MediaMarkt verkar inte vilja skicka ut ett pris som jag vann

Permalänk

MediaMarkt verkar inte vilja skicka ut ett pris som jag vann

Jag vann ett Xbox genom en Forza 4-tävling på MediaMarkt i Uppsala den 23 Oktober.

MediaMarkt säger att Microsoft ska skicka ut xboxet. Men inget verkar hända trots att jag ringt till MediaMarkt 4 gånger och åkt dit själv en gång. Har även testat att ringa till dom på Xbox/Microsoft men dom visste inget. Är osäker på om dom får ta hur lång tid som helst på sig.

Har inte fått det än efter snart 5 veckor och undrade vad man kunde göra åt saken

Permalänk
Medlem

Stod MediaMarkt för tävlingen så får dom väl stå för priset också :S
Men du får väl vänta på någon som har mer koll än mig för nåt mer ordentligt svar

Permalänk
Medlem

Bara att ringa upp i hierarki så får det väl lösa sig...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Vad jag vet så vann jag Xboxet hos MediaMarkt men Microsoft skickar priset. Tävlingen tror jag faktiskt var Microsofts men det är väl fortfarande MediaMarkt jag ska vända mig till?

Btw, lyckades knappt förstå vad "hierarki" är med hjälp av google ;P

Permalänk
Skrivet av xTryitLegit:

Vad jag vet så vann jag Xboxet hos MediaMarkt men Microsoft skickar priset. Tävlingen tror jag faktiskt var Microsofts men det är väl fortfarande MediaMarkt jag ska vända mig till?

Btw, lyckades knappt förstå vad "hierarki" är med hjälp av google ;P

DVS I mediamarkts fall antingen deras avdelningschef för TT först och främst. Och om han inte är där Adminchefen/försäljningschef/Varuhuschef beroende vem som är där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xTryitLegit:

Vad jag vet så vann jag Xboxet hos MediaMarkt men Microsoft skickar priset. Tävlingen tror jag faktiskt var Microsofts men det är väl fortfarande MediaMarkt jag ska vända mig till?

Btw, lyckades knappt förstå vad "hierarki" är med hjälp av google ;P

Han menar att du ska ringa och försöka bli kopplad uppåt i hierarkin, dvs från personalen som är längre ner till cheferna som sitter högre upp

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Den här gången fick jag ett nummer av MediaMarkt till ansvarig på Microsoft.

Han verkade inte veta mycket så jag fick förklara hela historian igen men dom verkar iallafall göra någonting nu.

Lite tråkigt att dom skulle skicka ut en 4GB det räcker inte långt. Var ganska säker på att jag skulle få lite större hårddisk, kanske som lite ersättning eftersom man ändå väntat i 31 dagar nu.

Får se om den kommer nästa vecka då...

Permalänk
Medlem

Det är i princip alltid tillverkaren som står för priserna vid eventtävlingar, aldrig butiken. Att det tagit en månad att få ditt pris är inte direkt något att gnälla över, sådana här saker brukar gå slött.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Han på Microsoft sa att Xboxet nog skulle komma på Måndag. Har väntat till Onsdag nu och ännu inte fått det.

Och nej, jag kommer inte sluta "gnälla" eftersom jag tycker att man inte ska behöva vänta över 38 dagar bara för att "sånt där brukar gå slött"
Bara för att jag vann något borde jag ändå få vinsten levererad på en rimlig tid. Eller är det helt vansinnigt?

Klart att jag blev överlycklig över vinsten men nu får den lov att komma någon gång

Permalänk
Medlem

Betalade du något för att vara med i tävlingen? om inte så kan du inte direkt klaga på att det tar någon månad att få priset..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Gör väl ingen jävla skillnad om han betalat eller inte.
Har de lovat något ska de fan hålla det.

Permalänk

5 veckor är kort tid vid sådan tävlingar, 2-3 månader kan det ta..

Men 4GB versionen?
Kolla om du kan få valfria spel för samma summa genom xbox live (lägre pris, fler spel) och sen köper ett 250GB version..
För sälja 4GB versionen får man inte ett skit för

Om det inte är ett princip sak och kommer att använda den som dörrstopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Betalade du något för att vara med i tävlingen? om inte så kan du inte direkt klaga på att det tar någon månad att få priset..

Ett argument som absolut inte håller. Leverantören har ju samma skyldighet att leverera sagt vara inom skälig tid oavsett om det gäller ett direktköp eller en vinst.

