Steelseries gör handkontroll för Simraceway

Permalänk

Har provat bilspel på wii där man håller ratten i luften utan motstånd och svänger: totalt värdelöst, även om de lyckas bättre än wii så kommer det inte i närheten av G25/G27 med pedaler och allt (eller andra billigare / dyrare märken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attackbever:

Har provat bilspel på wii där man håller ratten i luften utan motstånd och svänger: totalt värdelöst, även om de lyckas bättre än wii så kommer det inte i närheten av G25/G27 med pedaler och allt (eller andra billigare / dyrare märken)

Håller med.. föredrar vanlig dosa framför gyro.
Logitech momo med egenbyggt pedalställ.

Skrivet av looak:

Dessutom gasa med fingrarna när man kör simulator... derpfaktorn har nått sin topp!

Det är såhär det ska vara!
http://www.youtube.com/watch?v=7vuOiSv2Tec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Håller med.. föredrar vanlig dosa framför gyro.
Logitech momo med egenbyggt pedalställ.
http://www.youtube.com/watch?v=d1iEtjs6S80

need på den

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Det jag funderar över är hur den fungerar som flygsimulator, ifall den registrerar rörelser längst den horisontella axeln. Vore helt underbar till BF3 i sådana fall ^^ Sen hur den verkar vara till bilspel kanske tåls att diskuteras, jag har ingen åsikt i ämnet.

Permalänk
Medlem

Ball!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hade ratten suttit fast hade det varit ett givet köp (eftersom jag spelar F1 2011). Även om den då skulle vara något dyrare hade jag köpt den.
Att hålla en ratt fritt i luften dödar ju känslan direkt. Kommer aldrig köpa någon sån skit Microsoft har redan en liknande variant

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attackbever:

Har provat bilspel på wii där man håller ratten i luften utan motstånd och svänger: totalt värdelöst, även om de lyckas bättre än wii så kommer det inte i närheten av G25/G27 med pedaler och allt (eller andra billigare / dyrare märken)

Gyroratten till 360 funkar riktigt bra. Man får till och med mer precision med den än med handkontrollerna.

Men jag föredrar helt klart en som sitter fast.

Permalänk

En ratt är bara en ratt om den sitter fast.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför de helt enkelt tillverkar en slags ställning till ratten som följer med, simpel och billig men stabil konstruktion som går att sätta på och av.