Hur blir man av med vampyr tjollret?

Permalänk
Medlem

Hur blir man av med vampyr tjollret?

Hej, har en liten fråga till er som är mer inne på skyrim än mig själv. Är nämligen så att jag har tydligen dragit på mig Sanguinare Vampiris från när jag var nere i Broken Fang Cave. Ovetande av detta så har jag sprungit runt och tydligen blivit vampyr. Nu kan jag inte springa under dagtid och folk tjöttar på mig att jag är blek... finns det något sätt som man kan få bort detta?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk

Konstigt nog fick jag upp ett youtube klipp i rekommenderat på min sida med just detta.

Dold text
Permalänk
Medlem

YES!!!! Tack ska fara dit nu. Tydligen så ska man skaffa en black soul gem så ska det fixa sig. Tack btw

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Jag blev smittad och av med smittan inom några timmar redan tidigt, sedan dess har varendaste liten npc klagat på att jag ser blek och sjuklig ut, så den delen slipper du kanske inte undan.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

hmm a men så länge jag kan bli av med vampyr tjollret, vill ju vara varulv o äga rarruuu

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag blev smittad och av med smittan inom några timmar redan tidigt, sedan dess har varendaste liten npc klagat på att jag ser blek och sjuklig ut, så den delen slipper du kanske inte undan.

Har du testat att använda en shrine i valfritt tempel? Brukar fixa vanliga sjukdomar.

Visa signatur

Säljer två Sparkle GTX 460 1024mb OC, skicka PM för mer info. :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fawkes:

Har du testat att använda en shrine i valfritt tempel? Brukar fixa vanliga sjukdomar.

Det funkade inte för mig iaf

Permalänk
Medlem

Shrine eller Cure Disease funkar bara innan man förvandlats 100% till vampyr. Sedan är det bara det questet som gäller.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Hej, har en liten fråga till er som är mer inne på skyrim än mig själv. Är nämligen så att jag har tydligen dragit på mig Sanguinare Vampiris från när jag var nere i Broken Fang Cave. Ovetande av detta så har jag sprungit runt och tydligen blivit vampyr. Nu kan jag inte springa under dagtid och folk tjöttar på mig att jag är blek... finns det något sätt som man kan få bort detta?

Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(

När du väl stöter på en vampyr så ska du låta vampyren attackera dig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(

Du ska låta vampyrerna slå dig tillräckligt tills du får smittan jag fick också smittad ovetandes och fick göra questet. Sök på vampires på google och skyrim så hittar du säkert till skyrim wiki och där säger de var det finns vampyrer.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(

Min en quest på du ska slakta några vampyrer i en grotta. Minns inte vad staden heter. Tror att det var i Morthal.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Min en quest på du ska slakta några vampyrer i en grotta. Minns inte vad staden heter. Tror att det var i Morthal.

I Solitude finns en sådan quest. Men det viktiga är att låta sig bli attackerad av vampyrerna för att ha en chans att bli smittad.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Hur fick du smittan?! Jag har letat runt i hela Skyrim.. Gjorde till och med nått uppdrag för Brotherhood där man skulle döda vampyrer utan att bli smittad! =(

Finns ett quest i Morthal när du stöter på en liten spökflicka i ett uppbrunnet hus. Gör du det så kommer du stöta på en vampyr, det går snabbt

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

sedan dess har varendaste liten npc klagat på att jag ser blek och sjuklig ut

Undrar om inte de är sponsrade av hon som säljer potions.

Permalänk
Medlem

Alla man träffar säger typ "are you sick, you don't look so good" eller nått i den stilen, men jag har hinkat cure decease, healat och sprungit och dragit på mig massa blessings osv, jag har inte fått upp texten att jag är på väg att bli vampyr, (kör ranged attack) och det syns inget i active effects, vad menas med detta? att man inte käkar eller sover?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Min en quest på du ska slakta några vampyrer i en grotta. Minns inte vad staden heter. Tror att det var i Morthal.

Wow att ni kunde läsa detta inlägget är ett under XD

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Alla man träffar säger typ "are you sick, you don't look so good" eller nått i den stilen, men jag har hinkat cure decease, healat och sprungit och dragit på mig massa blessings osv, jag har inte fått upp texten att jag är på väg att bli vampyr, (kör ranged attack) och det syns inget i active effects, vad menas med detta? att man inte käkar eller sover?

