Permalänk

Belysning i chassit

Hej!
Eftersom jag nu har skurit ut ett hål i sidopanelen på datorn och satt dit plexi så skulle det va shysst med lite ljusmod tex led belysning eller något så om någon vet ett bra ställe där man kan införskaffa sig bra belysning till att ha i ett chassi så säg gärna! skulle också va bra om den fick ström från usb eftersom jag inte kan så mkt om hur man får till det så att den får ström från moderkortet eller nätagget!

Permalänk

Inet.se har lysrör

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Permalänk
Medlem

Här finns en del: http://coolingstuff.se/c/17/modding/a1/1 Kräver dock en ledig 4 pins Molex (men det finns väl alltid någon ledig?)

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Tack för alla svar blir nog lysrör från dustin ändå eftersom dom kostade 62kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Inet.se har lysrör

hade lysrör där som pajade efter en vecka (satte datorn i strömsparläge och stängde av datorn när dem var igång en gång så när jag kom hem satte jag igång burken)

öppnade sedan den och såg att hela skiten var bränd

köp hellre LED slinga den kommer funka bättre och drar mindre ström samt behöver inte vara särskilt lång för att lysa upp 1 meter räcker gott och väl ^^

hade vita rör btw...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Skulle inte rekommendera lysrör, LEDs är mycket bättre om du frågor mig. Jag tycker att man får ett mycket skönare och bättre ljus.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

leds drar väl mindre ström?
Men mina revoltec lysrör har funkar bra sen april
men jag tror röda leds har bättre färg, håller längre, alstrar inte lika mycke värme

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tummen upp på den! (Y)

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb