Minecraft lila grafik :O

Permalänk

Minecraft lila grafik :O

Har problem med grafiken på minecraft av nån anledning...
Vattnet ser ut så här http://img849.imageshack.us/img849/2029/86679490.jpg
och blocksen i mörka grottor har osynliga kanter som man ser igenom :(!

Nån aning om vad problemet kan vara? Hade inte detta problemet direkt när jag bytte drivisar, problemet kom helt random.

Kör på

4gb 1333mhz
core i3 2100
gtx 550ti
blablabla..

HJÄlp!

Permalänk
Medlem

Alla senaste drivrutiner?
Provat att göra en "Force update" (finns under options innan du loggar in)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

har varit så sen 1.8 :L

Får väl se om en nyare drivis gör nån skillnad

Permalänk
Medlem

jag har samma problem också

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Ser nästan ut som nån 3D-inställning. Är antagligen inte det, men kan ju var värt kolla inställningarna.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det ska vara så för att ljuset blir svagare vid horisonten eller något sånt?

Permalänk
Medlem

Det kan vara så att du har satt antialiasing på i drivrutins inställningarna. Dubbelkolla så att det inte är aktiverat. Minecraft kan se lite buggat ut med vissa antialiasing inställningar nämligen.

Permalänk
Medlem

Hade så också ett tag sedan valde jag inställningen "Let the 3D Application decide" så försvann det.

Permalänk
Medlem

Kolla så att du har originella texture packet på. Det kan vara så att din "minecraft.jar" inte har uppdaterats. :/
Du kan ju annars testa med "force update".