Det var samma sak för mig. Drog också på mig en hel del blessing. Men för mig var det försent. Efter ett tag så slutade jag kunna få upp stammina under dagtid när jag var ute osv.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Det var samma sak för mig. Drog också på mig en hel del blessing. Men för mig var det försent. Efter ett tag så slutade jag kunna få upp stammina under dagtid när jag var ute osv.

Hm, jag är dock snart level 40 och det var länge sedan det började... jag ahr passat mig riktigt noga i alla vampire caves pga detta. Har också möjligheten att bli werewolf vilken sekund som helst men låter den questen ligga tills vidare. Min elf ser lite tokig ut men jag ser inga drag av vampyr som i oblivion, kan det vara en bugg? Det verkar som man inte kan bli well rested nu även om man slaggar i 24 tim :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Hm, jag är dock snart level 40 och det var länge sedan det började... jag ahr passat mig riktigt noga i alla vampire caves pga detta. Har också möjligheten att bli werewolf vilken sekund som helst men låter den questen ligga tills vidare. Min elf ser lite tokig ut men jag ser inga drag av vampyr som i oblivion, kan det vara en bugg? Det verkar som man inte kan bli well rested nu även om man slaggar i 24 tim :S

Har för mig att jag såg någon beskriva samma problem här på Swec, tror det var en bugg. Du kan ju testa söka, det låter iaf som att det skulle vara en bugg.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Man kan även bota vampyrism genom att bli en varulv. Och är man engång botad ifrån vampyrism kan man inte bli vampyr igen.

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k |Asus P8P67 PRO | Corsair16GB 1600MHz XMS3 | ATi HD6970 CF |

Permalänk
Skrivet av fnikanor:

hmm a men så länge jag kan bli av med vampyr tjollret, vill ju vara varulv o äga rarruuu

Varulv är lite av en besvikelse för mig..armorn försvinner o allt skit.. så jobbigt liksom.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Varulv är lite av en besvikelse för mig..armorn försvinner o allt skit.. så jobbigt liksom.

Tycker det samma,och så kan man inte plocka upp något eller loota och så speciellt stark är den inte heller så jag tog bort det ganska snabbt för man vill ha resting bonus.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Tycker det samma,och så kan man inte plocka upp något eller loota och så speciellt stark är den inte heller så jag tog bort det ganska snabbt för man vill ha resting bonus.

Det ända som jag tycker vad synd var just att man inte kan loota. Tycker annars att den är as bra.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yakolev:

Man kan även bota vampyrism genom att bli en varulv. Och är man engång botad ifrån vampyrism kan man inte bli vampyr igen.

Om man blir botad ifrån att vara varulv så kan man inte bli varulv igen, men vampyr kan man bli hur många gånger som helst, enligt guide boken.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Info om Vampyrer, så blir du och såhär blir du frisk.

Tjena!
När du kommit i combat med en vampyr så kan du helt random efter en viss tid efteråt bli en vampyr.
Hänt mig flera gånger. När du blivit smittad så dyker det upp på skärmen. Du har sedan 72 timar på dig(ingame timmar) att gå till ett "Shrine of Talos", inget annat tempel funkar! Shrine of Talos finns i Whiterun och Markarth om jag inte har kört över mitt minne
Om det redan gått 70 in-game timmar så är du en 1St stage Vampire, Då har du fått dina första Vampyr abilites. Det är inte bara nackdelar med att vara Vampyr vettu
Bland annat får du i 1St stage följande:
En spell som heter "Vampiric Drain" - Den ger dig möjligheten att absorbera 2Hp från fienden per sekund (Spellen måste köpas förstås/hittas!)
Powers
"Vampire Sight" - Ger dig lite Nightvision I en minut funkar den
"Vampire's Servant" - Återskapar en Zombie åt dig! Funkar i en minut och kan bara användas en gång om dagen.
Abiliteter
"Champion of the Night" - Illusion Spells är 25% starkare! (Bra som fan vettu!)
"Night Stalker's Footsteps" - Du är 25% svårare att bli hittad när du sneakar!
"Resist Disease" - Du får dubbelt så starkt immunförsvar!
"Resist Frost" - Du är 25% starkare mot frys-skada!
"Resist Poison" - Du är dubbelt så stark mot fiendens potions!
Nackdelarna
Du blir 25% svagare mot eld!
Din Stamina/Health/Magicka regenererar inte i solen! OCH är reducerade med 15 poäng.

Det där var bara en Stage 1 Vampyr, finns fyra stages.
För varje stage så får du bättre abilities och sämre nackdelar.
Du kan INTE bli en vampyr om du är en Varulv! Som vi alla vet så har Vampyrer och Varulvar stridit i alla tider