Vilken butik har snabbast frakt? (Säg INTE CDON)

Permalänk
Medlem

Vilken butik har snabbast frakt? (Säg INTE CDON)

Det är så att tidigt i onsdags beställde jag nya delar till en dator från Komplett, 24.com och Cdon.com

Alla delar har kommit utom CDON.coms.. Självklart, ringde upp och dem säger att dem fortfarande håller på att packa varan.. (Detta tar alltså 2½ dag för dem)? Och deras supportteam verkar helt inkompetenta.

Så jag undrar vilken internetbutik som har snabbast leverans då jag vill beställa nu och gärna ha grejorna på Måndag.. Vet att Dustin är snabba men de har inte det jag letar efter.

Permalänk
Medlem

Inet har levererat klockrent dagen fter varenda gång jag använt dem.

Permalänk

Inet som ovan säger. Alltid levererat dagen efter om man beställt innan 17.00.
Enda gången jag inte fått det dagen efter tog det en 7 dagar, dock var detta när dem bytte huvudlager.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Dustin ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Dustin skulle jag säga.

EDIT: Ta inet annars.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Rekordmedlem

Företagsbutikerna brukar kunna leverera med bud av olika sorter, beställde delar till ett företag och det körde vi med helikopter, snabbt o bra, men frakten var inte gratis, men jämfört med ett driftstopp som kostade ca 40 000/minut så är det billigt, så vill du betala så kan det gå väldigt fort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har kollat på Webhallen och Komplett, vilken är snabbast? (Är nämligen ute efter klarnas julkampanj)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Har kollat på Webhallen och Komplett, vilken är snabbast? (Är nämligen ute efter klarnas julkampanj)

Min erfarenhet säger Komplett, beställde moderkort kl 19 fick det nästa dag kl 15-16.

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Har kollat på Webhallen och Komplett, vilken är snabbast? (Är nämligen ute efter klarnas julkampanj)

Webhallen
Senast jag beställde ifrån komplett tog det 1 och en halv månad (dom hade produkten i lager)

Permalänk

Inet !

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Har inte personligen haft något problem med CDON, dom har faktiskt varit snabbast när jag beställt...

Men Inet och Webhallen brukar också fungera bra!

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Dustin, annars Inet

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Inet säger jag
De har vad jag vet även klarna så julkampanjen borde finnas där med

Permalänk
Medlem

INET

Visa signatur

http://hwbot.org/team/harder_faster_benchmarks/
mountain mods extended ascension,asus z9pe-d8,2xE5-2665 OC 2,65ghz,evga supernova 1000w,corsair ax1200i,4way 780 classified OC 1275mhz stock mem,dominator 32gb 1600mhz cl6 6-6-6-17,2x vertex3 120gb raid0,headphones dt990 250ohm
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/hah0pi-5.png[/img]

Permalänk

MrPC.se gav mig leverans inom 10 timmar + en påse godis vilken knipper min röst.

Permalänk
Medlem

Helt klart Inet men skulle vilja påstå att det inte spelar så stor roll då inte posten är särskilt effektiva på helger. Räkna med tisdag.
Beställde från inet senast och det var innan kl:17 men blev inte skickat för än måndag (fick sms om att det packades på söndagen?!). Fick i alla fall paketet tisdag förmiddag.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Skulle påstå att cdon är snabba... ibland, de kan ta en vecka på sig att packa trots att det står att varan finns inne.
Inet har alltid fungerat klockrent för mig!

Permalänk
Medlem

Inet är solklara. Beställt många gånger och fått dagen efter.
Beställde i söndags ett PS3 och två spel av CDON. I torsdags kunde jag hämta ut det.

Visa signatur

Fractal Design Define C TG | ASUS Z370-A | Intel i7 9700K | ASUS Strix ROG GeForce GTX 1070 8GB OC | Samsung EVO 970 500GB M.2 system | Samsung EVO 850 500GB storage | WD Blue SN550 M.2 1TB spel | Noctua Nh-DH15 Black | Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX | Corsair RM650x | ASUS PCE-AC55BT AC1200 nätverkskort | Asus ROG Strix Flare

Permalänk
Medlem

inet, komplett, cdon, webhallen, brukar som alltid hämta ut grejerna på posten dagen efter jag har beställt hos dom.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Dustin säger jag. lägger jag en beställning innan kl 1600 får jag den 0930 dagen efter. Bor i Lund så det har säkert med saken att göra.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Dustin säger jag. lägger jag en beställning innan kl 1600 får jag den 0930 dagen efter. Bor i Lund så det har säkert med saken att göra.

Jag skulle vilja säga att det är mycket imponerande gjort av Dustin då dom har sitt lager i Rosersberg utanför Stockholm.

OnT: Skulle vilja säga Dustin, gillar dom starkt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Skulle säga att Dustin är snabbast. Har vid ett flertal tillfällen fått beställningsvaror från Dustin på tisdagen när jag beställde dem på söndagen, medan jag fick vänta till torsdagen på att Inet skulle skicka lagervaror till sin butik från sitt lager.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbertMwugabi:

Jag skulle vilja säga att det är mycket imponerande gjort av Dustin då dom har sitt lager i Rosersberg utanför Stockholm.

OnT: Skulle vilja säga Dustin, gillar dom starkt.

Jag hade inte en aning om vart dom hade sitt lager men jag gissade på tex Göteborg på grund av att frakten ner hit till Skåne överlag går snabbare än till tex Norrköping (16 söder om Stockholm) där jag bodde förut. Hur som hälls så blir jag alltid överraskad över hur fort det går när jag köper något från Dustin.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

hört att cdon är rätt snabba!

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Absolut snabbast är att åka till din lokala datorhandlare.
Anars säger jag dustn, en support som inte är utav denna värld. Sen när min skärm pajjade, tog det dem 23 h att få min nya till mig:D!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Man får nog räkna med att det kan ta något längre tid än vanligt vilket man än väljer såhär när julen börjar närma sig. Sedan får man nog räkna med att det ibland kan ta en extra dag för posten åxå denhär tiden på året. Så har man bråttom så är lokala butiken ett säkrare kort.

Permalänk
Medlem

Dustin har haft snabbast leveranser sen de andra gick i kortbyxor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Dustin har haft snabbast leveranser sen de andra gick i kortbyxor.

Nja! Min sista lev från dustin tog 6 dagar. Så jag skulle nog välja inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Nja! Min sista lev från dustin tog 6 dagar. Så jag skulle nog välja inet.

Menar naturligtvis lagerförda varor.
Dustin har inte klickat på 15år för min del.

Permalänk
Medlem

CDON har blivit väldigt dåliga på senare tid. Jag skulle säga att Inet är snabbast, men Komplett brukar vara lika snabba.

Visa signatur

#framtiden