Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

HUR skjuter jag mina Heatseaker´s? får inte väg dem alls nu när jag äntligen skillat upp dem.

du måste "aktivera" dom i customize, några flikar bort finns det en flik som heter Jets - gå in där och sedan tryck på baren där det är orange i hörnen (betyder att du har en ny uppgradering, tror jag iaf) och sedan växla tills du har fått fram heatseakers.

Permalänk
Medlem

det visade sig att jag var lite ivrig å trycka iväg dem... vänta vänta vänta vänta sen när läget är som bortblåst kan man skjuta iväg dem

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Tjena jag skulle gå in och träna på jets på en tom server men det går inte för det är står bara waiting for players... Någon som vet en server som inte gör så?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Jerkanftw:

TY BRO fan vad bra nu lärde jag mig nåt ):):)):)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumspojken:

Känns som om jag har skrivit detta några ggr nu, men eftersom det är en dedikerad tråd får jag bidra med input.

Har själv bindat "pitch up" till space ger samma resultat som videon Jerkanftw postade med skillnanden att du inte behöver switcha högerhanden mellan mus och tangentbord.

Öva på att svänga runt medan du exprimenterar med att tappa "s" eller broms, då kommer du att upptäcka att de högsta g-krafterna (snabbaste svängradien) får du om du försöker hålla en hastighet av 300-310 med vanliga fighterjets. (frogfor/thunderbolt har nog en annan hastighetsgräns)

När jag blir jagad av jets kör nästan alltid en Split S för att sedan svänga kraftigt åt höger/vänster, detta i kombination med snabb svängradie gör att i 9 fall av 10 så tappar förföljaren bort dig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Split_S

hehe, gör faktiskt exakt samma manöver
däremot har jag inte bindat några keys, vad gör pitch up? flyger nästan uteslutande med musen

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

hehe, gör faktiskt exakt samma manöver
däremot har jag inte bindat några keys, vad gör pitch up? flyger nästan uteslutande med musen

"Pitch up" gör exakt samma rörelse som piltangent neråt/dra musen mot dig. Fördelen med att ha den bindad till space är att du slipper skifta mellan mus och tangetbord (vilket tar ca 0.5s, sekunder du inte har råd att ge bort i chase/dogfight)

Permalänk

Jaha så när du svänger vrider du bara med musen och trycker space? Låter smart

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

jag tycker det verkar som om det går lättare att svänga om man både bromsar och boostar man liksom skjuter runt den svårt att förklara ^^ måste testas...

Ja, det kan hända, jag har inte kört så mycket jets i BF3, bara testat lite, och lekt, stuntat och sånt.
Är mer av en Heli fanboy, kört flyg i de tidigare BF spelen, och att sakta in för en sväng, eller ja, sluta gasa, bidrar ofta till en kvickare kurva.
använde lite ord nu som jag inte använt på flera år, trevligt. Ännu mer trevligt att jag förklarar det =D

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

360 kontroller i PC verision eller? har 2st till 360 i vardagsrummet dock trådlösa..

den trådlösa till 360in funkar till pc med bara att köpa en mottagare för det så tadda, brukar vara svårt o få tag i de bara.Jag hittade min på tradera så kolla där om du är sugen på en sån lösning.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Tjena jag skulle gå in och träna på jets på en tom server men det går inte för det är står bara waiting for players... Någon som vet en server som inte gör så?

inte förens nästa patch tror jag.
Men det finns några learn to fly, eller practice servrar där du kan hoppa in, oftast lite kö på dem.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

I både BF2 och BF3 så händer det att man tappar kontrollen över planet om man flyger för snabbt. Planet fortsätter helt enkelt i den riktning som man höll när man korsade hastighetsbegränsningen och man kan inte styra igen tills planet kraftigt har tappat sin hastighet. Varför beter sig planen såhär?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

I både BF3 och BF3 så händer det att man tappar kontrollen över planet om man flyger för snabbt. Planet fortsätter helt enkelt i den riktning som man höll när man korsade hastighetsbegränsningen. Vad ska detta föreställa egentligen?

Vad föreställer vad?

Sedan tror jag nog att det blev lite fel där i början av din första mening...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumspojken:

"Pitch up" gör exakt samma rörelse som piltangent neråt/dra musen mot dig. Fördelen med att ha den bindad till space är att du slipper skifta mellan mus och tangetbord (vilket tar ca 0.5s, sekunder du inte har råd att ge bort i chase/dogfight)

varför inte bara dra musen mot sig?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

varför inte bara dra musen mot sig?

