Corsair SSD Force Series GT 120GB vs Intel 320 Series SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Corsair SSD Force Series GT 120GB vs Intel 320 Series SSD 120GB

Vilken SSD ska jag köra på? Jag vet att Intel är lite mer stabil men att Force GT har snabbare läs- och skrivhastighet. Kommer det bli någon stor märkbar skillnad mellan hur snabba dom är?

Permalänk
Medlem

Om det är första gången du köper en SSD så tycker jag helt klart att du skall köra på Intel disken för att få stabiliteten.
Men är du sugen på speed så kör på Force disken, samt att nu har ju dem flesta barnsjukdomarna på diskarna åtgärdats med nya firmwares och etc.

Så det är upp till dig egentligen, stabil eller snabb.

Permalänk

Satt också och funderade över detta. Tänkte hela tiden gå på en Corsair 120gb men ändrade mig i slutändan och valde en intel 320, 80GB för 990:-
Detta trots att jag har stöd för den snabbare sataöverföringen, men av vad jag läst och hört så ska man inte stirra sig blind på de siffrorna...
Det blir min första SSD och tyckte att intel kändes mest rätt

GL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam_ramone:

Satt också och funderade över detta. Tänkte hela tiden gå på en Corsair 120gb men ändrade mig i slutändan och valde en intel 320, 80GB för 990:-
Detta trots att jag har stöd för den snabbare sataöverföringen, men av vad jag läst och hört så ska man inte stirra sig blind på de siffrorna...
Det blir min första SSD och tyckte att intel kändes mest rätt

GL!

Skulle också valt intel... eller Crucial eller samsung. Men helst intel.
Du vet väll att du har en 120 gb intel på cdon för runt 1200 kr ? Verkar som ett väldigt vettigt val

Permalänk
Medlem

jag kör själv Corsair Force GT 120gb, inte haft ett enda problem ! tänkte köpa en Intel först också men verkar som att det inte är så mycket problem med Corsair force GT. har iaf inte haft några alls!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

jag kör själv Corsair Force GT 120gb, inte haft ett enda problem ! tänkte köpa en Intel först också men verkar som att det inte är så mycket problem med Corsair force GT. har iaf inte haft några alls!

Samma här! använder t.om deras "cancerdrabbade" 1.2 Firmware och har aldrig haft problem

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Någon som vet varför jag inte får ut fulla hastigheten på min Corsair SSD Force Series GT 120GB får ut
376 read och write 118 bara testat med allt möjligt men vill ej gå högre