Permalänk
Medlem

Funderar på att inhandla ny mus

Tjena Sweclockers! Just nu använder jag musen MX512 och den fungerar väldigt bra! Problemet är bara att den känns väldigt liten i min hand, använder jag palmgrip kommer fingrarna utanför knapparna! Den funkar ju ändå, så det är inte brådis, men ni som vet bra mös skulle kanske kunna föreslå bra möss fast en storlek större? Tack!

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem

kila ner till närmaste butik imorgon (eller ikväll redan, vissa stora kedjor har öppet till 20 även på söndagar!) och kläm på utställningsexemplaren. Det är det enda sättet att hitta en mus som passar just dig.

Jag använder en G700 just nu och den är ganska stor. nästan för stor för mina händer. tycker G400 (MX518) ligger som ett smäck i handen, man kan ej använda dessa då jag måste ha en trådlös mus

Permalänk
Medlem

Enligt mig är Razer Deathadder en rätt stor mus. Men jag har väldigt små händer så... Bästa valet är att åka till en butik som tidigare nämnt.

Permalänk
Medlem

Kan även jag slå ett slag för Logitech G700.

  • Valfritt om man vill använda den trådlös eller med sladd.

  • Många knappar.

  • Möjlighet att stänga av stegen i hjulet.

Om du är vänsterhänt fungerar den dock inte så bra.

Håller med föregående skribent angående utprovningen, prova i butik.

Lycka Till

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

Jo, det verkar ju som det är bäst att åka till butik! Det är synd bara att elektonikkedjorna nära mig inte är så flitiga på att sätta ut provexemplar, så jag får leta! Tack för hjälpen, ska kolla de möss som ni föreslått!

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem

glöm inte prova G400 helt superb.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

glöm inte prova G400 helt superb.

Är inte G400an likadan som mx518 förutom ett par tekniska uppdateringar? Prestandan på musen jag har nu är det nämligen inget fel på, utan det är just storleken som stör mig

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk

Jag tycker att du ska testa att spela med en Steelseries Sensei, enligt mig en av världens bästa möss.

Permalänk
Hedersmedlem

Gamingmus,hörlurar,skärmar,tangetbord är ett personligt val och den enda möjligheten att ta reda på om musen passar dig och dina behov kan endast du veta, så jag föredrar också att du besöker någon stor affär så som Elgiganten,MediaMarkt,Siba osv för att se vilken som passar just dig, och innan du köper musen så be om att prova musen en liten stund innan köp så att du vet att du har valt rätt.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

testa qpad 5k eller naos 5000 de är större en mx500 -> g400

Permalänk

Hur går tankarna runt Cyborg R.A.T 9? Jag har gått och småtrånat lite efter den ett tag, recensionerna verkar vara överhängande positiva men jag har inte lyckats hitta en att klämma och känna på själv än.

Permalänk

Mionix 5000!!! Jag hade också problemet med för små möss men den är den perfekta musen!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av silverrosen:

Hur går tankarna runt Cyborg R.A.T 9? Jag har gått och småtrånat lite efter den ett tag, recensionerna verkar vara överhängande positiva men jag har inte lyckats hitta en att klämma och känna på själv än.

Dom finns på elgiganten attvklämma på

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag Logitech G9 Laser Mouse fungerar suveränt som gaming mus.
Den är något större än MX518

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Dom finns på elgiganten attvklämma på

Där sade du ju något, de öppnade ju en Megastore precis utanför mig alldeles nyss. Hur f*n kunde jag glömma bort det? Tackar för tipset!