Skyrim1.2 Laddar inte Savefilen! [HJÄLP MIG!!]

Permalänk

Skyrim1.2 Laddar inte Savefilen! [HJÄLP MIG!!]

Hej!

Jag har ett problem, Skyrim är buggigt nåt som in i helvete.
Jag kommer lista lite buggar och kommentera om du vet varför och om du kan hjälpa mig med den buggen/glitchen.
1. Denna bug/glitch är den absolut jobbigast och kom hem till mig vid 1.2: När spelet laddas och mina sparfiler läses in och det kommer upp ett objekt som man kan snurra runt nivet, så börjar jag höra att min gubbe drar sitt vapen och jag hör bakgrundsmusiken. Och load skärmen (när savet laddas) skakar upp och ner och jag har testat att trycka esc, alt tabbat ner osv, när jag trycker på esc, elr på m så hör jag ljudeffekterna som kommer när mna tar upp menyn eller kartan, så jag har kommit fram till att spelet är i gång i bakgrunden bakom load skärmen. Kan ni hjälpa mig? vad är problemet?
Har hört att det har med att jag inte kör 44k 16/24 i ljudinställningar, testat båda.
OS: Windows 7 64 Ultimate SP1
CPU: AMD Phenom II X4 965 BE
GPU: Nvidia MSIN560-Ti OC 1gb (Absolut senaste och testat tidigare drivrutin)
PSU: Corsair CX 600 Builder Series
RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Hz (nerclockade till 1333 ibland 1557, gör mig inget)
Moderkort: MSI 870a-G54
Något mer som behövs för info? Kommentera omm nån info inte är tillräckligt, jag behöver verkligen eran hjälp då jag mer eller mindre inte kan spela spelet
Och, ja, jag har testat andra saves

Andra buggar som inte är viktiga:
2. Alla i Riften står kvar på marknaden efter att jag gjorde questen vid Thieves guild att man planterar ringen i hans ficka, dom står och lyssnar på Brynjolfs tal även om han inte är där.
3. Jag kan inte öppna dörrar, jag kan inte prata emd folk, jag kan inte mine:a. Om jag går fram till en dörr och trycker "E, open door" Såå händer det ingenting, spammar på knappen så tillslut så öppnas dörren, jag kan klicka en gång på open door, så när jag börjat gå därifrån sö hör man hur dörren öppnas, lika dant gäller när jag ska minea och när jag ska prata med folk.
3b: när jag klarat av en Quest så tar det lång tid innnan questen uppdaterats.
3c: Jag får ingen dragon soul av att döda drakar.
3d: För att lära mig en shout, måste jag gå runt och runt och stå och vänta vid väggen där shouten är i flera minuter.
3e: Mer info på 3a: Om jag trycker på mine så händer ingenting, ibland så ställer han sig vid mine källan och tar fram pixkaxen sen avbryts det och när man går ifrån så tpas han dit och börjar mine:a så loopas det om och om igen, om jag lyckas komma därifrån, så helt random ibland så står min karaktär stilla och så kommer det upp att Mine Vine is blabla uppmajnad.

HJÄLP MIG!!! Jag kan i stort sett inte spela spelet, och i 1.2 så kan jag inte spela alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Hej!

Jag har ett problem, Skyrim är buggigt nåt som in i helvete.
Jag kommer lista lite buggar och kommentera om du vet varför och om du kan hjälpa mig med den buggen/glitchen.
1. Denna bug/glitch är den absolut jobbigast och kom hem till mig vid 1.2: När spelet laddas och mina sparfiler läses in och det kommer upp ett objekt som man kan snurra runt nivet, så börjar jag höra att min gubbe drar sitt vapen och jag hör bakgrundsmusiken. Och load skärmen (när savet laddas) skakar upp och ner och jag har testat att trycka esc, alt tabbat ner osv, när jag trycker på esc, elr på m så hör jag ljudeffekterna som kommer när mna tar upp menyn eller kartan, så jag har kommit fram till att spelet är i gång i bakgrunden bakom load skärmen. Kan ni hjälpa mig? vad är problemet?
Har hört att det har med att jag inte kör 44k 16/24 i ljudinställningar, testat båda.
OS: Windows 7 64 Ultimate SP1
CPU: AMD Phenom II X4 965 BE
GPU: Nvidia MSIN560-Ti OC 1gb (Absolut senaste och testat tidigare drivrutin)
PSU: Corsair CX 600 Builder Series
RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Hz (nerclockade till 1333 ibland 1557, gör mig inget)
Moderkort: MSI 870a-G54
Något mer som behövs för info? Kommentera omm nån info inte är tillräckligt, jag behöver verkligen eran hjälp då jag mer eller mindre inte kan spela spelet
Och, ja, jag har testat andra saves

