:

Ja, har jag missat något eller har dom inte bara köpt in FSP nätagg och satt sina egna FSP/Ace klistermärken på det? Isåfall är det ju bra jobbat FSP och inte Ace

Är ju så det oftast funkar på denna marknad. Antec, Gigabyte, Thermaltake, Zalman m.fl. har använt agg ifrån FPS med eget klistermärke. Corsair har Seasonic till stor del som OEM.

Lista på tillverkare/OEM: http://whirlpool.net.au/wiki/psu_manufacturers

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Bra för Ace men FSPs egna kostar bara 26kr mer på Dustin (som är bla dom billigare på dessa delar) än denna modellen så det känns värt att lägga dom pengarna istället för att ge skojarna på Ace mer pengar i fickan. I min värld så ska det mycket till innan Ace tvättat bort skamfläcken men då har jag också varit en utav dom mest kritiska.
Något skit är det däremot inte, har man en enklare burk fungerar detta prima.

Permalänk
Medlem

YLade fläktarna något då?

Nej men ärligt talat, jag skulle köpa ett Ace agg nu bara för å ha i nån äldre burk eller kontorsburk Corsair kommer fortfarande vara det enda i mina mer presterande burkar. Men, bra jobbat Ace!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt litet agg! Detta kommer jag rekommendera till budget byggen!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Min broder hade ett Ace agg i Raw Deal serien, agget gick sönder och det var ett under att inget annat rök med. Skulle aldrig våga sätta ett Ace agg i någon av mina byggen, dock så är det bra för de som inte kräver mycket och vill ha ett billigt agg.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Skrivet av Arkebuzer:

Synd bara att ACE visade på mycket tveksamma värderingar och kasst kundbemötande när det senast begav sig med nätdelarna....

Bra sagt, verkar vara ett kanon agg, men vad händer om man har lite otur och får problem med det?

Permalänk
Medlem

litar ändå inte på ace of sweden, men bra och veta att den klarar av sin belastning när man hjälper nån med derars dator och den kanske har en sån här i burken

P.S har aldrig gillat 2 12v lanes i ett sånt låg watts agg, kör hällre nått dyare med 1 12v lane some klarar av samma mängd

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Bra sagt, verkar vara ett kanon agg, men vad händer om man har lite otur och får problem med det?

Man hör av sig till återförsäljaren ?

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Själv köper jag sällan nätagg för under tusenlappen. Är det något man vill ska fungera ordentligt så är det väl ändå nätagget.

Allt är relativt. Till en kontors dator eller liknande behöver man inte köpa svindyra nätagg. Jag skulle nog inte ens ge 1000 kronor för ett nätagg till en speldator. Köpte mitt XFX Core 750W på netonnet rea för 500 spännkronor. Med andra ord behöver det inte bli så dyrt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag personligen kommer aldrig köpa något som har anknytning till ACE.
Har bara haft ett ända nätaggregat som brunnit upp för mig på ~15-år och det var ett ACE.

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk

Ojojoj, ett FSP i den här prisklassen, Det här kan nog vara en framtida kandidat till en liten filserver

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

"Corsair tillverkar väll inte sina nätagg heller?"

Skrivet av Uzor:

Är osäker på den delen, men jag tror det.

Det varierar, mitt HX750 tilverkades av CWT några andra modeller i den generationens HX kom från Seasonic.
http://www.hardwaresecrets.com/article/370

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift