Permalänk
Medlem

Inofficiell tävling 3/12 - Skaplig vinst

3/12-2011 Kl 20:00 - 22:00
Då har ni chansen att vinna 1,000:-.

3DMark11 kommer användas. Finns gratis att ladda ner
Jag kommer använda mig av ett eget sätt att räkna ut poängen.
Kortfattat så innebär det dock att högst poäng vinner.

Krav:
1) Luftkylning!
2) Intel eller AMD CPU. Dock ej Xeon/Opteron!

Bortsett från dessa två krav så vill jag se resultatet i denna tråd.
Länk till erat resultat är ett måste!

Bumpa gärna tråden med något så enkelt som att skriva att ni är intresserade. Fler deltagare kommer bara göra detta roligare!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Snacka om dött intresse för detta på swec. Har vi bara Corsair H medlemmar med x48 SB CPUer här?
Jag ger upp..

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Känns ju inte så lönt för någon sitter med i5a eller ens med en vanlig i7a och mindre än gtx580 SLI?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

"penis längd Inofficiell tävling"

Nä vars det verkar inte vara något intresse.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Känns mindre lönt för mig att försöka. 1000:- för en runda i 3dmark och lite tur är ju knappast jobbigt. Sen kanske alla i7 580gtx ägare är på semester. Äsch tråkigt är det..
P.s robalm din "penis" är ju i sig.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Äh strunta i tävlingen och ge mig 1000kr

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Jag fick Ett i score, leder jag nu

Skämt åt sida, trist att det är så lite respons.

Permalänk

Förstår ingenting, vem arrangerear tävlingen? En länk till tävlingen skulle uppskattas

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk

Väntade du dig lite mer respons skulle ju en tanke vara att spendera mer än 30 sek på OP. Det fattas några meningar för att det tydligt ska framgå att det är du som håller i tävlingen.

Ska man sen vara subjektiv så ser jag inte riktigt poängen med OC-tävlingar, de mesta beror ju på hur bra just ditt exemplar av processorn är.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av windforce:

Förstår ingenting, vem arrangerear tävlingen? En länk till tävlingen skulle uppskattas

Tror länken redan står i din webläsare

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Detta är ändå sweclockers. Känns mer som "PC för alla.se" eller något liknande.
Får söka efter ett nytt forum.
Tråkigt att intresset är så pass lågt för just lite mer seriös överklockning.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Detta är ändå sweclockers. Känns mer som "PC för alla.se" eller något liknande.
Får söka efter ett nytt forum.
Tråkigt att intresset är så pass lågt för just lite mer seriös överklockning.

Om du hade lagt lite mer tid i ditt inlägg och varit lite mer seriös (hemsida etc) så hade nog intresset varit väldigt mycket högre. förtillfället så ser du bara ut att trolla.

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem

Hade varit med, men har vattenkylning Även fast jag inte hade vunnit. Men kul att du försökte

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Om du hade lagt lite mer tid i ditt inlägg och varit lite mer seriös (hemsida etc) så hade nog intresset varit väldigt mycket högre. förtillfället så ser du bara ut att trolla.

Och om du hade spenderat 2 min på min profil så skulle du förstå varför jag tycker din post är fullständigt urkorkad.

Hejsvejs Swec

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Detta är ändå sweclockers. Känns mer som "PC för alla.se" eller något liknande.
Får söka efter ett nytt forum.
Tråkigt att intresset är så pass lågt för just lite mer seriös överklockning.

Att kalla swec för pc för alla bara för att ingen orkar va med och leka i din tävling som inte känns planerad på något sätt. Men du är ju välkommen att köra din tävling på pc för allas forum istället där lär du hitta gott om folk som vill ha en tusenlapp.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Detta är ändå sweclockers. Känns mer som "PC för alla.se" eller något liknande.
Får söka efter ett nytt forum.
Tråkigt att intresset är så pass lågt för just lite mer seriös överklockning.

Du kanske ska berätta lite mer om tävlingen om du vill få folk intresserade? Står du som ensam privatperson för tävlingen och prispotten? Hur ska folk kunna lita på att det faktiskt finns några prispengar? Poängen beräknas "på ditt eget sätt".. jaha, och det innebär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Detta är ändå sweclockers. Känns mer som "PC för alla.se" eller något liknande.
Får söka efter ett nytt forum.
Tråkigt att intresset är så pass lågt för just lite mer seriös överklockning.