Andra buggar som inte är viktiga:
2. Alla i Riften står kvar på marknaden efter att jag gjorde questen vid Thieves guild att man planterar ringen i hans ficka, dom står och lyssnar på Brynjolfs tal även om han inte är där.
3. Jag kan inte öppna dörrar, jag kan inte prata emd folk, jag kan inte mine:a. Om jag går fram till en dörr och trycker "E, open door" Såå händer det ingenting, spammar på knappen så tillslut så öppnas dörren, jag kan klicka en gång på open door, så när jag börjat gå därifrån sö hör man hur dörren öppnas, lika dant gäller när jag ska minea och när jag ska prata med folk.
3b: när jag klarat av en Quest så tar det lång tid innnan questen uppdaterats.
3c: Jag får ingen dragon soul av att döda drakar.
3d: För att lära mig en shout, måste jag gå runt och runt och stå och vänta vid väggen där shouten är i flera minuter.
3e: Mer info på 3a: Om jag trycker på mine så händer ingenting, ibland så ställer han sig vid mine källan och tar fram pixkaxen sen avbryts det och när man går ifrån så tpas han dit och börjar mine:a så loopas det om och om igen, om jag lyckas komma därifrån, så helt random ibland så står min karaktär stilla och så kommer det upp att Mine Vine is blabla uppmajnad.

HJÄLP MIG!!! Jag kan i stort sett inte spela spelet, och i 1.2 så kan jag inte spela alls!

Installera om...

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Moddat / Omoddat ?

Testat att ta verify gamefiles?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Moddat lite, gör en verify gamefiles just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Moddat / Omoddat ?

Testat att ta verify gamefiles?

Brukar kunna lösa många problem då folk tror dom har 100% felfria linor, det beror lite påa vägen och servrarna också...
Deleta din configfil och liknande innan också, så kommer spelet att skriva en ny åt dig.

Samt testa utan moddar, helt klart!

Permalänk

Okej, jag har gjort en verify grej och den hittade ett fel som replaceades, jag ska ta bort alla mods och ta bort config filen så får vi se

Permalänk

Ehh, Kan jag ta bort hela jävla Data mappen så replace:as hela shittet elr? Och gällande configfilen, ska jag ta bort den i mina dokument eller nån av dom 10 som finns i Skyrim mappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ehh, Kan jag ta bort hela jävla Data mappen så replace:as hela shittet elr? Och gällande configfilen, ska jag ta bort den i mina dokument eller nån av dom 10 som finns i Skyrim mappen?

Det ska gå att deleta datamappen, så ska den tankas om vid verifiering. Ang config så är det den i mina dokument eller vad det kallas, spara dina saves bara

Permalänk

Ah, sparade mina saves och tog bort config+data mappen, laddas ner nya filer...

Permalänk

Grabbar och tjejer, det funkar fortfarande inte, installerat om och allt möjligt, när jag laddar så blir skärmen svart och jag kan höra musiken, tabbar jag ner och upp så kraschar spelet

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Grabbar och tjejer, det funkar fortfarande inte, installerat om och allt möjligt, när jag laddar så blir skärmen svart och jag kan höra musiken, tabbar jag ner och upp så kraschar spelet

Testa avinstallera, starta om datorn, installera, starta om igen och testa.

En väldigt basic sak, men vet många som aldrig startar om datorn. Och med windows kan det leda till vissa problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Grabbar och tjejer, det funkar fortfarande inte, installerat om och allt möjligt, när jag laddar så blir skärmen svart och jag kan höra musiken, tabbar jag ner och upp så kraschar spelet

Har du moddat INI-filerna, eller använt nån annans förkonfigurerade? Om man ändrar på vissa systemspecifika saker i dem kan man inte ladda sina sparfiler om INI-filerna återställs till standardvärderna. Om det är det problemet måste du försöka återgå till den speciella INI-fil du använde om du har kvar eller kommer ihåg vad du ändrat och se om det går att ladda sparfilerna då.

Permalänk

Jag har kommit fram till följande:
Spelet laddas, bara det att det är bakom loading skärmen, jag kan efterett tag både höra och interagera med spelet förutom att jag fortfarande ser loading skärmen istället för det jag borde se. Om jag trycker på M så hör jag att han tar fram kartan, därför ajag kommit fram till den slutsatsen.
Har tagit bort och återställt ini filerna, installerat om spelet, och startat om min lilla men kraftfulla PC
Jag har ibland lyckats tabba ner spelet sen tabba upp ett antal gånger så funkar det, men om jag går in i ett hus sen, så är allt som det ska förutom att loadingskärmen fortfarande återstår.

Permalänk

Okej. Om jag tabbar ner och tabbar upp det tillräckligt många gånger så kommer jag in min save och kan spela.
Dock nya problem har upptäckts:
FPSen ligger på 10-13.......
Jag har kört på EXAKT samma och minns inte men låg väl på över 30-40 iaf. Har ett 560-TI, det måste ha med de nya drivrutinerna som kom häromdan? Jag satte ner inställningarna till LOW och 12 FPS visar sig... Kom igen, ett graffekort som kör BF3 i High med 40+fps kör Skyrim LOW 12 fps? Fan vad det spökar här på Skyrim

Permalänk
Skrivet av Buio:

Har du moddat INI-filerna, eller använt nån annans förkonfigurerade? Om man ändrar på vissa systemspecifika saker i dem kan man inte ladda sina sparfiler om INI-filerna återställs till standardvärderna. Om det är det problemet måste du försöka återgå till den speciella INI-fil du använde om du har kvar eller kommer ihåg vad du ändrat och se om det går att ladda sparfilerna då.

