Ganska billig surfplatta ?

Permalänk
Medlem

Ganska billig surfplatta ?

Tjena

Har blivit riktigt sugen på att köpa en surfplatta , vet inte riktigt vad jag ska ha den till ,men den kommer antagligen att användas för att se på film och slösurfa. Finns det någon prisvärd mellan 1000-3000 kr ? kan tänka mig att vänta till efter jul i mars nångång om någon bättre kommer ut , kanske det är värt att lägga lite extra och köpa en ipad ?
tacksam för svar

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/huawei-i... t ex.

samt fanns en på webhallen för 999 för ett tag sen.
okej inga supergrejjer men kolla film och surfa firefox funkar dom till

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

finns också denna, http://www.ebay.com/itm/WIFI-3G-7-VIA-8650-Epad-Google-Androi...

hur bra vet inte men den ska kunna göra allt annat som en normal surfplatta...

finns en annan också:
http://www.ebay.com/itm/7-Epad-GOOGLE-ANDROID-2-2-WM8650-800M...

duger nog till film surf och ebook, men absolut inte mer än de.

tror dock #2 visar mycket mycke bättre än dessa två.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/huawei-i... t ex.

samt fanns en på webhallen för 999 för ett tag sen.
okej inga supergrejjer men kolla film och surfa firefox funkar dom till

Skrivet av Nico.v:

finns också denna, http://www.ebay.com/itm/WIFI-3G-7-VIA-8650-Epad-Google-Androi...

hur bra vet inte men den ska kunna göra allt annat som en normal surfplatta...

finns en annan också:
http://www.ebay.com/itm/7-Epad-GOOGLE-ANDROID-2-2-WM8650-800M...

duger nog till film surf och ebook, men absolut inte mer än de.

tror dock #2 visar mycket mycke bättre än dessa två.

Glömde säga att jag vill gärna ha android på den om inte jag lägger lite extra o köper en ipad, batteri tid är också ganska viktigt

Permalänk
Medlem

alla dessa är Android plattor btw

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoNaLdSuThErLaNd:

iPad 2 16 GB 4000 - 4400 kronor Jag tycker det är värt att vänta på en iPad 2 ifall du inte har råd med det i dagsläget. Specifikationer för iPad 2 finner du här. iPad 2 erbjuder mycket mer än de produkterna som blivit nämnda tidigare i tråden. Men f.ö är batteritiden 10 timmar på iPad 2.

Lycka till!

Jo fast för lite slösurfande och film klarar han sig troligtvis med en billig surfplatta också. Men ipaden är ju såklart bättre om man behöver all extra prestanda och orkar med en 10" Själv tycker jag runt 7" är mer optimalt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoNaLdSuThErLaNd:

iPad 2 16 GB 4000 - 4400 kronor Jag tycker det är värt att vänta på en iPad 2 ifall du inte har råd med det i dagsläget. Specifikationer för iPad 2 finner du här. iPad 2 erbjuder mycket mer än de produkterna som blivit nämnda tidigare i tråden. Men f.ö är batteritiden 10 timmar på iPad 2.

Lycka till!

Jag har pengarna till en iPad men är det värt att vänta till iPad 3 kommer ? den kommer väll i mars nångång ?

Permalänk
Medlem

Skaffa en iPad, helt klart värt det! Gör som du känner-vänta eller skaffa nu. Fast kanske inte så kul att vänta

Permalänk

.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bomb_:

Jag har pengarna till en iPad men är det värt att vänta till iPad 3 kommer ? den kommer väll i mars nångång ?

Köp en begagnad Ipad 1 på blocket. Det är nog det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoNaLdSuThErLaNd:

Jo men dåså! Har du pengarna till det så finns det ingenting mer att diskutera! Har läst runt lite och det verkar som att det kommer att bli antingen en iPad 2S eller iPad 3. iPad 2S eller iPad 3 kommer att vara bättre än iPad 2, mitt förslag är då att väta. Beror ju också lite på hur stort behov du har av en iPad, tänk tyst för dig själv: "Kan det vänta eller måste jag ha en nu?"

Mycket möjligt ja att det är i mars som den nya iPad:en släpps.

