Skyrim patch v1.2 live

Permalänk
Medlem

Skyrim patch v1.2 live

Jag fick den uppdaterad nyligen.
http://store.steampowered.com/news/?appids=72850

Permalänk
Medlem

Japp... här med...

Permalänk
Medlem

En sak, den nollställer inställningarna verkar det som. Så har ni pillat i ini-filer gör backup innan ni startar spelet. Det kan i och för sig bero på att jag körde en äldre exe-version med LAA så se det som overifierat. Men backup skadar inte.

Permalänk

Jag har problem med att spelet stänger av sig själv ganska ofta. Har hört att det har funnits en fix som gör att spelet drar nytta av 4gb ram istället för bara 2 gb och att det ska hjälpa. Men jag har också läst att den fixen inte fungerar längre pga någon officiell patch. Verkar inte som om felet har uppmärksammats i den här uppdateringen heller. Är det någon som har hört nått om detta eller vet en lösning?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag har problem med att spelet stänger av sig själv ganska ofta. Har hört att det har funnits en fix som gör att spelet drar nytta av 4gb ram istället för bara 2 gb och att det ska hjälpa. Men jag har också läst att den fixen inte fungerar längre pga någon officiell patch. Verkar inte som om felet har uppmärksammats i den här uppdateringen heller. Är det någon som har hört nått om detta eller vet en lösning?

Det finns en loader-variant av den här (med källkod etc)
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013
Vet ej om den fungerar med nya v1.2, måste testa snart för mitt Skyrim krasha till skrivbordet efter 5m (jag har kört med LAA/4GB tidigare fast med hackad exe-fil). Jag har i och för sig en handfull moddar som kan öka minnesproblemet.

Permalänk

Har dom tagit bort t.ex fireresistance på fire atronach? Mina dör på typ 1 dubbel fireball nu, dom var ju en rätt så stor del utav mitt försvar
Kör till xbox btw

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Katten_BoB:

Har dom tagit bort t.ex fireresistance på fire atronach? Mina dör på typ 1 dubbel fireball nu, dom var ju en rätt så stor del utav mitt försvar
Kör till xbox btw

Det är en bugg. Inga resistances öht. funkar (varulvar/vampyrer kan få sjukdomar, t ex).

Jag stängde av auto-updating pga alla buggar jag läst om.
http://kotaku.com/5863694/did-the-skyrim-patch-make-things-be...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Mitt Skyrim vill helt enkelt inte starta. Jag klickar på launch i Steam vilket får upp den där lilla rutan med val som t ex: "Play", "Options" och "Data Files" och när jag där klickar på launch så launchar Steam bara om Skyrim vilket för mig till den lilla rutan igen. Hjälp vore tacknämligt.

Visa signatur

Stationära : Datorlåda: Bitfenix Outlaw Grafikkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB SOC Processor: Intel Core i5 2500K Nätagg: OCZ ModXStream PRO 600W SSD: OCZ SSD Agility 3 60GB HDD: 250gb
Bärbara: Packard Bell Easynote TM85

Permalänk

Ska jag starta i felsäkert läge? Eller kommer jag hinna avbryta uppdateringen när jag startar datorn? Jävla skit att jag köpte spelet till datorn då det är en jäkla konsolport

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Drakarn i mitt spel är helbuggade efter patchen. De drar sjukt mycket CPU så frameraten droppar när de buggar runt i skyn. De går heller inte att få ihjäl pga att deras flygmönster är buggat. Skjuter man ner livet till noll ska de krascha och dö, men de buggar och hittar inget ställe att dö på. Dessutom verkar de snarare undvika mig än försöka döda mig.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Det verkar inte funka så bra att lägga in en Xbox patch i en dator ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Nya patchen gör att huvudmenyn inte laddar ordentligt om man använder sig av Vals Crafting Meltdown Alpha. Det fungerar dock fint om man kör Vals Crafting Meltdown Alpha (No arrows) istället. Förhoppningsvis kommer det en kompabilitetspatch inom kort.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag provade köra vanilj (utan mods eller specialgrejer i ini-filerna). Fungerade fint med mina sparfiler, men får CTD efter ett visst tags spelande. Ska prova LAA-loadern sen och lägga in mods/tweaks igen.

Permalänk
Medlem

Jag läst på flera ställen att man inte bör uppdatera med denna då den förstör mer än va den fixar. Så jag avvaktar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har också läst på flera hemsidor, däribland den officiella bethesda-bloggen (bethblog.com), att det verkar som att denna patch skadar mer än löser tidigare problem. Jag kommer därmed också avvakta.

Visa signatur

sweclocker since '04

Permalänk

"ESC button can now be used to exit menus"

Gött!

