Förarbevis terrängfordon förnyelse!

Permalänk
Medlem

Förarbevis terrängfordon förnyelse!

Hej alla,

Finns säkert en del folk här som har Förarbevis för terrängfordon som skoter,

Tänkte bara informera all er att komma ihåg och förnya detta innan den sista Dec 2011
görs inte detta så kommer kortet att bli ogiltigt och det måste tas om.

Höll själv på att missa detta men såg en tråd om det på ett skoterforum, tydligen skickar inte
transportstyrelsen ut någon information om detta,, använd länk nedan för att begära förnyelse
av era kort.

http://www.korkortsportalen.se/kontakt/Frageformular-om-korkort-och-forarbevis1/

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Äh det är ju chill.

Citat:

Förnya gamla förarbevis

De som har förarbeviset för terrängskoter kan köra både snöskoter och terrängskoter även efter den 1 oktober men det kommer att vara krav på att så småningom skaffa det nya förarbeviset. Innehavare av gamla förarbevis ska ansöka om utbyte senast i december 2012. Transportstyrelsen kommer automatiskt att sända ut ansökningshandlingar till dem.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanosec:

Hej alla,

Finns säkert en del folk här som har Förarbevis för terrängfordon som skoter,

Tänkte bara informera all er att komma ihåg och förnya detta innan den sista Dec 2011
görs inte detta så kommer kortet att bli ogiltigt och det måste tas om.

Höll själv på att missa detta men såg en tråd om det på ett skoterforum, tydligen skickar inte
transportstyrelsen ut någon information om detta,, använd länk nedan för att begära förnyelse
av era kort.

http://www.korkortsportalen.se/kontakt/Frageformular-om-korkort-och-forarbevis1/

sista dec 2012 är det som gäller, och det ska skickas ut precis som för körkortet, läs nästa gång.

"Utbyte av gamla förarbevis
Om du har förarbevis för terrängskoter som utfärdats under tiden 2000 - 2009 kommer det även i fortsättningen att vara giltigt, men måste bytas ut och till ett nytt förarbevis för terränghjuling och snöskoter. Detta utbyte ska ske senast under 2012. Transportstyrelsen kommer att skicka ut ansökningshandlingar till alla som idag har ett förarbevis för terrängskoter.
Senast den 31/12/2012 skall ansökan om utbyte från förarbevis terrängskoter till det nya förarbeviset för snöskoter och terränghjuling vara inkommen till Transportstyrelsen. Förarbeviset blir ogiltigt efter det datumet, om inte ansökan inkommit."

http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/Snoskoter/

edit: jag kanske också ska börja läsa annat än första posten

Permalänk

Phu, blev lite orolig där. Befinner mig just nu i Asien och kommer att göra det fram tills våren 2012. Hade varit riktigt tråkigt att behöva gå om den där menlösa kursen.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.