Köpa Xbox 360 kontroller till dator för att spela Batman: Arkham City eller inte?

Permalänk
Inaktiv

Köpa Xbox 360 kontroller till dator för att spela Batman: Arkham City eller inte?

Köpa Xbox 360 kontroller till dator för att spela Batman: Arkham City eller inte?

Permalänk
Medlem

Iofs inte testat Batman med eller utan kontrollen men en kontroll kostar 200kr via Amazon så lätt värt det... Köp 2, avboka en direkt efter beställning så får du fri frakt också

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Avstängd

Tycker jag allt, det bästa köpet jag någonsin gjort är den lilla trådlösa receive'n så jag kan köra alla mina "konsol" spel med dosa på PC. Upplevelsen blir så pass mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Just AC har väldigt många saker att hålla reda på men sättet de är utlagda på handkontrollen gör det lättare att minnas vad som gör vad.

Så helt klart värt att ha en 360 kontroll, både för Arkham City och spel förövrigt.

Permalänk
Medlem

Kan ju även använda dosan till andra spel

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

360 contoller till PC är nog en av dom bästa köpen man kan göra om man vill spela på datorn

Permalänk
Medlem

Ja! Köp köp köp säger jag.
Använder min kontroll väldigt ofta, Dirt-serien, Batman och Skyrim blir väääldigt mycket lättare med kontroll.

Permalänk
Medlem

Köpte en till Skyrim och det var det bästa köp jag gjort på länge. Har båda Batman spelen att spela också blev bonus.

Permalänk

Nu blev jag sugen på en! Nån som kan tipsa vart man kan inhandla en? Förlåt om jag vara snodde tråden lite!

Permalänk
Medlem

Generellt sätt är xbox kontroll bättre på allt förutom FPS och strategi. Sen varierar det lite från spel till spel naturligtvis.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ante_Pante:

Nu blev jag sugen på en! Nån som kan tipsa vart man kan inhandla en? Förlåt om jag vara snodde tråden lite!

I princip vart som helst.

http://www.inet.se/produkt/6605179/microsoft-gamepad-wireless...

Permalänk

Tack!

Permalänk
Medlem

Fungerar alla xbox 360 kontroller? Har kontroll till en av de äldre 360 versionerna.
Eftersom där stod ny utgåva på inet.se och har för mig att jag läst att 360 kontrollen inte fungera till PC.

Permalänk
Avstängd

Ja det är inga problem.

Permalänk
Medlem

Vissa säger att SSD är den bästa uppgradering till PC. Jag håller inte med
Microsoft 360 kontrollen är för mig det bästa köpet. Jag skulle inte drömma om att spela Batman eller AC med tangentbord. Blääää!

Rekomenderar dig att köpa orginial 360 kontroll och ingen fake. Den kostar så lite ändå (300kr, CDON) att det är dumt att snåla. Många spel är designade för just den kontrollen. Dessutom är den plug n' play då Windows och kontroll kommer från samma företag

Permalänk
Medlem

Har en sambo som inte gillar att saker är stökiga så att ställa datorn vid TVn kom inte på fråga.Så jag köpte mig en 10m HDMI sladd som går till TVn från datorn. Och en trådlös 360 kontroll + reciever till datorn.

Så nu sitter jag och spelar Batman/Skyrim i soffan framför 50" TVn precis som på konsoll. Förutom att jag då för 1080p och rejält mycket snyggare grafik.

Win!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

en fråga.
om man har en reciever kan man ha flera kontroller anslutna till datorn då?

Visa signatur

Chassi: Cm 690 ii | PSU: corsair ax 750w | mobo: asus rampage 2 extreme | ram: intel xms3 1600mhz 3x2gb | Prolle: i7 960 stock | Grafik: zotac gtx 570 amp | HDD: intel x25-m 80 gb och en skitdisk på 160 gb