En surfplatta med Android 4.0 kommer antagligen vara snabbare än ipad 3 på surfning. Det är redan bevisat att telefoner med Android 4.0 är snabbare än iOS5.

onödig formulering
Permalänk
Medlem
Skrivet av DoNaLdSuThErLaNd:

Jo men dåså! Har du pengarna till det så finns det ingenting mer att diskutera! Har läst runt lite och det verkar som att det kommer att bli antingen en iPad 2S eller iPad 3. iPad 2S eller iPad 3 kommer att vara bättre än iPad 2, mitt förslag är då att väta. Beror ju också lite på hur stort behov du har av en iPad, tänk tyst för dig själv: "Kan det vänta eller måste jag ha en nu?"

Mycket möjligt ja att det är i mars som den nya iPad:en släpps.

Blir nog att vänta på 3an eller 2s

Skrivet av pucko97:

En surfplatta med Android 4.0 kommer antagligen vara snabbare än ipad 3 på surfning. Det är redan bevisat att telefoner med Android 4.0 är snabbare än iOS5.

Men känns som eftersom jag har en ganska bra android telefon så käns det lite onödigt att ha 2 från samma plattform men kanske har fel , har du nåt tips på nån bra android surfplatta då ?

redigerat citat
Permalänk
Medlem

Somliga vill inte ha överpriserade ipad plattor, så fler som kan rekommendera billiga android plattor för slösur/film/musik via hörluar? prisrange 1000-2000 och gärna inte länkar från ebay. tänkte starta tråd men denna verkar vara likadant som jag tänkt. CITERA

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Skrivet av Bomb_:

Blir nog att vänta på 3an eller 2s

Men känns som eftersom jag har en ganska bra android telefon så käns det lite onödigt att ha 2 från samma plattform men kanske har fel , har du nåt tips på nån bra android surfplatta då ?

Asus eee pad Transformer Prime.
Nvidia Tegra 3 "KalEl" 4 kärnig processor, Android 4,0 då det släpps. Tunnare och lättare än iPad 2 i dagsläget. 1080p film utan problem. Finns de som säger att tabletmarknaden inte är mogen för den prestanda KalEl bär på, men, marknaden utvecklas med stormsteg då man ser potential i en produkt och dess funktion.
Se tråden för Prime för mer information. Googla också.

Bilder:

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

ZTE Light är en billig platta som duger att surfa, titta på film när man är på resandefot & styra HTPC när man är hemma.
Går att få för runt 1000kr på tradera, har inte koll på vad den kostar i butik just nu.
För att slö surfa & titta film behövs ingen iPad.(Varför skulle man vilja ha en iPad när där finns så många andra mycket bättre)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Qnuba:

ZTE Light är en billig platta som duger att surfa, titta på film när man är på resandefot & styra HTPC när man är hemma.
Går att få för runt 1000kr på tradera, har inte koll på vad den kostar i butik just nu.
För att slö surfa & titta film behövs ingen iPad.(Varför skulle man vilja ha en iPad när där finns så många andra mycket bättre)

Just SLÖ surfa är en Light bra på
Tycker den är lite väl trög även med GB 2.3 och överklock. Dessutom har den en resistiv skärm som även har riktig dålig betragtningsvinkel. Fördelel är att den har både 3G, telefondel och GPS.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nvm min fråga jag hitta en billig och bra surfplatta. tänkte inte spendera mer än 120€ och en Yarvik 211 gör precis allt jag hade tänkt att den sku göra. Köp loss era 8000 kr surfplattor ni som endå bara kommer stå o damma efter en vecka. haha

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Just SLÖ surfa är en Light bra på
Tycker den är lite väl trög även med GB 2.3 och överklock. Dessutom har den en resistiv skärm som även har riktig dålig betragtningsvinkel. Fördelel är att den har både 3G, telefondel och GPS.

Har man inte använt en platta innan & inte vet om man kommer att använda den är den billig att börja med.
Då det är min dotter som tittar film på den & jag använder den nästan bara till HTPC, Så har jag inget att klaga på den.
Håller med om att det inte är den bästa att surfa på, men den duger om man inte sitter & använder den konstant.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Qnuba:

Har man inte använt en platta innan & inte vet om man kommer att använda den är den billig att börja med.
Då det är min dotter som tittar film på den & jag använder den nästan bara till HTPC, Så har jag inget att klaga på den.
Håller med om att det inte är den bästa att surfa på, men den duger om man inte sitter & använder den konstant.