Jag har tagit bort mina INI helt, nada!
Dom har återställts totalt!

Men, som du ser det jag skrev lite över detta, så ligger spelet HELT RANDOM på 10-15 fps...

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Installera om...

Har installerat om, 2 ggr

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Har installerat om, 2 ggr

Skadar aldrig en 3e gång

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Har du testat att ändra grafikinställningarna? När jag körde Killing Floor på min förra dator kunde jag inte joina nån server men när jag sänkte grafiken lite så gick det bra.

Permalänk

Grafik Strul :/

Skrivet av steelrobbin:

Har du testat att ändra grafikinställningarna? När jag körde Killing Floor på min förra dator kunde jag inte joina nån server men när jag sänkte grafiken lite så gick det bra.

Har testat allting, high, low, ultra, alla möjliga olika kombinationer, windowed och allt möjligt, men hur förklarar man att ett 560-TI HELT RANDOM kör Skyrim i 10 FPS..........?Innan 1.2 körde jag 40-50 på high med 2xAA. och lite högre view distance, nu kan jag inte ens köra allting ner kört i marken, allting så sämst som det går att ställa in så får jag 20 fps... Hur fan går det till?

Permalänk

Provat ominstallera gfx drivrutin?? Kanske fel på save filerna??

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk

Det finns inget du kan göra åt problemen i Skyrim 1.2 utom att helt enkelt vänta snällt på nästa patch från Bethesda. Den ska komma nästa vecka enligt bethesda själva.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Primo Cpu:Intel i7 6900k Moderkort:Asus ROG RAMPAGE V EDITION 10 Ram:4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Grafikkort:Msi Lightning 1080ti Lagring:Samsung 840 Evo 250GB, Intel 520 120GB, WD Caviar Black 1TB, Crucial MX300 750GB Ljud:Asus Essence STX, Essence One Dac PSU:Corsair AX860 OSWindows 10

Permalänk
Skrivet av tony_fjellborg:

Provat ominstallera gfx drivrutin?? Kanske fel på save filerna??

Har om installerat Drivrutinerna 1 gång, har inte med det o göra det är nog bara Skyrim som vill spöka med mig Tror inte det är fel på Save filerna dock, men det vet man inte

Permalänk
Skrivet av SwedishNinja:

Det finns inget du kan göra åt problemen i Skyrim 1.2 utom att helt enkelt vänta snällt på nästa patch från Bethesda. Den ska komma nästa vecka enligt bethesda själva.

Ok, UNDERBART! Blir gött o se Steam ladda ner den patchen, kan jag lova
Dock är det en massa buggar som måste fixas, T.ex alla NPCs i Riften står fortfarande och lyssnar på Brynjolfs tal även om jag gjort klart questen.. Läste lite mer om den buggen på Skyrim Wikin:
"After placing the ring in pocket successfully unable to speak with Brynjolf in Red Flaggon successfully to join the thieves guild. The game continues as if he is still giving his speech in the marketplace. This also means no traders in the marketplace can be traded with as all act as if not at their stall. [This is caused by starting the quest at night, it allows you to complete but Brynjolf doesn't move on talk:Bugs] (Xbox 360 and PC)"
Hoppas dom fixar den så småning om också

Permalänk
Medlem

1.2 patchen förstör mer än den fixar. Undvik den så mycket det går. Finns post på Skyrim-siten om hur man gör.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Synd att dom inte kan få ordning på ett så bra spel, vore det inte för alla buggar och krascher så är det lätt årets bästa spel.

Permalänk
Medlem

Bara ett infall jag fick , många med 560 har rapporterat div prob i spel som tex BF3 och man löser detta genom att klocka ner 560kortet / alternativt öka volten.

Kan vara värt att kika på ?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Skrivet av Harakiri:

Bara ett infall jag fick , många med 560 har rapporterat div prob i spel som tex BF3 och man löser detta genom att klocka ner 560kortet / alternativt öka volten.

Kan vara värt att kika på ?

Vet inte, Jag kan köra BF3 som det står att jag ska kunna, men det är bara i Skyrim

Permalänk

Ny Bugg Kommer Till Liv

Allesammans, jag kan nu helt random köra spelet, savefilen laddas, MEN något annat har inträffat...

Spelar lite.. Och upptäcker att alla grafik inställningar är så lågt nere som det går, stänger av spelet ändrar till High, mixtrar lite så jag får det så jag vill ha det, men ack, när jag startar spelet så är den fortfarande i nerdragen grafik

Vad är det här?!
Testat att radera INI filer, men nej :/

Permalänk
Medlem

Kan filen där grafikinställningarna finns vara skrivskyddad kanske?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Kan filen där grafikinställningarna finns vara skrivskyddad kanske?

Smart! Ska kolla

EDIT: Nej, så är det ikke!