Skrivet av quattro-2.6:

5 veckor är kort tid vid sådan tävlingar, 2-3 månader kan det ta..

Men 4GB versionen?
Kolla om du kan få valfria spel för samma summa genom xbox live (lägre pris, fler spel) och sen köper ett 250GB version..
För sälja 4GB versionen får man inte ett skit för

Om det inte är ett princip sak och kommer att använda den som dörrstopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag begriper inte alls vad du pratar om.
Valfria spel för samma summa? Vilken summa agerar referens här?
Lägre pris, fler spel?
Köpa en 250GB version av Xbox:en?

Xbox 360 4GB kommer med 4 GB inbyggt minne. Vilket inte är mycket men duger för att komma igång då det sällan är några installationskrav. Man kan även använda USB-minnen (max 16 GB användbart utrymme) för extra lagring samt finns 250 GB-hårddiskar att köpa i efterhand.

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Ett argument som absolut inte håller. Leverantören har ju samma skyldighet att leverera sagt vara inom skälig tid oavsett om det gäller ett direktköp eller en vinst.

Jag begriper inte alls vad du pratar om.
Valfria spel för samma summa? Vilken summa agerar referens här?
Lägre pris, fler spel?
Köpa en 250GB version av Xbox:en?

Xbox 360 4GB kommer med 4 GB inbyggt minne. Vilket inte är mycket men duger för att komma igång då det sällan är några installationskrav. Man kan även använda USB-minnen (max 16 GB användbart utrymme) för extra lagring samt finns 250 GB-hårddiskar att köpa i efterhand.

Skrev på ren svenska, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Inte ovanligt att man läser att folk väntar i månader på sina priser.. fattar ej varför. Kul att vinna och sen får man vänta i evigheter det är löjligt tycker man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

5 veckor är kort tid vid sådan tävlingar, 2-3 månader kan det ta..

Men 4GB versionen?
Kolla om du kan få valfria spel för samma summa genom xbox live (lägre pris, fler spel) och sen köper ett 250GB version..
För sälja 4GB versionen får man inte ett skit för

Om det inte är ett princip sak och kommer att använda den som dörrstopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Efter att ha läst detta flera gånger så tror jag att du menar att killen ska försöka byta ut priset men kuponger eller liknande för att lösa in på Xbox live. För att sedan köpa sig ett nytt Xbox med större hårdisk från början. Känns dumt tycker jag. Visst MS tar väldigt bra betalt för sin diskar men det borde vara billigare att kompletera med en ny hårddisk istället.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

Jag hade först tänkt att köpa: http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/114181-microsoft-xbox_...

Men om man kollar: http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/basenheter/pris
så kan man räkna ut att jag kanske kan sälja min 4GB för 1500 och sen köpa 250GB för 1995 = kostnad 495
Eller så köper jag bara en hårddisk till min 4GB för 599

104kr billigare att sälja min 4GB om någon köper det på Blocket, fast det låter jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Ett argument som absolut inte håller. Leverantören har ju samma skyldighet att leverera sagt vara inom skälig tid oavsett om det gäller ett direktköp eller en vinst.

det håller alldeles utmärkt tills du ger någon källa på att prisutdelningar på gratistävlingar eller evenemang skulle lyda under samma regelverk som handel genom distansavtal.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Vinster i tävlingar tar allt ifrån 2 dagar till flera månader. Om de inte skrev nämnde under tävlingen hur längre det dröjer så är det bara att vänta. Finns ingen lag som säger att de måste skicka en vinst inom en tid.

Permalänk
Medlem

Det tog ICA 6 veckor att skicka hem de 4 kg choklad som min arbetskollega vann, så ditt Xbox kommer nog dyka upp så småningom.

Grattis till vinsten förresten.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inaktiv

Ganska lamt ändå att locka folk med tävlingar o sen hålla inne på priset ett par månader, meningen med tävlingen är väl att locka kunder inte tvärtom?

Sen kan det inte var så svårt för MS att skicka ut 1st krysslåda?

Permalänk
Medlem

Man kan tycka att det inte är någon överaskning att någon skulle vinna priset.
Det känns som att allt borde kunna vara föreberett utom just addresslappen.

Permalänk
Avstängd

.

Permalänk
Skrivet av Allstaar:

Klart missvisande rubrik när det är Microsoft och inte Media Markt pucken ligger.

Fixat. Visste först inte vems fel det var.

Och Xboxet har inte kommit än efter 40 dagar
Ansvarig på Microsoft trodde att jag skulle få det i måndags, har mejlat han om det