Problemet är bara att med en 3DMark-tävling där det endast får användas luftkylning så är det ingen idé att ge sig in i tävlingen då man ändå inte har en chans. Vad är det t.ex för idé för mig med en i5a att tävla mot en med i7 3*** och GTX580 i tri-sli?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Vad folk pratar om i7or och 580s i Tri SLI, ingen med liknande specs har ju ens skrivit i tråden. Hade ni bara kört en runda istället för att klaga på kokurans som inte finns så hade ni kanske vunnit... Sedan har han också skrivit att han ska räkna ut poängen på något speciellt sätt, framgår väll inte på vilket sätt. Men jag antar att han kommer ta antalet CPUer/kärnor och GPUer med i sin beräkning för att normalisera poängen på något rättvist sätt.

Permalänk
Medlem

synd att man behövd Dx 11 kort ^_^
ja som tänkte göra ett försök, men så klagade 3DMark : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Och om du hade spenderat 2 min på min profil så skulle du förstå varför jag tycker din post är fullständigt urkorkad.

Hejsvejs Swec

Bara för du har varit medlem sedan 2003 betyder inte det att du inte kan "trolla" men som du sa, "fullständigt urkorkad".

P.S Verkar ju också som att jag inte är den enda som tycker det

Visa signatur

<Dator 1> CPU: Intel I9 9900K@5Ghz | CPU Kylare: Noctua NH15 | MB: Asus Maximus XI Gene | RAM: G.Skill 32GB DDR4 3200MHz CL14 Trident | HDD: Samsung M.2 970 1tb | GPU: Asus RTX 3080TI Strix
<Dator 2> CPU: Intel I7 8700K@4.8Ghz | CPU Kylare: Be Quite Dark Rock Pro 4 | MB: Asus Z370-H | RAM: G.Skill 16GB DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws V | HDD: Samsung M.2 970 500gb | GPU: Asus 2080 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zienx:

Bara för du har varit medlem sedan 2003 betyder inte det att du inte kan "trolla" men som du sa, "fullständigt urkorkad".

P.S Verkar ju också som att jag inte är den enda som tycker det

Syftar mer på dom trådar jag skapar och posts som skrivits.
Jag trollar aldrig. Och som ovan skrev. 98% av dom aktiva medlemmerna sitter inte med någon 2011 cpu och
580 sli/tri/quad.

Kortfattat så anser sig många förlorat innan dom ens prövat!
Trist är det..

För att vara ett svenskt OC forum så syns inte mycket av det iaf.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Synd att det är ett måste o ha luftkylning =/ annars hade jag absolut varit med o laddat upp resultat
Känner att det inte är värt att montera luftkylningen, är ju lite jobb med det

Permalänk
Medlem

Jag laddar upp mitt resultat då.......5738 3d mark points.

http://3dmark.com/3dm11/2260575

Stock på processor och grafikkortet och inget överklockat pga att ja ej hunnit köpa bättre kylning ännu.......men borde inte slutna vattenkylningspaket också kunna få vara med för inte säkert att dom presterar bättre en Noctua Nh-D14 för att kyla processorn.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ju vilja vara med! Även fast än att jag inte har det bästa

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Hong. Om vi tittar på Jonas79s resultat så ser vi att CPUn kördes i 3.6GHz och minnena i 667Mhz (1333).
Så om du (Hong) bara t.ex skulle köra CPUn i 4.0GHz och minnena i 1600 så hade du redan nu varit etta.

Tävlingen är skrotad. Men vad jag försöker säga är att man inte behöver ha någon superdator för att vinna tävlingen. Isåfall hade jag satt en betydligt högre vinstsumma om jag hade vetat att människor med t.ex en 3960X och 580 Quad-SLI på kväve skulle vara med.

Det finns inga sådana medlemmar här, till synes iaf!

Vi kan göra ett nytt försök och öka potten. Men då krävs det också att det visas lite mer intresse.
Man kan sätta ett fast datum, vinstsumma, regler osv. Men hur lätt blir det för en person att göra detta?
Det skall alltid titta fram åsikter (oftast negativa) och sedan backar folk ur.

Personligen ansåg jag att 1,000:- bara för att milt klocka datorn och köra en runda 3DMark hade varit en rolig sak. Speciellt eftersom det knappast är särskilt svårt.

Så kortfattat. Vilka här vill försöka göra något roligt av detta om vi gör ett nytt och sista försök?'
Jag står för vinstsumman, och självfallet går det göra det hela mycket mer förtydligande med någon lättare hemsida och bilder osv.

Men för 1,000:- så kändes det smidigare att bara göra en liten kort och smidig tråd om det.

Försöka igen eller inte? Svara i tråden eller i PM.
Ska försöka höra med någon mod/staff om dom isf kan klista tråden under tiden. Ny tråd kommer isf göras självfallet..

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Hong. Om vi tittar på Jonas79s resultat så ser vi att CPUn kördes i 3.6GHz och minnena i 667Mhz (1333).
Så om du (Hong) bara t.ex skulle köra CPUn i 4.0GHz och minnena i 1600 så hade du redan nu varit etta.

