Barnes & Noble Nook Color

Permalänk

Har varit sugen på den ända sedan den rootades men har hållt mig tillbaka p.g.a. att jag gärna vill ha en tablet med native honycomb (är kär i den GMail-klienten) och har därför inte köpt en. Men måste säga att suget är fortfarande stort. Vill framförallt ha en tablet till mitt företag då det skulle varit väldigt skönt att kunna visa hemsidor och liknande för kunder på en tablet istället för på laptopen. Lite kul att själv få pilla på sidan, zooma in på detaljer och liknande. Den idén fick jag när jag jobbade på ett annat företag som bygger webb-baserade it-system där de köpte in iPads till säljarna och självklart fick vi utvecklare även leka med dem lite och måste säga att det kändes som ett väldigt bra sätt att visa en hemsida, mycket bättre än på en laptop.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Det är på gång billigare surfpladdor som åtminstone native kör native Android, jag skulle väntat på en sådan om det var till mitt företag. Jag skulle nämligen vilja ha ngt stabilt då, och inte ngt igånghaxxat. Dessutom är det väl jobbigt med momsen om du beställer från US and A.

Och för er andra, min fråga kvarstår: Om jag kör en nightly från SD-kort, hur gör jag för att byta rom? Den jag kör nu är väldigt ostabil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuTsaV:

Det är på gång billigare surfpladdor som åtminstone native kör native Android, jag skulle väntat på en sådan om det var till mitt företag. Jag skulle nämligen vilja ha ngt stabilt då, och inte ngt igånghaxxat. Dessutom är det väl jobbigt med momsen om du beställer från US and A.

Och för er andra, min fråga kvarstår: Om jag kör en nightly från SD-kort, hur gör jag för att byta rom? Den jag kör nu är väldigt ostabil.

Lägg in den nya Nightlyn på SD-kortet och boota om. Så länge filen heter Update-*.zip så kommer den ladda filen automagiskt. Om du har en äldre installer finns uppgraderingsguide här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1000957

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk
Medlem

Varför väljer man denna före amazons kindle Fire ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huzko:

Varför väljer man denna före amazons kindle Fire ?

Skickades från m.sweclockers.com

Satt och tittade på surfplattor lite igår kväll och måste säga att jag blev riktigt sugen på en Kindle Fire. Lagom storlek, dual core processor och Cyanogenmod verkar vara på gång, allt till ett ganska bra pris. Vågar dock inte beställa något fören den har några fullt fungerande vettiga roms.