Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Vad förväntar du dig av ett MMO? Mass Effect 2 eller?

Jag ser SWTOR mer som KOTOR med Coop. Samma känsla som Kotor blandat med mass effect.

ett Mass Effect MMORPG skulle varit awesome eller ett Fallout MMORPG

Permalänk
Medlem

Var riktigt kul göra uppdrag i grupp på 4a.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av SayZk:

Jag kan ta kontot istället ;D
OnT: Kan du beskriva vad som är så bra? Har inte testat spelet själv, men man blir ju nyfiken

haha sorry dude!

det som är så jävla bra i spelet är:

  • man tänker på sin barndom när man såg på star wars filmern!

  • questen är så bra! det är som ett singleplayer spel i ett MMO spel, i varje quest så är det mini filmer som man får se innan man får välja att ta questet,vara ond eller god

  • klasserna! har just nu bara testat sith warrior, känns riktigt coolt att gå omkring med dubbla lasersvärd och slänga sig 30m fram till sina fiender och sen slice dicea sönder dom med sitt svärd!

  • grupp questen. dom jag har kört hitils så har mat fått döda waves med gubbar tills en boss kommer som man ska döda! riktigt roligt idé

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Någon som har koll på hur pass bra en Operativ kan hela en grupp?

För min del står det mellan Sith Inquisitor - Sorcerer och Imperial Agent - Operativ

De har samma healing förmåga så det är bara att välja utifrån vad gillar i övrigt med klasserna Skulle personligen köra sorc iaf, de har roligare dps möjligheter.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

De har samma healing förmåga så det är bara att välja utifrån vad gillar i övrigt med klasserna Skulle personligen köra sorc iaf, de har roligare dps möjligheter.

Jo Sorcerer har klart lite roligare dps sätt.
Men tänkte mest på att det är är en jädra massa folk som kör såna.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som upplever problem med grafiken i spelet?
Jag får problem under filmsekvenserna ibland mellan karaktärer, då kan ena skärmen bli liksom blank, drar jag ur kablagen så återkommer skärmarna igen..är bara i det här spelet som jag får det här:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Testa o dra ner på shadows, det funkade för mig. Väldigt trevligt spel, gillar kotor känslan. kommer nog köra iaf en månad på rls som imperial agent och uber evil. Lite tråkigt dock har det vart med server error 3 under helgen =(

Gillar också grafiken, 2560x1600 med allt på high ser bra ut. Inte så uber detaljerat spel men men, rörelseanimationerna är nog det bästa jag sett i ett mmo.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0lla:

Testa o dra ner på shadows, det funkade för mig. Väldigt trevligt spel, gillar kotor känslan. kommer nog köra iaf en månad på rls som imperial agent och uber evil. Lite tråkigt dock har det vart med server error 3 under helgen =(

-------------------------
Tack för tipset, det ska jag genast testa, tycker också om kotorkänslan och alla dessa valmöjligheter:)
Har haft 2 servernedgångar under kvällen nu bara..men ptja..servrarna är nog bra fulla

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Kört en Sith warrior och en Trooper till lvl 10, satan vad bra story lines de har fixat.

Visa signatur

Ljud: Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 880 600Ω Manufaktur |

Permalänk
Konsolgrävare

fan kommer lätt önska mig detta spel i julklapp klår wow alla dagar i veckan! synd att man bara kunde spela i fredags eftersom man inte är hemma

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

vart har ni förbeställt spelet ifrån? Origin var ju inte så billigt fast det är "digital copy"....

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Precis kommit till lvl 17 med en Sith Inquisitor och fått ett skepp och provat space battle, fy fan va sköj de va

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Precis kommit till lvl 17 med en Sith Inquisitor och fått ett skepp och provat space battle, fy fan va sköj de va

Blir räckvidden någonsin bättre på attackerna?
Känns rätt udda med stillastående flera sekunder lång avståndsattack som bara når några meter bort.. inte direkt mycket range i klassen. Min inq är dock bara lvl 9.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

Väntade i kö till serven och gick iväg för att spela CS i Corsair montern här på Dreamhack. När jag återvände var datorn väck, kul spel! Får hoppas jag kommer in i nästa beta istället.