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Medlem

Klickade i "Do not keep this game up to date" på Steam.

Patchen fixar en 'massa' saker, men ingen av dom har jag haft problem med. Verkar inte finnas nån anledning att sabba drakar (dom kan börja flyga baklänges och bugga), ta bort resistances osv för något som inte fungerar alls.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Tror ni spelet är klart nu då?
Och hur lång tid brukar det ta vanligtvis med Bethesda?

Permalänk
Medlem

Nice.
Nu funkar inte fast travel.

Permalänk
Medlem

När jag öppnar senaste saven så kraschar spelet, testade 3ggr och samma sak varje gång. Testade sen att starta spelet med "4GB Skyrim" och då funkade det direkt.
Ska kolla närmare på vad som orsaka kraschen imorgon för nu måste jag sova

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att gå tillbaka till den gamla? Sämst att Steam uppdaterade automatiskt ...

Permalänk
Medlem

Verkligen fantastiskt att man sitter som en liten 14-årig scriptkiddie och håller på och rotar i .ini filer och filegenskaper bara för att man ska få Skyrim att inte krasha efter fem minuter. Jäklar vad skönt att jag ändå köpte spelet så att Steam kan automatpatcha mina exefiler på ett smidigt sätt så att spelet återigen kvaddar Jipppiiii :-).

Permalänk
Medlem

Spelat ett par timmar nu ikväll (patch 1.2) å har användt "fast travel" till olika ställen å skulle "fast travela" till Dawnstar (tror ja det heter) men kom rätt ut till skrivbordet istället. Den här patchen är skit.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Spelat ett par timmar nu ikväll (patch 1.2) å har användt "fast travel" till olika ställen å skulle "fast travela" till Dawnstar (tror ja det heter) men kom rätt ut till skrivbordet istället. Den här patchen är skit.

Krasch till skrivbordet efter fast travel låter som minnesproblem. Jag hade också det, men 4GB-hacket fungerar för min del. Just nu kör jag vanilj Skyrim utan mods etc för att testa hur stabilt det är. Inte haft någon krasch än så länge, trots ett par timmars spelande.

4GB-hacket gör inte att Skyrim använder mer minne, det ligger fortfarande konstant på 2GB (1GB RAM, 1GB grafik). Men det fixar krascherna. Om Bethesda fick ändan ur vagnen och fixade problemet skulle jag inte behöva hacket längre.

Permalänk

Det låter som att Construction Set inte kommer inte hitta ut.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ninotramp:

Det låter som att Construction Set inte kommer inte hitta ut.

I Januari, har de sagt.
http://www.bethblog.com/index.php/2011/12/01/skyrim-what-were...

Ärligt talat så är jag inte alls sugen på att vänta (minst) en månad till på det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av Thomas:

I Januari, har de sagt.
http://www.bethblog.com/index.php/2011/12/01/skyrim-what-were...

Ärligt talat så är jag inte alls sugen på att vänta (minst) en månad till på det.

Roligt för de som inte spelat spelet. Har man klarat spelet en gång och gjort det mesta i det så känns det ganska tråkigt att spela det igen. Så är jag vet folk som kan varva spel 100 gånger.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

9Och jag kan inte längre dyrka upp lås... jag kommer till att jag ser låset och har dyrken i låset men sen ska man vrida cylindern med A/D-knapparna men inget händer... fan vad kass patch (ironi)... men spelet funkar perfekt...

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det finns en loader-variant av den här (med källkod etc)
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1013
Vet ej om den fungerar med nya v1.2, måste testa snart för mitt Skyrim krasha till skrivbordet efter 5m (jag har kört med LAA/4GB tidigare fast med hackad exe-fil). Jag har i och för sig en handfull moddar som kan öka minnesproblemet.

Det verkar fungera, Jag har inte haft tid att spela så länge men ingen krasch hittills. Tack för hjälpen!

Nu lär det iofs komma ytterliggare en patch snart till följd av buggarna.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Krasch till skrivbordet efter fast travel låter som minnesproblem. Jag hade också det, men 4GB-hacket fungerar för min del. Just nu kör jag vanilj Skyrim utan mods etc för att testa hur stabilt det är. Inte haft någon krasch än så länge, trots ett par timmars spelande.

4GB-hacket gör inte att Skyrim använder mer minne, det ligger fortfarande konstant på 2GB (1GB RAM, 1GB grafik). Men det fixar krascherna. Om Bethesda fick ändan ur vagnen och fixade problemet skulle jag inte behöva hacket längre.

Skulle "fasta travela" å klickade på Dawnstar, alltså det kraschade på kartan, hade inte problemet med patch 1.1, kunde "fast travela" utan krascher, bara problemet med ljudkraschen men det löste sig.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.