Permalänk

YouTube och deras reklam!

Jag tycker att vi startar en omröstning om att YouTube/Google ska dra ner på reklamen på YouTube, för det är reklam innan varje video!

Permalänk
Medlem

Reklamen kan du blocka med adblock plus annars.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Vad spelar en omröstning för rollol?
Nej, säger jag.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Ptja, mellan att betala för att se klippen och ha ett reklamklipp så känns valet ganska enkelt. Raz sätt funkar också fint.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Tycker att det borde vara en gräns på hur lång reklamen är beroende på klippets längd. Ibland får man ju se 30 s reklam för att se ett 15 s klipp.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så var det så att Youtube gick minus ett bra tag, men tanke på bandbredd och sånt. De kanske har insett att det är dags att dra in lite stålar.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Tycker att det borde vara en gräns på hur lång reklamen är beroende på klippets längd. Ibland får man ju se 30 s reklam för att se ett 15 s klipp.

Känns bekant. Tror dock inte detta är specifikt för Youtube, har upplevt det på andra ställen också. Svar på frågan: Ja, de bör dra ner på reklamen. I varje fall av den typ som visas innan videon. Att det emellanåt dyker upp en reklamruta i nederkant av bild stör inte alls så mycket, kan alltså accepteras.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Skrivet av Erkapekka:

Jag tycker att vi startar en omröstning om att YouTube/Google ska dra ner på reklamen på YouTube, för det är reklam innan varje video!

Skärpning nu, reklamen är inte bara för att google ska tjäna pengar. Jag har själv aktiverat reklam för att få pengar, okej jag får inget jag kan leva på men det är alltid något.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Jag håller inte med om att det är för mycket reklam. De tubare som jag prenumererar på har klipp på över tio minuter och det är inte alltid de har reklam i början av sina videos, och även om de har det så är de på typ max 20 sekunder.

Ett alternativ skulle ju vara att man kan betala för att slippa reklamen. Tjänsten i sig är ju väldigt bra och egentligen skulle det inte vara "värre" än att betala för spotify premium, vilket är väldigt prisvärt, för mig då.

Nu är det dock säkert många som ej arbetar heltid osv som inte har råd/prioriterar att lägga pengar på sånt, men då finns ju reklamalternativet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

adblock och se aldrig mer en reklam på någon stream service.

Permalänk
Medlem

Finns det någon fungerande adblock för Chrome? Har inte kikat på länge... hade varit smidigt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Som sagt. AdBlock!

Jag har då inte märkt av någon reklam. Blir galen när jag sätter mig vid en dator utan adblock. (nu visar jag dock reklam på SweC för att vara snäll, men ibland blir jag galen på den och aktiverar adblock iaf när jag sitter på netbooken som knappt klarar av alla jävla flash banners och skit )

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Som sagt. AdBlock!

Jag har då inte märkt av någon reklam. Blir galen när jag sätter mig vid en dator utan adblock. (nu visar jag dock reklam på SweC för att vara snäll, men ibland blir jag galen på den och aktiverar adblock iaf när jag sitter på netbooken som knappt klarar av alla jävla flash banners och skit )

På sweclockers är det en fördel att se reklamen

Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Som partner säger jag nej

Men samtidigt är det ganska störande om du ska se på någon annans reklam

Permalänk
Medlem

Det är användarna själv som väljer ifall det ska vara reklam före deras videor. Omdu vill få bort den reklamen är det användarna du ska snacka med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill jag ha reklam så kollar jag på TV.
Jag säger låt det vara som det är så länge vi andra kan kringgå det på ett eller annat sätt,sedan får ni som gillar reklamen leva med det så vi andra slipper det!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB