Permalänk
Medlem

Radiomuseum acount?

Är det säkert att köpa ett account för 20 euro där? Skulle behöva kopplings schema osv som bara finns där.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Medlem

Ett "account" köper du inte i Sverige som svensk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Ett "account" köper du inte i Sverige som svensk.

Skickades från m.sweclockers.com

Va? Vad menar du?

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolsa:

Va? Vad menar du?

Säger du account låter det för det mesta som att du är tolv år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Säger du account låter det för det mesta som att du är tolv år...

Om jag frågar så här då : Är det säkert att köpa ett radiomuseum konto?

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolsa:

Om jag frågar så här då : Är det säkert att köpa ett radiomuseum konto?

Den frågan avböjer jag.

Permalänk

Du får väl googla på och se vad folk säger, jag tror inte så många här har hängt på den sida.
Efter googling finns det t.ex. är det en här som kritikserar de hårt:
http://antiqueradios.com/forums/viewtopic.php?t=145099
Men använd pay pal eller ett sådant där tempärt visa kort vad det nu hette. ( man gör det på sin banksida, tar baranågon sekund)

Btw vad är det för radioapparat som du vill ha elschema till? Jag har nämligen lite kontakter som är radioter(norska).

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Du får väl googla på och se vad folk säger, jag tror inte så många här har hängt på den sida.
Efter googling finns det t.ex. är det en här som kritikserar de hårt:
http://antiqueradios.com/forums/viewtopic.php?t=145099
Men använd pay pal eller ett sådant där tempärt visa kort vad det nu hette. ( man gör det på sin banksida, tar baranågon sekund)

Btw vad är det för radioapparat som du vill ha elschema till? Jag har nämligen lite kontakter som är radioter(norska).

Att betala 20 euro för bara någon vecka är bara för dyrt. Då köper jag hellre än fungerande radio.
Det är en saba 581 wk från 1939.

Visa signatur

Yamaha CR-2020 med Pioneer HPM-70 samt Stax ''new'' SR-3 tillsammans med Stax SRD-5sb.
Tandberg Huldra 10 med Pioneer HPM-40.

Permalänk
Skrivet av lolsa:

Att betala 20 euro för bara någon vecka är bara för dyrt. Då köper jag hellre än fungerande radio.
Det är en saba 581 wk från 1939.

Ok, denna har jag inte tillgång till elschema för. Och det är nog svårt att få en till exakt denna utan att pröjsa.

Annars får jag tipsa dig om lite nyare Saba radioapparater med motorstyrning, de ser i princip likadana ut, men är ett teknisk mästerverk: http://www.youtube.com/watch?v=6Bxyacg9VEw Det är en elmotor som drar på ratten, denna funktion hade många lyxradioar på 60talet. Det komplicerade är reglertekniken, då det inte är så enkelt att bygga denna funktion som man kan tro.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolsa:

Att betala 20 euro för bara någon vecka är bara för dyrt. Då köper jag hellre än fungerande radio.
Det är en saba 581 wk från 1939.

20 euro för en vecka? Läste du tråden?

"MISCONCEPTION: You have to pay an annual fee of $25, or they will kick you out.

FACT: There is a ONE-TIME fee of $25, which can be waved if you agree to upload some materials (i.e., free membership is available). "

Engångsbetalning på 25 dollar ger dig poäng nog att ladda ner 66 scheman eller hundratals högupplösta bilder. Allt står i tråden (hint: misconception är missförståelse).