Tävlingen är skrotad. Men vad jag försöker säga är att man inte behöver ha någon superdator för att vinna tävlingen. Isåfall hade jag satt en betydligt högre vinstsumma om jag hade vetat att människor med t.ex en 3960X och 580 Quad-SLI på kväve skulle vara med.

Det finns inga sådana medlemmar här, till synes iaf!

Vi kan göra ett nytt försök och öka potten. Men då krävs det också att det visas lite mer intresse.
Man kan sätta ett fast datum, vinstsumma, regler osv. Men hur lätt blir det för en person att göra detta?
Det skall alltid titta fram åsikter (oftast negativa) och sedan backar folk ur.

Personligen ansåg jag att 1,000:- bara för att milt klocka datorn och köra en runda 3DMark hade varit en rolig sak. Speciellt eftersom det knappast är särskilt svårt.

Så kortfattat. Vilka här vill försöka göra något roligt av detta om vi gör ett nytt och sista försök?'
Jag står för vinstsumman, och självfallet går det göra det hela mycket mer förtydligande med någon lättare hemsida och bilder osv.

Men för 1,000:- så kändes det smidigare att bara göra en liten kort och smidig tråd om det.

Försöka igen eller inte? Svara i tråden eller i PM.
Ska försöka höra med någon mod/staff om dom isf kan klista tråden under tiden. Ny tråd kommer isf göras självfallet..

Jag skulle garanterat varit med om vattenkylning var tillåtet och många andra säkert. jag har ingen lust nu att slakta hela datorn för att sätta på luftkylning ^^
Tycker annars att det var mycket bra gjort av dig att få upp en tävling här, synd att det inte var många som hakade på. men gissar på att det är många som kör någon form av vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag kör en runda när jag kommer hem, trist att inte fler visar intresse! Bra initiativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Hong. Om vi tittar på Jonas79s resultat så ser vi att CPUn kördes i 3.6GHz och minnena i 667Mhz (1333).
Så om du (Hong) bara t.ex skulle köra CPUn i 4.0GHz och minnena i 1600 så hade du redan nu varit etta.

Tävlingen är skrotad. Men vad jag försöker säga är att man inte behöver ha någon superdator för att vinna tävlingen. Isåfall hade jag satt en betydligt högre vinstsumma om jag hade vetat att människor med t.ex en 3960X och 580 Quad-SLI på kväve skulle vara med.

Det finns inga sådana medlemmar här, till synes iaf!

Vi kan göra ett nytt försök och öka potten. Men då krävs det också att det visas lite mer intresse.
Man kan sätta ett fast datum, vinstsumma, regler osv. Men hur lätt blir det för en person att göra detta?
Det skall alltid titta fram åsikter (oftast negativa) och sedan backar folk ur.

Personligen ansåg jag att 1,000:- bara för att milt klocka datorn och köra en runda 3DMark hade varit en rolig sak. Speciellt eftersom det knappast är särskilt svårt.

Så kortfattat. Vilka här vill försöka göra något roligt av detta om vi gör ett nytt och sista försök?'
Jag står för vinstsumman, och självfallet går det göra det hela mycket mer förtydligande med någon lättare hemsida och bilder osv.

Men för 1,000:- så kändes det smidigare att bara göra en liten kort och smidig tråd om det.

Försöka igen eller inte? Svara i tråden eller i PM.
Ska försöka höra med någon mod/staff om dom isf kan klista tråden under tiden. Ny tråd kommer isf göras självfallet..

Jag hade definitivt varit med om slutna vattenkylningspaket till prollen hade varit tillåtet.

Även om man inte vinner är det alltid kul att tävla och se vad andra med liknande setup får för poäng osv. Som någon annan sa, det är inte säkert att exempelvis en H60 är bättre än högkvalitativa luftkylare.

Bra initiativ hur som helst!

Visa signatur

| Core i9 9900K @ 5Ghz All core clock | Corsair H115i Platinum| 16GB Corsair Vengeance 3200MHz | ASUS ROG Strix z390-f Gaming| ASUS RTX 3080 TUF | NZXT Switch 810| OCZ 250GB ssd, 2x Samsung Spinpoint F3 i Raid 0 | Asus ROG Thor 850w |
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Överklockat Gpu nu 880/1950 och mina nya score är 6693.

http://3dmark.com/3dm11/2311288

Ändra ramminnena från 1333 mhz strypt av processorn till 1600 mhz som minnena ligger på via att ändra till XMB.

6939 poäng är nya resultaten och ganska grymt att ramminnena kan göra så mkt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Vore intressant att höra lite mer om tävlingen nu när den är avslutad.