Japp, det var fler än jag på samma rad som blev av med laptops. Verkade vara ett gäng som vandrade rad för rad helatiden till det fanns läge... Väldigt tråkigt tycker jag men försäkringsbolaget var iaf tillmötesgående så ska få mig en värdering imorgon. Är så avis att ni fick spela som gammal SWG lirare vill jag ha mer StarWars!!!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Blir räckvidden någonsin bättre på attackerna?
Känns rätt udda med stillastående flera sekunder lång avståndsattack som bara når några meter bort.. inte direkt mycket range i klassen. Min inq är dock bara lvl 9.

Dem flesta spells har 30m räckvidd finns någon enstaka 35m.
Som Sage/inq får du 20m extra räckvidd som passiv skill.

Skrivet av Kimmeh:

Japp, det var fler än jag på samma rad som blev av med laptops. Verkade vara ett gäng som vandrade rad för rad helatiden till det fanns läge... Väldigt tråkigt tycker jag men försäkringsbolaget var iaf tillmötesgående så ska få mig en värdering imorgon. Är så avis att ni fick spela som gammal SWG lirare vill jag ha mer StarWars!!!

Fan vad surt, tråkigt att sånt händer på dreamhack.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Level 18 med min Bounty Hunter ... gillar spelet skarpt!
Inga större game-breaking buggar har stötts på. En del av Class questet bugga dock så valde man en viss del av dialogen så kunde man inte slutföra questet. Det var de största problemet jag stött på.

Blir att satsa på detta!
Pvp i det är redan på denna leveln skrämmande kul, så verkligen fram emot end-game pvp

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Dem flesta spells har 30m räckvidd finns någon enstaka 35m.
Som Sage/inq får du 20m extra räckvidd som passiv skill.

Ah bra att veta. Hade känts rätt kasst och köra ranged sith och bara ha 5-10 m range eller vad man nu har här i början.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett köp, tycker det var riktigt roligt.

Kanske borde starta en guild sen?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd

de borde filma med HD på dreamhack för att identifiera eventuella tjuvar/fuskare.
populärt och enkelt att sno grejor där.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Har testat: Sith Inq och BH och båda är skoj. Roliga quest på sith inq och snart när servers kommer tillbaka ska jag testa warrior också.

Bara kommit till lvl 11 med sith inq men körde lite PVP också. Var rätt skoj faktist. Snyggt och kul att vi arbetade tillsammans hehe. Kommer nog bli bra med polare på vent eller mumble.

Måste sen bara hitta ett bra guild till releasen

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Någon som vet vars jag kan få en beta key?.. om det ännu går vill säga.

Visa signatur

Fractal Define R5
Asus MAXIMUS VIII Hero
I7 6700K
MSI 980 Gaming 4G
16GB Corsair LPX 3000

Permalänk
Medlem

En guild för sweclockersmedlemmar är väl ingen dum idé. Har man vänner och familj som vill komma med så går ju det att lösa enkelt genom att dom reggar sig på sweclockers eller om medlemmen står som ansvarig eller nåt. Det borde iaf gå att lösa på något bra sätt. Det finns säkert en del folk här som har erfarenhet av sånt som kan hjälpa till.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Placera dina points i damage trädet och inte i health trädet.... så är du ingen healer

*puuuuh* Tack!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Provat första instansen nu på lvl 19 och är inte missnöjd. Redan vid denna level är det inte bara att klampa in köra över som i tidiga wow instanser.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Skrivet av Angeluz:

Någon som vet vars jag kan få en beta key?.. om det ännu går vill säga.

Man va tvungen att regga sin nyckel före den 18:e tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det en lista över servrarna som kommer finnas när spelet släpps?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Finns det en lista över servrarna som kommer finnas när spelet släpps?

Igen officiell men just nu i Betan är det ca 30 USA servrar uppe, och alla är ganska packade med folk

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Igen officiell men just nu i Betan är det ca 30 USA servrar uppe, och alla är ganska packade med folk

30, du menar runt 50.
Och det är ca 12-20 EU serverar.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av schitzo:

30, du menar runt 50.
Och det är ca 12-20 EU serverar.

Det var väldigt korta om än några väntetider i går vilket är possitivt. När det var som hetsigast på EU servrarna körde jag på en US.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kommer bli ett köp, tycker det var riktigt roligt.

Kanske borde starta en guild sen?

finns en redan, Ruthless.se Sök medlemskap trevligt gille.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)