Game Disconnected, beror på uPnP i router?

Permalänk
Medlem

Game Disconnected, beror på uPnP i router?

Hejsan, skriver denna tråd efter att inte hittat något på google.
Försöker hjälpa min kompis att spela BF3 fast så fort han joinar blir han sen kickad och det står Game Disconnected: Could not join the game.
Jag tror problemet ligger i upnp i routern men det är ju det att det går inte ändra eller forwarda några portar på han router.
Det är förövrigt en helt ny på BBB och heter Zyxel P-2601HN-F1.
Någon som har någon aning vad som är fel eller hur man ska göra?

Visa signatur

Fractal Design Arc| Intel i5 2500k@4.3| Antec Kühler H2O 620| GTX 580 DCII| Asus P8P67 PRO| Corsair 4GB XMS3| OCZ Agility 60GB| Corsair HX 1000W| BenQ XL2410T 120hz

iPhone 4 | Xbox 360

Permalänk
Medlem

Jag hade stora problem med att komma in på servrar med det modemet och BBB. Fick "You were disconnected from EA Online" hela tiden tills jag bryggade modemet och satte in en annan router där imellan.
OBS! Dock går det inte att ändra modemet till router när man väl satt det i "bridge" utan ett nytt modem gäller.

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

Jag får samma problem hela tiden men det löste sig med att öppna kör > skriva "services.msc" och stoppa SSDP Discovery samt UPnP Device Host. Måste göra det varje gång jag startar datorn, men kan iaf spela utan problem.