Nya talentsystemet i Mists of Pandaria

Permalänk
Medlem

Nya talentsystemet i Mists of Pandaria

Hejsan

Satt precis och skummade genom de olika nya talentsen (plural talent?) på blizzards officiella hemsida (sitter på jobbet och kommer inte åt den sidan via arbetsdator så kan inte länka, skummade genom på min mobil)

Vad tycker ni om de olika klassernas nya förmågor de får? Jag tyckte vid en första anblick att några klasser skulle få tämligen överjävliga förmågor, medan andra bara mediokra.

T.ex. Warlock var en av de som jag uppfattade som på den bra änden av skalan medan Shaman och Paladin (mina två mest spelade klasser) var på den motsatta sidan.

Vad tycker ni andra?

F.Ö. är jag fullt medveten om att MoP inte är här än och att Blizzard kommer att ändra/justera till absurdum innan de känner sig nöjda

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Jag tycker vissa klasser är riktig bra medans andra helt skit. För dom som vill spela twinks kommer detta bli helt förstört. För som T.ex warrior kommer man få bladestorm/shockwave/Avatar på 90....
Och me rogue samma...

Dock så taggar jag Pandarian och monk:)

Permalänk
Avstängd

Tycker det verkar ganska lovande faktiskt... men får väl se när det kommer ifall man tycker det är lika bra som man förväntat sig.

Enda negativa med den nya expansionen jag kommer på nu är att man ska behöva levla ytterligare än gång ända från 1 till 90... 85 till 90 går väl an...

Permalänk
Medlem

Ogillar Pet Battle System!

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk

Blizzard Pocket Monsters. xD

OnT: Ja, själv hoppas jag att de verkligen att alla cookie-cutter builds försvinner där ute. Dock undrar man om Blizzard håller på att göra WoW lite för enkelt på något sätt. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Donut:

Blizzard Pocket Monsters. xD

OnT: Ja, själv hoppas jag att de verkligen att alla cookie-cutter builds försvinner där ute. Dock undrar man om Blizzard håller på att göra WoW lite för enkelt på något sätt. :/

Tycker dem har hållt på med det jävligt länge nu.
Varenda gång man provlirar lite så tröttnar jag på att det aldrig är en utmaning. Nu lirar jag inte en 85:a i superguild och megaraidar, men har testat 10 dagar gratis i perioder nu, och allting bara kastas på en gratis känns det som.. Gick 2 levlar idag, typ 61-63. Tog väl en timme eller ngt i ett par instancer... Står ju massa gubbar där som öser ut quests du inte kan misslyckas med, samt får löjligt mycket XP, gear och guld...

Har mest spelat vanilla och TBC men nu testat gratis dagar på WOTLK b.la.

Not funneh

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Donut:

Blizzard Pocket Monsters. xD

OnT: Ja, själv hoppas jag att de verkligen att alla cookie-cutter builds försvinner där ute. Dock undrar man om Blizzard håller på att göra WoW lite för enkelt på något sätt. :/

En NooB fråga. Vad är och betyder cookie-cutter build?

Permalänk

Cookie cutter = Exakt samma som alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djurmamman:

Cookie cutter = Exakt samma som alla andra

Det betyder det väl ändå inte? Cookie Cutter är den build som är bäst (från början DPS-mässigt, men nu även angående healing och tanking). Åsyftar den build som har lättast att skära igenom en kaka

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Det betyder det väl ändå inte? Cookie Cutter är den build som är bäst (från början DPS-mässigt, men nu även angående healing och tanking). Åsyftar den build som har lättast att skära igenom en kaka

Cookie cutter = Tänk dig en pepparkaksdeg och du har en Cookie cutter det vill säga kakform som du stansar ut. Alla kakor blir av samma form. Därav uttrycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Cookie cutter = Tänk dig en pepparkaksdeg och du har en Cookie cutter det vill säga kakform som du stansar ut. Alla kakor blir av samma form. Därav uttrycket!

Tror att det är lite av både och.

I d2 är exempelvis hammerdin s.k cookie cutter, han äger nästan hela spelet samt byggs på ungefär samma gear, en cookie cutter build lär inte vara dålig.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -