Permalänk
Medlem

Kylskåpet

Har haft det här albumet liggande och lurat sen i våras när datorn byggdes, direkt efter Sandybridge lanseringen, så pass tidigt att jag fick byta moderkort efter den ökända SATA buggen.
En liten son kom i vägen, men nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit översiktsbilder så jag får väll publicera albumet nu istället.

Jag köpte en Lian Li 343b för flera år sen med tanken att flytta min gamla dator från sin trånga Antec P182, som är en utmärkt lådan så länge man inte försöker trycka in vattenkylning i den.

Så när det blev dags att uppgradera till SB 2600K och ett 6970 så stod valet mellan en FT02 och min liggande 343b. "Snålheten" avgjorde i Lian Li:s fördel.

Spec
Moderkort: Gigabyte GA-P67A-UD4
CPU: Intel Core i7 2600K 3,4GHz (puttrar på i 4,6GHz men gör närmare fem om man vrider upp volten "lite för mycket)
Grafik: XFX Radeon HD6970 2GB
PSU: Corsair AX 750W 80+ GOLD
Minne: Corsair 8GB 1600MHz/CL8 VENGEANCE
Låda: Lian Li 343b, sleave från Djungelapa och Scythe fläktar.
Kylning: Swiftech 350+XSPC reservoar topp, ThermoChill PA120.3 (GT1450), EK Supreme HF, EK-FC 6970, Masterkleer 10/16 UV Blue och 10mm EK nipplar + buntband för att hålla slangen.

Kylskåpet

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte annat än digga detta extrema chassiet! Jag vill ha!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Gillar det också!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Vad fick du ge för chassit? Ser mumsigt ut!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

vad har du i den "andra sidan" av chassiet?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

vad har du i den "andra sidan" av chassiet?

Nätagg, Hårddiskar och pump sitter i "fel" sida av chassit.

Skrivet av Kvickstick:

Vad fick du ge för chassit? Ser mumsigt ut!

Gav drygt 2.000:- för lådan och en 600:- för extrautrustning som de tre fläktinblåsen som sitter framför radiatorn.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Tempgivare

Tjena!
Tråden är ju ganska gammal, men jag har ett helsike att hitta tempgivare, dina var ju slevade och fina.

Sjysst om du vill dela med dig av info om var dom kommer ifrån.

ha de!
//M