Därför att det blir en mer "okontrollerad" sväng då, prova ska du se

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Därför att det blir en mer "okontrollerad" sväng då, prova ska du se

nå sjukt okontrollerat...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Ja, det kan hända, jag har inte kört så mycket jets i BF3, bara testat lite, och lekt, stuntat och sånt.
Är mer av en Heli fanboy, kört flyg i de tidigare BF spelen, och att sakta in för en sväng, eller ja, sluta gasa, bidrar ofta till en kvickare kurva.
använde lite ord nu som jag inte använt på flera år, trevligt. Ännu mer trevligt att jag förklarar det =D

har testat lite nu och det verkar som om jag hade fel men om man gasar på halvvägs ut så verkar det dra på lite extra runt hörnet

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Flyger vanligtvis mest i Flight Simulator X, och realismen i flygfysikmotorn i BF3 kan ju definitivt diskuteras på ett par punkter men kul som fasen är det! Som alla andra säger så är en joystick av valfri modell det bästa du kan skaffa dig för att få bättre känsla i flygningen - mer avancerade undan- och attackmanövrar är nästan omöjliga med musen. Ett vridhandtag att binda till rodret är himla trevligt också - då får du bra mycket lättare att sikta.

Som med det mesta i BF3 är det svåraste att komma igång med själv flygningen - innan du låser upp flares är du otroligt sårbar, men de kommer ganska fort så bara håll ut. När man väl har flares klarar man sig långt - maskingeväret är det viktigaste vapnet man har även efter att man låst upp alla unlocks. En erfaren pilot skjuter du i princip inte ner med heatseekers såvida inte flera spelare avlossar dessa mer eller mindre samtidigt (detta kan iofs komma att ändras nu i och med den kommande patchen).

Resten är nog bara att prova sig fram till, men den vanligaste anledningen till att folk blir nedskjutna, iaf av mig, är att de inte fått in tekniken med att släppa av på gasen in i svängar (i verkligheten hade visserligen piloten svimmat och planet förlorat vansinnigt med höjd vid en sån manöver på så låg höjd som man flyger på BF3, men det är en annan historia). Gör man mjuka, vida svängar är det väldigt lätt för andra jets att med en skarp sväng lägga sig direkt bakom, och då är man körd. Air radar-unlocken är helt underbar i detta avseende, eftersom man kan flyga fram och tillbaka och roa sig med att skjuta tanks med rocket pods och bli varnad i god tid när ett fiendeplan närmar sig.

Att öva på det på lite mindre servrar funkade för mig iaf - nu har jag vid något tillfälle hållt mig i luften hela rundor på SweC-servern Ha så kul

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyrostad:

Flyger vanligtvis mest i Flight Simulator X, och realismen i flygfysikmotorn i BF3 kan ju definitivt diskuteras på ett par punkter men kul som fasen är det! Som alla andra säger så är en joystick av valfri modell det bästa du kan skaffa dig för att få bättre känsla i flygningen - mer avancerade undan- och attackmanövrar är nästan omöjliga med musen. Ett vridhandtag att binda till rodret är himla trevligt också - då får du bra mycket lättare att sikta.

Som med det mesta i BF3 är det svåraste att komma igång med själv flygningen - innan du låser upp flares är du otroligt sårbar, men de kommer ganska fort så bara håll ut. När man väl har flares klarar man sig långt - maskingeväret är det viktigaste vapnet man har även efter att man låst upp alla unlocks. En erfaren pilot skjuter du i princip inte ner med heatseekers såvida inte flera spelare avlossar dessa mer eller mindre samtidigt (detta kan iofs komma att ändras nu i och med den kommande patchen).

Resten är nog bara att prova sig fram till, men den vanligaste anledningen till att folk blir nedskjutna, iaf av mig, är att de inte fått in tekniken med att släppa av på gasen in i svängar (i verkligheten hade visserligen piloten svimmat och planet förlorat vansinnigt med höjd vid en sån manöver på så låg höjd som man flyger på BF3, men det är en annan historia). Gör man mjuka, vida svängar är det väldigt lätt för andra jets att med en skarp sväng lägga sig direkt bakom, och då är man körd. Air radar-unlocken är helt underbar i detta avseende, eftersom man kan flyga fram och tillbaka och roa sig med att skjuta tanks med rocket pods och bli varnad i god tid när ett fiendeplan närmar sig.

Att öva på det på lite mindre servrar funkade för mig iaf - nu har jag vid något tillfälle hållt mig i luften hela rundor på SweC-servern Ha så kul

Skulle inte vilja möta dig i luften... Skulle nog varit död innan jag har märkt jag verkligen flyger

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Mitt största problem just nu i jets är att jag med joysticken (Logitech 3D) inte kan svänga skarpa svängar utan alla blir vida... Jag drar för fullt men svänger som en jumbo

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

varför inte bara dra musen mot sig?

Jag skulle haft smärtor i armen om jag fick dra musen varje gång jag skulle dogfighta. Man får ju dra som en galning då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumspojken:

Jag skulle haft smärtor i armen om jag fick dra musen varje gång jag skulle dogfighta. Man får ju dra som en galning då!

hm....... nu vet jag varför jag alltid har ont i högra armbågsleden.........

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

I både BF2 och BF3 så händer det att man tappar kontrollen över planet om man flyger för snabbt. Planet fortsätter helt enkelt i den riktning som man höll när man korsade hastighetsbegränsningen och man kan inte styra igen tills planet kraftigt har tappat sin hastighet. Varför beter sig planen såhär?