Min första platta var en ZTE Light och den var så trög att jag sket i att använda den (CM7 och 768mhz OC). Dessutom är det lagom kul när plattan inte har multitouch. Vet att CM7 har "stöd" för pinchzoom men det fungerar fruktansvärt dåligt, även spel fungerar dåligt på ZTE pga kass GPU och avsaknaden av multitouch.
Har numera en SGT 10.1 som jag använder MYCKET mer.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Köp en begagnad Ipad 1 på blocket. Det är nog det bästa.

Hur bra batteritid har iPad 1 och ungefär hur mycket kostar en begagnad ?

Skrivet av Qnuba:

Har man inte använt en platta innan & inte vet om man kommer att använda den är den billig att börja med.
Då det är min dotter som tittar film på den & jag använder den nästan bara till HTPC, Så har jag inget att klaga på den.
Håller med om att det inte är den bästa att surfa på, men den duger om man inte sitter & använder den konstant.

Skrivet av Mordrana:

Nvm min fråga jag hitta en billig och bra surfplatta. tänkte inte spendera mer än 120€ och en Yarvik 211 gör precis allt jag hade tänkt att den sku göra. Köp loss era 8000 kr surfplattor ni som endå bara kommer stå o damma efter en vecka. haha

Kanske är rätt , har aldrig använt en surfplatta innan så det är nog smartare att köpa något billigare

Permalänk
Medlem

Enda vettiga billiga är nog Advent vega baserade plattorna t.e.x Point of View Mobii Tegra Tablet 10 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=825132

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

http://www.macrumors.com/2011/11/22/more-claims-of-a-2048x153...

kan vara värt att tänka på! Blir nog en ipad 3 när den kommer. Ska man köpa så ska man köpa det bästa, oavsett om det är android eller apple

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Just SLÖ surfa är en Light bra på
Tycker den är lite väl trög även med GB 2.3 och överklock. Dessutom har den en resistiv skärm som även har riktig dålig betragtningsvinkel. Fördelel är att den har både 3G, telefondel och GPS.

Vilken ROM har du lagt in? Kan du länka?

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ElWeed:

Vilken ROM har du lagt in? Kan du länka?

Jo... http://www.swedroid.se/forum/42958-rom-gingerbread-cyanogenmo...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bomb_:

Hur bra batteritid har iPad 1 och ungefär hur mycket kostar en begagnad ?

Kanske är rätt , har aldrig använt en surfplatta innan så det är nog smartare att köpa något billigare

Om jag skulle köpa ny. http://www.ebay.co.uk/ctg/Barnes-Noble-Nook-Tablet-16GB-Wi-Fi...
Ca 2300 kr
Jag har två plattor en Kindle Fire och en Kina platta 10 tum. Fire är gigantiskt mycket bättre. Med sin IPS skärm och dualcore CPU.
Köp inte något dåligt du kommer bara ångra dig. De riktiga plattorna är iPad, Kindle Fire, Nook Tablet, Samsung och Asus transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Om jag skulle köpa ny. http://www.ebay.co.uk/ctg/Barnes-Noble-Nook-Tablet-16GB-Wi-Fi...
Ca 2300 kr
Jag har två plattor en Kindle Fire och en Kina platta 10 tum. Fire är gigantiskt mycket bättre. Med sin IPS skärm och dualcore CPU.
Köp inte något dåligt du kommer bara ångra dig. De riktiga plattorna är iPad, Kindle Fire, Nook Tablet, Samsung och Asus transformer.

Är Nooken bättre än Kindle Fire ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bomb_:

Är Nooken bättre än Kindle Fire ?

Ja, de är ganska lika. Men nooken har mer internminne och mer Flash du kan även lägga till SD kort på den. Även om Fire är snyggare imho.

Varken Fire eller Nook är rena Android. Köp inte om du inte vet vad du gör och vad du får!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Ja, de är ganska lika. Men nooken har mer internminne och mer Flash du kan även lägga till SD kort på den. Även om Fire är snyggare imho.

Varken Fire eller Nook är rena Android. Köp inte om du inte vet vad du gör och vad du får!

Hur mycket skillnad är det från vanliga android och detta då ? Android storen och sånt finns väll , eller ?
och vad menar du med "Köp inte om du inte vet vad du gör" ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bomb_:

Hur mycket skillnad är det från vanliga android och detta då ? Android storen och sånt finns väll , eller ?
och vad menar du med "Köp inte om du inte vet vad du gör" ?

Nope ingen store.
Och precis det jag skrev. Det är nog inget för dig. iPad eller vänta.