Permalänk
Medlem

Lite hjälp ang grafiken!

Hejsan. Jag är otroligt dålig på vad det gäller datorkomponenter. Jag tror jag har en "okej" dator. Jag spelar främst World of Warcraft men upplever att fpsn går väldigt lågt redan vid "high". Jag blir inte riktigt klok på vad det beror på, var problemet sitter dvs. Kör på low på Shadow Quality.

Mina specs:

OPERATING SYSTEM:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU TYPE:
Intel® Core™2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
CPU SPEED:
3.02 GHz
SYSTEM MEMORY:
4 GB
VIDEO CARD MODEL:
ATI Radeon HD 4800 Series
VIDEO CARD MEMORY:
2.24 GB
VIDEO CARD DRIVER:
atiumdag.dll
DESKTOP RESOLUTION:
1920x1080
HARD DISK SIZE:
745.11 GB
HARD DISK FREE SPACE:
459.97 GB (62%)

Jag antar att det beror på mitt grafikkort men eftersom jag inte är helt säker så vill jag gärna kolla.

Så ni får gärna ge tips på vad jag borde byta ut, vad jag ska byta ut till och om det kommer något nytt inom snar framtid som är värt att vänta på!

Tack på förhand / Nils!

Permalänk
Skrivet av Niof:

Hejsan. Jag är otroligt dålig på vad det gäller datorkomponenter. Jag tror jag har en "okej" dator. Jag spelar främst World of Warcraft men upplever att fpsn går väldigt lågt redan vid "high". Jag blir inte riktigt klok på vad det beror på, var problemet sitter dvs. Kör på low på Shadow Quality.

Mina specs:

OPERATING SYSTEM:
Windows 2.6.1.7601 (Service Pack 1)
CPU TYPE:
Intel® Core™2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
CPU SPEED:
3.02 GHz
SYSTEM MEMORY:
4 GB
VIDEO CARD MODEL:
ATI Radeon HD 4800 Series
VIDEO CARD MEMORY:
2.24 GB
VIDEO CARD DRIVER:
atiumdag.dll
DESKTOP RESOLUTION:
1920x1080
HARD DISK SIZE:
745.11 GB
HARD DISK FREE SPACE:
459.97 GB (62%)

Jag antar att det beror på mitt grafikkort men eftersom jag inte är helt säker så vill jag gärna kolla.

Så ni får gärna ge tips på vad jag borde byta ut, vad jag ska byta ut till och om det kommer något nytt inom snar framtid som är värt att vänta på!

Tack på förhand / Nils!

Processorn och grafikkortet är ju inte direkt något att hänga i granen. Tyvärr :/

Visa signatur
Permalänk

WoW är ett väldigt cpu krävande spel. Även ifall man har en 2600k processor så kommer den få jobba riktigt hårt om man kör all på max och är i en välbefolkad huvudstad. Ditt system verkar ju ha några år på nacken så det är verkligen inte konstigt att du får låg fps när du kör på high. Något som jag gör om jag vill få lite bättre fps är att ha min cpu lite överclockad och samtidigt sänka shadows då det tar väldigt mycket cpu prestanda.