Har förtydligat mitt inlägg nu. Hatar förövrigt att dom tagit bort alla vinklar när man flyger förutom bakifrån. Blir väldigt svårt att veta om man blir förföljd då.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Min lilla lista på att underlätta flygandet, men först ska jag säga att jag definitivt föredrar tangentbord före joystick. Dock tycker jag att musen är obehaglig att använda i flygandet.

*Fokusera på air to air combat i början, plan kommer skjuta ner en mest, så lika bra att ta hand om dem först.
*Om man är förföljd, se till att alltid svänga, men variera hastigheten och höjden, åk aldrig rakt.
*När man jagar, om man inte har möjlighet till ett "kill-shot", försök att följa fiendens spår (ta inte genvägar). Vänta på
fienden gör ett misstag.
*Kulsprutan är underbar mot air, missilen har förmånga nackdelar.
*Som sagt, missiler tar lång tid att låsa, finns risk att de missar ändå samt att fienden kan ha flares osv. De öker även
risken att man behöver ta "genvägar" vilket betyder att man kan förlora sin förföljar position.
*Använd kulsprutan i mellanlånga bursts, det är onödigt att skjuta så mycket att den laddar om eller överhettas.
*Använd Third person view om det går.
*Third person view ger en fantastisk översikt över spelplanen, använd den till att hitta fiender samt även till viss del för
att följa efter dem. Cockpit view är dock bäst när man ska skjuta.
*Bra unlocks
* En av de första man låser upp är flares, ock är väldigt händig i början, dock föredrar jag fire extinguisher, den har även
potential att rädda en från kulsprute-salvor, men man låser inte upp den förren nånstans i mitten.
* Stealth är också en tidig unlock som är hjälpfull, framförallt mot anti-air. Maintenace är en senare unlock som kan vara
nyttig, dock är jag osäker på dess exakta funktion (hur mycket mer den reparerar osv).
* Trots att jag inte riktigt gillar Air to Air missilerna är detta min näst bästa favorit, om inte för annat så kan man stressa
någon man förföljer med dem, rocketpods känns för random och tillför inte så mycket jämfört med kulsprutan.
* Mot slutet låser man upp Guided Missile, denna är riktigt fin tycker jag, väldigt bra att ta ut jeepar och även för att ge
understöd mot tanks. Dock kräver den att man flyger relativt rakt, vilket innebär att luftrummet måste vara tomt för att
man ska ha en chans.

Bah, jag som formaterade det så fint, ursäkta wall of text -.-

Permalänk
Medlem

Nån som har använt ecm jammer nåt? Vad tycker ni om den? Jag har använt den ett tag nu och tycker den funkar riktigt bra. Så fort nån börjar låsa på en så trycker man x så försvinner låsningen omgående och sen är det bara att flyga utom räckhåll. Vet dock inte om den egentligen är bättre än flares.

Annars använder jag själv stealth och rocket pods. Rocket pods funkar grymt bra mot tanks och även mot helikoptrar som rör sig långsamt. Heat seekers får man nästan aldrig nån träff med om det är en någorlunda duktig pilot man möter så dom är rätt bortkastade att använda.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Jag kör med mus + tbord, har 1500 score per minute i Jets. Lärde mig rätt snabbt, i början använde jag tbordet i dogfights men man lär sig rätt snabbt att köra utan det.

När jag tar ner mål på marken kör jag först missiler och sen snabbt över till kpist och avslutar det hela.

Kör Air radar + Flares + Rocket pods.

Byt flitigt mellan de olika kameravinklarna om server inställningarna tillåter det.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Mitt största problem just nu i jets är att jag med joysticken (Logitech 3D) inte kan svänga skarpa svängar utan alla blir vida... Jag drar för fullt men svänger som en jumbo

bromsa ner och sväng

Permalänk

Ja jag såg nån annan som skrev det innan, testade och nu funkar det kalas
men tack!

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Också haft problem med flygplan men gav mig fanken på att jag skulle lära mig igår. Tog väl en två-tre timmar tills jag fick ordning på det och låste upp flares och heat seaking men håller med om att kulsprutan är den smidigast att panga med.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

I både BF2 och BF3 så händer det att man tappar kontrollen över planet om man flyger för snabbt. Planet fortsätter helt enkelt i den riktning som man höll när man korsade hastighetsbegränsningen och man kan inte styra igen tills planet kraftigt har tappat sin hastighet. Varför beter sig planen såhär?

Bra med lite förtydligande, förstod nästan inget där från början.

Jag förstår vad du menar och jag tippar på att de har valt att göra det på detta sätt på grund av att det skapar mer realism när du flyger och en känsla av att fysikens krafter är i farten när man svänger. Tycker själv att det är trevligt när denna effekt uppstår och brukar ofta leka lite för att få till så att jag "glider" till höger eller vänster över marken när jag tex. ska kolla runt med Freelook.

Detta inträffar dock bara om du kör fort och sedan drar en sväng(inte säker på om det räcker med en vanlig eller om det måste vara sväng med Afterburner eller en bromssväng), och det kommer att försvinna om du flyger vidare en stund(jag har då inte upplevt att du måste sakta ner).