Här är min framtida dator. Behöver professionell insikt

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag lånar tråden lite, men passar alla de här delarna tillsammans?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1164045/2011-11-26

Permalänk
Skrivet av Perfektioon:

Du borde vänta någon månad med att köpa en hdd , då lär dom ha gått ner 300-400 kr

Tack, jag tror jag gör det. Hoppas rabbatten på cdon ligger kvar bara

Skrivet av SimonMattila:

om vi visste din budget, så blir det jättemkt lättare för oss

Skickades från m.sweclockers.com

typ 12-13 k som max. På cdon kommer jag ju typ vid 10k snåret med rabatten, men där är typ alla hårddiskar slut... så jag väntar tills de kommer.

Permalänk
Skrivet av charlieflip:

Tack, jag tror jag gör det. Hoppas rabbatten på cdon ligger kvar bara

typ 12-13 k som max. På cdon kommer jag ju typ vid 10k snåret med rabatten, men där är typ alla hårddiskar slut... så jag väntar tills de kommer.

Läs noga!

"OBS! Erbjudandet gäller de 1000 första beställningarna, max 5 olika produkt per kund/order rabatteras. Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem."

Permalänk
Medlem

När ska du köpa datorn? Jag tycker du ska vänta tills i januari då de nya grafikkorten från ATI kommer med ny tillverkningsteknik, det ska iallafall jag göra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Permalänk
Medlem
Skrivet av i0r:

Förlåt om jag lånar tråden lite, men passar alla de här delarna tillsammans?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1164045/2011-11-26

yes, underbart paket detta kan TS också kolla på och köpa jävligt prisvärt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

yes, underbart paket detta kan TS också kolla på och köpa jävligt prisvärt faktiskt

Suttit och komponerat i cirka 2 veckor nu så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av i0r:

Suttit och komponerat i cirka 2 veckor nu så.

blev själv sugen på att köpa moderkortet men kom på mig själv att jag aldrig kommer köra SLI ändå

Permalänk
Skrivet av Razacer:

När ska du köpa datorn? Jag tycker du ska vänta tills i januari då de nya grafikkorten från ATI kommer med ny tillverkningsteknik, det ska iallafall jag göra

Skickades från m.sweclockers.com

HUr mycket kommer de gå på då? Det känns som att det kommer bli en del pengar. Men jag kommer troligtvis vänta till jan i vilket fall.

Skrivet av i0r:

Suttit och komponerat i cirka 2 veckor nu så.

Den är bra, men du saknar dju SSD, hårddisk, och så har ju moderkortet inget trådlöst nätverk :S

Permalänk
Skrivet av charlieflip:

HUr mycket kommer de gå på då? Det känns som att det kommer bli en del pengar. Men jag kommer troligtvis vänta till jan i vilket fall.

Den är bra, men du saknar dju SSD, hårddisk, och så har ju moderkortet inget trådlöst nätverk :S

Ssd kan du köpa till senare och trådlöst nätverk är det bara köpa till ett kort eller om du inte har plats köpa en usb sticka

Permalänk

Ok.

NU har jag iaf kommit på god väg. Jag har 10 kompononeter som jag i cdons webbutik kommer beställa i två omgångar (2 x 5 ) så får jag över 2k rabatt. Det för att min dator hamnar på 10k mer eller mindre.

Det är denna dator jag ska köpa på CDon för 10,6k: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1165371/dator-for-10k

Sparar alltså 3k

Permalänk
Ljusskygg
Permalänk
Skrivet av Razacer:

När ska du köpa datorn? Jag tycker du ska vänta tills i januari då de nya grafikkorten från ATI kommer med ny tillverkningsteknik, det ska iallafall jag göra

Skickades från m.sweclockers.com

Kepler från Nvidia kommer också efter årskiftet, dock vid ett senare skede. Återstår att se om det är värt att vänta på deras lansering också.

offtopic: bara här det är storm ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlieflip:

Ok.

NU har jag iaf kommit på god väg. Jag har 10 kompononeter som jag i cdons webbutik kommer beställa i två omgångar (2 x 5 ) så får jag över 2k rabatt. Det för att min dator hamnar på 10k mer eller mindre.

Det är denna dator jag ska köpa på CDon för 10,6k: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1165371/dator-for-10k

Sparar alltså 3k

ops , du kan bara använda rabatten EN gång per månad, kommer en ny rabatt runt den 20:e varje månad dock. Tänk på att du får 5% på ALLA dator komponenter på cdon om du ger koden SWEC1111...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlieflip:

Den är bra, men du saknar dju SSD, hårddisk, och så har ju moderkortet inget trådlöst nätverk :S

Saknar trådlöst nätverk, vad innebär detta?

Edit: Hårddisk har jag redan.

Permalänk
Skrivet av Gorham:

ops , du kan bara använda rabatten EN gång per månad, kommer en ny rabatt runt den 20:e varje månad dock. Tänk på att du får 5% på ALLA dator komponenter på cdon om du ger koden SWEC1111...

Jo men kan man inte göra två medlemmar bara och använda rabatten var sin gång på dem??

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1167523/2011-11-27 detta eller så väntar du till januari när amds nya generation grafikkort kommer

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Skrivet av b3h4ppyn0w:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1167523/2011-11-27 detta eller så väntar du till januari när amds nya generation grafikkort kommer

Jag köper nog http://www.inet.se/kundvagn/visa/1167403/2011-11-27.

Vad tycker du om det?

Permalänk
Skrivet av charlieflip:

Jo men kan man inte göra två medlemmar bara och använda rabatten var sin gång på dem??

Det kräver att du gör 2 beställningar med olika konton på CDON. Det har inget med att vara sweclockersmedlem att göra förutom att de inte annonserar erbjudandet på andra ställen.

Det du måste göra isf är ju att be någon du känner hjälpa dig att handla från cdon. Är det samma adress kanske du får problem. Läs på cdon:s hemsida vad de säger.

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

jag har ett gtx 580 o har dom högsta inställningarna
jag ligger runt 44 fps på caspian border(Fast inte om man står uppe på masten ^^)

Då har du 4xMSAA och hela köret?

Hur som helst anser jag inte att man maxar ett spel om man ligger på 44 fps i snitt, minst 60 fps i snitt skulle jag vilja säga. Om man går ner på en individuell "smak och tycke" nivå kan man ju lika gärna maxa det med 30 fps eller 20 och då känns ju "maxa" väldigt irrelevant, då kan man ju maxa spelet med minimikraven "ne, men jag gillar slideshows", DICE har själva sagt att max är för dom med dubbla GPU:er, jag väljer att lita på dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x / EK-AIO 360 | 32gb Corsair Vengance RGB pro 3600 | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ZOTAC RTX 3080 AMP Holo | Samsung 970/960 Evo | Corsair RM850x | Lian Li PC-O11 Dynamic | Focusrite Scarlett studio 2i2 / cm25 / Sennheiser RS175 | ACER XZ350CU | Corsair Strafe RGB MX Silent | Mionix Naos QG | Elgato Stream Deck | Oculus Rift S, Quest 2 | Creality Ender 3 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlieflip:

Tack så mycket, när du säger att dom är ok, menar du att dom duger liksom eller att dom är bra?

Jag menar att dom är bra. Ser faktiskt att det är väldigt många som kör med dem faktiskt. Men g.skill kan vara något också. Är dock inte så jättepåläst om dem.

Visa signatur

Citera om ni vill något!