Permalänk

Små/Liten klyfläns/ar sökes!

Har en kopparyta på 6x9cm som skulle behöva kylas lite bättre så då tänkte jag fästa en eller flera kylflänsar med någon sådan här "värmeledningstejp".
Dock så finns det bara plats för ca 2,5 cm på höjden.

Djungelapa sålde perfekta flänsar för ett halvår sen, men nu har det tydligen plockat bort de ur sortimentet

Så ifall någon här vet vart jag kan hitta de jag söker så skulle jag uppskatta det enormt ifall den personen kunde tipsa mig
Det behöver som sagt inte vara en stor, kan vara flera små. Dock så undviker jag helst dessa pyttesmå vram kylare.

Permalänk
Permalänk

De på coolingstuff kunde ha fungerat ifall de hade varit lite högre, för att få ut max kylning. Det du hittade på inet, är det allt som är på bilden?

Annars så hittade jag de här:
http://www.conrad.se/Profil-kylfl%26auml;nsar.htm?websale7=co...

Och den här:
http://www.conrad.se/PGA-CPU-KYLFL%c4NS-43X43-MM.htm?websale7...

Dock så hittade jag ingen info om höjd på den senare :/

Fanns en del att välja på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Det du hittade på inet, är det allt som är på bilden?

Det vet jag tyvärr inte, men det borde det ju vara. Dom på Conrad såg ju bra ut

Permalänk
Skrivet av voro12:

Det vet jag tyvärr inte, men det borde det ju vara. Dom på Conrad såg ju bra ut

Yes det gjorde dem. Har mailat om höjden på den kvadratiska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Yes det gjorde dem. Har mailat om höjden på den kvadratiska

Tjo!

Tog bort dom då det var väldigt liten efterfrågan, egentligen var det bara några stycken som jag beställde åt en kund för längesen
Men lägger upp igen och hittar du vad du söker så skicka PM! Är nämligen inte säker på vad som finns kvar i lager.

/Stefan

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal southbridge kylfläns som kommer från en gammalt moderkort om du vill köpa.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Tjo!

Tog bort dom då det var väldigt liten efterfrågan, egentligen var det bara några stycken som jag beställde åt en kund för längesen
Men lägger upp igen och hittar du vad du söker så skicka PM! Är nämligen inte säker på vad som finns kvar i lager.

/Stefan

Man tackar! Jag förstår om du tog bort dem pga liten efterfrågan, men jag är riktigt glad över att jag får chansen att beställa en eller två i alla fall!

Du får ett PM inom 24 timmar

Permalänk
Medlem

Du kan nog hitta det du söker på tippen, eller dylikt. Kylflänsar till gamla P2or och inte riktigt lika gamla grafikkort kan nog vara det du söker. Även nord-/ sydbrygge-flänsar som någon skrev. Kanske kolla hos någon lokal datorbutik och se om de har någon diverselåda som ligger och skräpar med såna grejer.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Smart ide Ska tänka på det i framtida projekt. Nu hade jag turen att få ett par kylflänsar från djungelapa, helt gratis! STORT tack SteFFo!

Permalänk
Medlem

Skönt att det löste sig för dig men ifall fler letar efter kylflänsar så kan jag passa på att länka in: http://www.chilledpc.co.uk/shop/product_info.php?products_id=...
Schnygga är de med.

Permalänk

Jaha den sidan har sånt också. Den skulle också ha fungerat, dock så kostade den en del