Samsung Galaxy S , Galaxy S II och Ace säljstoppas i Nederländerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

LÄS DETTA

Domstolen verkar till och med ha ogillat ett av Apples patent.

Ajajaj det var inte bra, nu kommer us airforce att bomba domstolen!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Bra kolla du har där, för det första så är det inte speciellt likt då jag har sett både S2 och Iphone 3-4 det enda som går att få ut av denna bilden är att det är någon iphone fanboi som tycker att sättet att kolla appar på ser likadan ut och som det ser ut där ser det i princip ut på alla android telefoner. Överblick etc på samsung telefonerna ser inte ens i närheten ut som iphone så att länka den bilden är lite fel.

Har ägt både iPhone och Samsung Galaxy S2 samt jobbat inom branschen. Sett samsungs utveckling från tidigare Touchwiz till deras senaste version och hur likheterna blivit fler och fler.

Om du kikar på original Gingerbread (alltså på Nexus S eller Nexus one) så ser du hur mycket det skiljer sig mot tillverkarnas övriga tema på telefonerna. Gingerbread är inte alls lika likt som de övriga.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alindvall:

Har ägt både iPhone och Samsung Galaxy S2 samt jobbat inom branschen. Sett samsungs utveckling från tidigare Touchwiz till deras senaste version och hur likheterna blivit fler och fler.

Om du kikar på original Honeycomb (alltså på Nexus S eller Nexus one) så ser du hur mycket det skiljer sig mot tillverkarnas övriga tema på telefonerna. Honeycomb är inte alls lika likt som de övriga.

Du kan ju börja med att ge rätt uppgifter om du vill att folk ska ta dig seriöst.

1. Honeycomb körs bara på surfplattor
2. Honeycomb finns inte för Neuxs S eller One, senaste för dessa är gingerbread.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Du kan ju börja med att ge rätt uppgifter om du vill att folk ska ta dig seriöst.

1. Honeycomb körs bara på surfplattor
2. Honeycomb finns inte för Neuxs S eller One, senaste för dessa är gingerbread.

Ja ingen är ju perfekt, H kommer efter G så givetvis är 3.0 Honeycomb, Mitt i natten är inget lätt.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ja, är övertygad om att så är fallet men inte specifik stämningar utan allt rörande Apple. Det senaste åren/året är ju Apple-artiklar glödheta i media. Spelar ju ingen roll hur litet nyhen (eller t o m rykte) så skall det skrivas.

Läste du ens vad det står i artikeln?

Uuups, ja ja sånt händer väl antar jag, lol.. Såå mycket desinformation som kastats fram i denna tråd så kanske ett till inte gör så stor skada ändå?

Hur som helst så står jag personligen inte på någon sida och har inga egen intressen i detta heller, man jag kan tänka själv vilket många här tydligen inte kan då "deras sida" behöver "uppbackning", tjenixen pixen trolleri trollera tja la la ba...

Massor av inlägg såsom fuck Apple (typ) kanske må anses som onödiga, men jag personligen tror stenhårt på att det blir så just pga av hur Apple beter sig och folk inser det och blir upprörda då det inte kan anses vara fair play. Folk har rätt till en egen åsikt och den bör såklart respekteras. Visst det pratas om hur Apple "bara utnyttjar sin rätt" osv, faktisk återkommer det så mycket att man blir lite smått trött bara av att behöva hoppa över alla dessa inlägg när man läser. Likaså den med att "nej alla stämmer alla det är ingens fel och samsung skulle minsann allt göra likadant dom sörrö", döh. Från en neutral synvinkel ser det dock mer ut som att Apple är stämmar boven nr 1 i detta stämma-skiten-ur-varandra-drama, och jo jag måste nog anses vara neutral då jag per definition har något investerat ifrån båda dessa företag samt mest gillar teknik i största allmänhet. For the record har jag 3GS och SGS och gillar faktiskt båda 2 lika mycket fast på olika sätt. Det är alltså inte produkterna per se jag har problem med utan snarare att jag tycker företaget Apple beter sig svinigt, svineriet börjar såklart inte enbart med att USA har idiotiska patent lagar utan imm också av att Apple beter sig extremt girigt och försöker låsa ute andra med rena strunt patent! Visst lagen kanske finns där och visst detta är väldigt vanligt beteende ifrån USA baserade storföretag , det är jag väl medveten om. Men mycket vill ha mer och mer vill ha ännu mer, att luddigt patentera färgglada fyrkanter mot enkel svart bakgrund (bara ett exempel på luddiga patent) eller vad det nu kan tänkas vara fråga om är att gå för långt imm? Dom borde nog allt designa något lite mer revolutionerande än så för att få låsa ute andra tycker jag, angående "Look and Feel".

Ifall Apples produkter var normalt prissatta så skulle det åtminstone vara ett steg i rätt riktning ial för att medvetet försöka undanröja den värsta konkurrensen med så småaktiga metoder är definitivt into ok och deras priser skulle knappast röra sig neråt med SGS/SGS2/surfplattor osv undanröjda. Speciellt eftersom Apple lika säkert som att solen går upp imorr bitti skulle ge sig på konkurrent nummer 2 omgående och deras priser skulle enbart röra sig mer och mer upp ju fler bowling pins som slogs omkull. Å andra sidan känner jag faktiskt några som gladeligen skulle betala dubbla priset för en ny iPhone också och samtidigt se det ännu mera som en status symbol man mer än gärna bär öppet i handen på stan, lol.

Men men, detta måste ju ändå anses vara min högst personliga åsikt och syn på saken då jag inte sitter på tillräckligt med info för att rakt upp och ner kunna hävda att detta är den obestridliga sanningen?

Permalänk
Medlem

Visar sig att Samsungs produkter är för bra, och Apple bestämmer sig för att få dem utsparkade ifrån marknaden.

Apple lär skylla sig själva när Samsung bestämmer sig för att "inte ha möjlighet" att leverera de miljoner chipset som Apple köper av dem varje månad.
Då får Apple problem, de jävlarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Massor av inlägg såsom fuck Apple (typ) kanske må anses som onödiga, men jag personligen tror stenhårt på att det blir så just pga av hur Apple beter sig och folk inser det och blir upprörda då det inte kan anses vara fair play. Folk har rätt till en egen åsikt och den bör såklart respekteras. Visst det pratas om hur Apple "bara utnyttjar sin rätt" osv, faktisk...

+1

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Har vi helt plötsligt fått mjukvarupatent i EU eller vad är det frågan om? Upp till respektive nation?

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av icelaw:

Visar sig att Samsungs produkter är för bra, och Apple bestämmer sig för att få dem utsparkade ifrån marknaden.

Apple lär skylla sig själva när Samsung bestämmer sig för att "inte ha möjlighet" att leverera de miljoner chipset som Apple köper av dem varje månad.
Då får Apple problem, de jävlarna.

Ja, ingen är nog villig att leverera chip till Apple ...

Visa signatur

även aliquis och något annat användarnamn som jag inte minns ..