Få tag i HD6950 2GB med referenskylare

Permalänk
Medlem

Få tag i HD6950 2GB med referenskylare

Jag håller på att bygga ett SFF system (Lian Li PC-V354 chassi) och har beställt allt utom grafikkort. Har just nu ett gammalt 8800 GT kort som inte direkt kommer hänga med, i5-2500K cpu, och letar därför efter ett nytt. Det jag är mest sugen på är ett HD6950 2GB men lyckas inte hitta något som säljs med referenskylaren, alltså av blower typen. Har läst att de är att föredra som kylning i ett mindre chassi.

Ett Nvidia 560 Ti skulle nog också funka eftersom det presterar ungefär likvärdigt men de korten har jag aldrig sett med den typen av kylning, inte ens på referenskort.

Så frågan är helt enkelt om någon vet var man kan få tag på dessa kort (helst 6950 2gb alltså) på någon ställe eller har tips om något likvärdigt kort med kylning som passar ett mindre chassi, ej vattenkylt.

Permalänk
Inaktiv

Har för mig att komplett eller inet har referenskylning på bilderna för sina kort, men är inte säkert att det är så. Hittar du inte så får du nog vända till blocket osv.

Permalänk
Medlem

Tja, zotac 2gb 560ti på komplett för 2.3k har rederenskylare.. Funtar själv på 2 sånna

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

El_Raspberry: Kunde inte hitta några 6950 på varken komplett eller inet med referens

Tack för tipset Leinhart, det skulle ju faktiskt funka. Hade missat det kortet.

Däremot så skulle jag fortfarande helst ha ett 6950. Är det någon som kör SFF som har ett http://www.webhallen.com/hardvara/133937-xfx_radeon_hd6950_2g... eller liknande? Där sitter inte fläkten längst ut utan i mitten men det har fortfarande utblås ut ur chassit. Gissar att det dock blir en del mer varmlust som dumpas in i lådan än med referenskylare. Skulle vara bra med en kommentar om någon har erfarenhet av sådan kylare i liten låda.