Permalänk
Medlem

Tips/Råd tack :)

Kommer köra en 3960X och ett 1200W Corsair AX.
Vilka grafikkort skulle ni köra?

Budget finns inte så sjung på.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

3st radeon 6990 helt klart! trololo

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasBjoerk:

3st radeon 6990 helt klart! trololo

Nu går ju inte detta.

Det är ju inga grafikkort man spelar med precis.
Tänker du bara trolla eller är du faktiskt seriös?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Nu går ju inte detta.

ta två stycken istället då

Det är ju inga grafikkort man spelar med precis.
Tänker du bara trolla eller är du faktiskt seriös?

trolling

Permalänk

ska du ha grafikkorten nu eller orkar du vänta till 7xxx serien kommer ut?:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasBjoerk:

ska du ha grafikkorten nu eller orkar du vänta till 7xxx serien kommer ut?:D

Dagens generation. Tanken är att slänga ihop en "top of the line" rigg så snart som det bara går. Får dock vänta tills December på moderkortet.

Funderar på att skicka tillbaka 1200AX agget och dra på med 1500W. Verkar tveksamt om 1200W kan driva runt Quad lösningar hos både Nvidia och ATI.
Så är nästan tvungen att gå på TRI lösning. Vilket indirekt är smartast då skalningen är helt obetydlig efter 3e kortet.

Nej, vad tycker du? :-\

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Dagens generation. Tanken är att slänga ihop en "top of the line" rigg så snart som det bara går. Får dock vänta tills December på moderkortet.

Funderar på att skicka tillbaka 1200AX agget och dra på med 1500W. Verkar tveksamt om 1200W kan driva runt Quad lösningar hos både Nvidia och ATI.
Så är nästan tvungen att gå på TRI lösning. Vilket indirekt är smartast då skalningen är helt obetydlig efter 3e kortet.

Nej, vad tycker du? :-\

om du är osäker ta 1500W, för om du ska köra ett GTX 590 t.ex. så rekomenderas det 750W, och om man sak köra två så tar det mer, men om jag vore dig så skulle jag satsa på antingen ett 6990 eller ett GTX 590 bara för att vara värst eller så köper du två av nått av de så blir du ännu värre

Permalänk
Medlem

Skulle jag som person bli "värre" bara för att hårdvaran i chassit är av toppklass?
Frågan/Tråden är seriös.

Jag vill slippa behöva lämna tillbaka exemelvis 2st 6990/590 kort bara för att agget inte orkar driva runt systemet. Vilket möjligtvis skulle bli fallet.

Får helt enkelt börja med 3st 6970 kort och se om det orkar. Sen utgå från det.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Skulle jag som person bli "värre" bara för att hårdvaran i chassit är av toppklass?
Frågan/Tråden är seriös.

Jag vill slippa behöva lämna tillbaka exemelvis 2st 6990/590 kort bara för att agget inte orkar driva runt systemet. Vilket möjligtvis skulle bli fallet.

Får helt enkelt börja med 3st 6970 kort och se om det orkar. Sen utgå från det.

jag menade att du har en värsting dator om du köper två GTX 590..

Jag använde en uträknare som räknade ut hur mycket ström watt datorn jag ska köpa skulle ta, http://www.enermax.outervision.com/index.jsp där kan du räkna ut, den är inte helt 100% pålitlig men man får väl ta det med måtta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasBjoerk:

Cirka 1200 watt. Räknar den att det ska dra. Med 4st 6970.
Får bli 6970 trifire iaf. Tills 7000/600 serien kommer

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Cirka 1200 watt. Räknar den att det ska dra. Med 4st 6970.
Får bli 6970 trifire iaf. Tills 7000/600 serien kommer

okej, om den kräver 1200watt med 4 så tar du nog 3st, tror du jag kan klara mig på 850w med två 6970 om jag har en intel core i5 2500k?

EDIT: det lät lite konstigt efter jag läste det, menade om ett 850W nätagg klarade av två 6970 och en 2500k

Permalänk
Inaktiv

Att köra 3 eller 4 580 kort är nog det bästa som går i dagsläget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreasBjoerk:

okej, om den kräver 1200watt med 4 så tar du nog 3st, tror du jag kan klara mig på 850w med två 6970 om jag har en intel core i5 2500k?

EDIT: det lät lite konstigt efter jag läste det, menade om ett 850W nätagg klarade av två 6970 och en 2500k

850w är lite i underkant för 2 st 6970+system

Notera att alla proffs härinne gärna rekomenderar att du kör dessa kort på 550w utan problem..

Använd eget omdömme...

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Skrivet av grottslampan:

850w är lite i underkant för 2 st 6970+system

Notera att alla proffs härinne gärna rekomenderar att du kör dessa kort på 550w utan problem..

Använd eget omdömme...

hmm, okej, då tror jag nog att jag går upp till 1000W bara för att vara säker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreasBjoerk:

hmm, okej, då tror jag nog att jag går upp till 1000W bara för att vara säker

För att slippa köpa ett till nätagg när du ska uppgradera gpu sen, så tycker jag du gör vettigt att köpa ett lite kraftigare, du kan
ha användning av i framtiden oxå.

ja 1000w kommer du långt på

så tänker jag..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Skrivet av grottslampan:

För att slippa köpa ett till nätagg när du ska uppgradera gpu sen, så tycker jag du gör vettigt att köpa ett lite kraftigare, du kan
ha användning av i framtiden oxå.

ja 1000w kommer du långt på

så tänker jag..

jo jag håller med, jag ska både överklocka CPUn samt GPU och om jag planerar att byta ut dom mot 7xxx serien så klarar ju min CPU av det så länge jag har överklockat den:D