Lagg problem på Dirt 2

Permalänk
Medlem

Lagg problem på Dirt 2

Tjena! Har köpt en HP Pavilion dv7 och när jag ska spela Dirt 2 så har jag 90-107 i fps och spelet laggar i alla fall någon som vet varför?
Kan lägga till att när man startar de så laggar även förspelet då den gör reklam för amd och intel

Permalänk
Medlem

Har du kass isp?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinxX:

Tjena! Har köpt en HP Pavilion dv7 och när jag ska spela Dirt 2 så har jag 90-107 i fps och spelet laggar i alla fall någon som vet varför?
Kan lägga till att när man startar de så laggar även förspelet då den gör reklam för amd och intel

kan du skriva lite mer va du har gjort/inte gjort? t ex uppdaterat operativsystemet, ominstallerad drivrutiner, hur ser processor/grafikkorts -användningen ut? har du testat med andra spel osv?
vilken modell/ vad är det för spec på datorn, för det finns ju inte bara en "HP Pavilion dv7" as you can see av vad jag hitta när ja sökte efter den.
har du massa små program i autostart osv, t ex gadgets eller diverse "hjälpprogram" som bara stökar ner/segar ner datorn?

som du märker... behöver lite mer info än "det laggar i x spel" för att försöka hitta om det ligger i hårdvaran eller mjukvaran

Skrivet av IceDread:

Har du kass isp?

ursäkta... vad har hans isp med detta o göra?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

kan du skriva lite mer va du har gjort/inte gjort? t ex uppdaterat operativsystemet, ominstallerad drivrutiner, hur ser processor/grafikkorts -användningen ut? har du testat med andra spel osv?
vilken modell/ vad är det för spec på datorn, för det finns ju inte bara en "HP Pavilion dv7" as you can see av vad jag hitta när ja sökte efter den.
har du massa små program i autostart osv, t ex gadgets eller diverse "hjälpprogram" som bara stökar ner/segar ner datorn?

som du märker... behöver lite mer info än "det laggar i x spel" för att försöka hitta om det ligger i hårdvaran eller mjukvaran

ursäkta... vad har hans isp med detta o göra?

Jag fick det att funka när jag klicka ur crossfire, men ska inte crossfire göra att spel ska gå bättre eller är de något jag har fått om bakfoten?

Permalänk
Medlem

är det 2 st "diskreta" grafikkort i laptopen? eller är det ett "diskret" och ett inbyggt i tex cpun?

om det är de förstnämnda så kan det ha att göra med microstuttering, som swec har förklarat här: http://www.sweclockers.com/artikel/14776-frageladan-med-jonas...

är det de sistnämnda så kan det bli problem...i guess... vet inte hur det fungerar eller så, så någon annan får svara där

crossfire kan göra det bättre, fast det finns problem med det, samma med SLI, kolla videon jag länka så får du nog svar på de mesta
bra iaf att du löste felet

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

ursäkta... vad har hans isp med detta o göra?

Därför att lagg är latency relaterat. Hack däremot stämmer in på vad TS har.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pjuppi:

ursäkta... vad har hans isp med detta o göra?

Lag är problem med Latens. Ping. Lagg.
Men P15 denna generation har ju börjat kalla allt som har med FPS problem att göra för lagg.. -.-

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB