Grafik flimmrar med GTX 580 SLI aktiverat !

Permalänk
Medlem

Grafik flimmrar med GTX 580 SLI aktiverat !

HJÄLP!!

i alla spel jag kör flimmrar grafiken , kör jag window mode funkar det bra men så fort jag kör Fullscreen så flimmrrar det , står SLI med grönt i vänstra hörnet och det bara buggar totalt.
Konstiga är att det ser OK ut när jag tar PRINT SCREEN se själva !?

http://img11.imageshack.us/img11/6695/sssswx.jpg

HJÄLP ! vad kan det vara?

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av elvis82:

HJÄLP!!

i alla spel jag kör flimmrar grafiken , kör jag window mode funkar det bra men så fort jag kör Fullscreen så flimmrrar det , står SLI med grönt i vänstra hörnet och det bara buggar totalt.
Konstiga är att det ser OK ut när jag tar PRINT SCREEN se själva !?

http://img11.imageshack.us/img11/6695/sssswx.jpg

HJÄLP ! vad kan det vara?

Är det bara i Black Ops som det händer?

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Prova aktivera Vsync, om detta löser det så är det bara microstuttering och det går tyvärr inte att lösa på något annat sätt.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet och välj NVIDIAs kontrollpanel.
Högst upp i flikarna välj 3d inställningar (mellan skrivbord & hjälp)
Kolla om vissa SLI vissuell indikator är ikryssad, om den är de så avbocka denna.

Permalänk
Medlem

Ska testa men saken är ju att när jag kör alla 3 skärmar igång funkar det men när jag kör 1 skärm med SLI funkar det inte ... Måste vara någon inställning ???

Verkar ha samma fel som mig
http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=214158

Skrivet av Widde:

Högerklicka på skrivbordet och välj NVIDIAs kontrollpanel.
Högst upp i flikarna välj 3d inställningar (mellan skrivbord & hjälp)
Kolla om vissa SLI vissuell indikator är ikryssad, om den är de så avbocka denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Kolla din framerate, med 3 skärmar så skulle jag gissa att du inte når hög nog framerate för att fenomenet skall uppträda.
Gissar på att "flimret" du ser är tearing, ett fenomen som uppträder när bildfrekvensen är högre än skärmens uppdateringsfrekvens och kortet ritar upp mera än en bild samtidigt

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Byt ut din SLI-brygga. Eller bara se till att den sitter ordentligt.

Kör bara med en brygga och inte två om det råkar vara så att du kopplat in två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Kör bara med en brygga.
SLI funkar med 3 skärmer men INTE med bara 1 skärm
har testat tagit bort Nvidia HD audio som står på deras forum men hjälpte ej .
Testat att switcha grafikkort och kolla om det va något fel på det andra kortet men ICKE .

Kan det vara något med att jag klockat processorn kanske?

Kan testa byta brygga men då måste jag skaffa en till först

Inga andra förslag????

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Just när jag läser den där nvidia-tråden så känns det för mig att det är bryggproblem det handlar om, i alla fall i deras fall. Att det flimmrar mest i mörka partier och att just WoW till synes inte är påverkat (trots SLI-support i spelet). Jag hade själv exakt samma symptom och det löstes genom att byta ut bryggan. Då hade jag ju som tur var två st.

Pröva blåsa på kontakterna och kanske sätta bryggan upp och ner.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Har du testat att aktivera Vsync?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Öppnade chassit och tryckte till bryggan samt ändrade håll och wips så funkade det bättre gick även in o aktiverade v-sync som fol skrivit i så försvann även den rödtoning som fanns ... Nu smider allt fort som fan BF3 rullar på som bara den
Körde även en liten overklock på pollen som kör i nästan 4600 nu .. Nu är jag lycklig igen
Ska bara få plats med mina 2 andra benq skärmar på något sätt ...

Ps : finns det någon bättre stabilare brygga att köpa ?

Tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

jag har samma problem som du har haft och det är förjävligt! Vända sli bryggan och aktivera V sync samt avinsallera HD drivern hjälpte i 5 minuter MEN laggade som FAEN! Varför blir det såhär?

Permalänk
Medlem

Nu Flimrar det inte längre, men FPSen i spelet är SJUKT dålig för det laggar som fan även på medium... Hur gjorde du elvis med FPSen?