SB: 2x Vertex 3 Raid 0, TRI SLI GTX 580 3072 MB etc etc

Permalänk
Inaktiv

Helt sjuk hårdvara, imponerande minst sagt.
...klarar den Crysis? (var bara tvungen)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jävlar, porrigt. Snygg skärm uppställning

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Riktigt hårdvaruporr! Gillas stark!

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

O fyfan, älskar sånthär..mer bilder!

Permalänk

Jag måste få fråga, bygger "vanliga" människor såna här datorer?
Eller snackar vi sponsring/dator testare?

För det är så fruktansvärt onödigt överdrivet mycket pengar investerat i såna här byggen, 40-50k investerat i nåt som förlorar 30% värde så fort du monterar ihop det.

Och det finns inget som heter framtids säkert i den digitala världen.

Men för övrigt, diggar bygget, drömmer om sånt här varje natt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av GangsterGunnar:

Jag måste få fråga, bygger "vanliga" människor såna här datorer?
Eller snackar vi sponsring/dator testare?

För det är så fruktansvärt onödigt överdrivet mycket pengar investerat i såna här byggen, 40-50k investerat i nåt som förlorar 30% värde så fort du monterar ihop det.

Och det finns inget som heter framtids säkert i den digitala världen.

Men för övrigt, diggar bygget, drömmer om sånt här varje natt

Det finns vissa knäppskallar som kallas datorentusiaster och har detta som hobby, jag är en av dom.

Permalänk
Medlem

Extremt fin rigg, funderar på att uppgradera nu i December, Rampage IV Extreme, 32GB Dominator GT, Core i7 3930k, ett till GTX580

Enda jag har ångest över är vattenkylning, det är fruktansvärt dyrt

Vad har du lagt ut för alla vattenkylningsdelar hittils?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Extremt fin rigg, funderar på att uppgradera nu i December, Rampage IV Extreme, 32GB Dominator GT, Core i7 3930k, ett till GTX580

Enda jag har ångest över är vattenkylning, det är fruktansvärt dyrt

Vad har du lagt ut för alla vattenkylningsdelar hittils?

Kan bara hålla med, jag beställde allt från ekwaterblocks.com direkt. Smidigast så. Gå in i deras online shop o plocka på dig så ser du vad det kostar. Enda som jag ångrar är pumpen som jag tycker låter för mkt o vibrerar för mkt, skulle satsa på en laing d5 som många håller högre än eks pump. Annars är det guld värt m vattnet m tanke på prestanda o ljudnivå. Mkt bättre än förväntat. Måste ju inte köra blocks för cpu o brädan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Extremt fin rigg, funderar på att uppgradera nu i December, Rampage IV Extreme, 32GB Dominator GT, Core i7 3930k, ett till GTX580

Enda jag har ångest över är vattenkylning, det är fruktansvärt dyrt

Vad har du lagt ut för alla vattenkylningsdelar hittils?

Just det, om du går för ett tredje gtx 580 o ska klocka nåt på graf o cpu så köp mer än 1200 w, har wattmätare o det slår i max ibland. Utan klock är det ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

90graders vilnklar som någon tyckte du skulle ta är inte alls bra för loopen utan ger mycker mer motstånd än 45graders. Jag hoppas du tog dem? I vilket fall så har du ganska vettiga temps.
Va blir de för Vantage poäng?

martins liquid lab har testat detta.. 90 graders vinklar ger minimalt mer motstånd, över vanliga slangkopplingar.. Du måste ha typ hindra vinklar för att det ska märkas..

http://martinsliquidlab.org/2011/01/30/fittings-and-elbow-imp...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.