Är Green Man Gaming för billigt för att vara sant?

Permalänk
Inaktiv

Är Green Man Gaming för billigt för att vara sant?

Tex Saints Row The Third kostar 345 kr på Spelbutiken men på Green man gaming kostar det 41.37 dollar vilket är lika med 279 SEK (41.37 X 6,75).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem

jag köpte mitt Battlefield 3: limited edition där, funkade hur bra som helst, flera polare som handlat där utan problem oxå

Permalänk
Medlem

Tycker det inte låter nå överdrivet billigt. Ja har börja handla på cdkeyhouse och det funkar hur bra som helst köpte mitt bf3 för cirka 160kr och dead island för 140 och mw3 för 180 och det fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Spelpriserna överlag verkar vara billigare overthere ... jämför bara tex steampriserna ...

Permalänk
Inaktiv

Jag är ny på sidan. Don't get your panties in a twist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172677:

Jag är ny på sidan. Don't get your panties in a twist.

När du varit reggad här i 6 månader kan du knappast klassas som ny

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

När du varit reggad här i 6 månader kan du knappast klassas som ny

Haha, +1

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Handlat flera spel från den sidan, fungerat riktigt bra hittills

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte börjat använda forumen förrän nu, så jag vet inte riktigt hur allt fungerar.

Permalänk
Hedersmedlem

lite offtopic: känns onödigt och starta en ny tråd, men vilken nätbutik skulle ni rekommendera mig att köpa från?

cdkeyhouse??

green man gaming??

eller vilken i så fall??

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av To33e:

lite offtopic: känns onödigt och starta en ny tråd, men vilken nätbutik skulle ni rekommendera mig att köpa från?

cdkeyhouse??

green man gaming??

eller vilken i så fall??

Greenmangaming behöver du inte ens vara orolig om

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

GreenManGaming är helt legit. Jag har köpt Saints Row 3 och BF3 LE av dem.

Permalänk
Hedersmedlem

ok, låter bra ska ta en närmare titt på deras hemsida då:)

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Köper alltid från greenmangaming, får koderna på några sekunder, bästa internetbutiken jag köpt ifrån!!

Permalänk
Medlem

Kan bara lägga ett +1 på greenmangaming, visserligen bara köpt 2 spel därifrån men har fått cdkey på direkten båda gångerna och inget strul.
Aldrig testat cdkeyhouse så kan inte uttala mig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

GreenManGaming har bra support och är helt laglig, CDkeyhouse är mer än gråzon, dom köper upp boxar i asien som man inte har någon aning om var dom kommer ifrån (om dom är ok eller kan bli bannande)

Permalänk
Medlem

GMG köper jag de flesta av mina spel ifrån, aldrig krånglat, deras egna program capsule funkar dessutom riktigt bra. De är ju lagliga till skillnad från andra sidor som köper sina keys i asien och man blir bannad.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

GreenManGaming har bra support och är helt laglig, CDkeyhouse är mer än gråzon, dom köper upp boxar i asien som man inte har någon aning om var dom kommer ifrån (om dom är ok eller kan bli bannande)

Ja, Greenmangaming är helt ok.

Nyckelsäljare är lite tveksamma inte bara för att de handlar med nycklar från andra regioner. Neogaf bannade alla inlägg med nyckelsäljare, då det visat sig att åtminstone en sålde nycklar som ursprungligen var stulna med nån form av kreditkortsbluff (de behöver förstås inte vara inblandade förutom att de köpt från någon som tillhandahållit de nycklarna).
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=451542

Greenmangaming har kontor i London och de är billiga för att de säljer många spel i dollar som ligger lågt i kurs. Hur de lyckas få deals med spelföretagen att göra det i england vet jag inte. Än så länge är Greenmangaming inte jättestora så kanske inte setts som ett problem än, även om jag kan tänkta mig att andra engelska digitala försäljare inte är så glada åt det.

Edit: Här är en kort intervju med Greenmangamings boss Paul Sulyok
http://www.mcvuk.com/news/read/interview-green-man-gaming-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ja, Greenmangaming är helt ok.

Nyckelsäljare är lite tveksamma inte bara för att de handlar med nycklar från andra regioner. Neogaf bannade alla inlägg med nyckelsäljare, då det visat sig att åtminstone en sålde nycklar som ursprungligen var stulna med nån form av kreditkortsbluff (de behöver förstås inte vara inblandade förutom att de köpt från någon som tillhandahållit de nycklarna).
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=451542

Greenmangaming har kontor i London och de är billiga för att de säljer många spel i dollar som ligger lågt i kurs. Hur de lyckas få deals med spelföretagen att göra det i england vet jag inte. Än så länge är Greenmangaming inte jättestora så kanske inte setts som ett problem än, även om jag kan tänkta mig att andra engelska digitala försäljare inte är så glada åt det.

Edit: Här är en kort intervju med Greenmangamings boss Paul Sulyok
http://www.mcvuk.com/news/read/interview-green-man-gaming-2

Tack för ett informativt inlägg! Bra intervju också.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

När du varit reggad här i 6 månader kan du knappast klassas som ny

jo faktiskt...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jo faktiskt...


Köpt 1-2 gånger ifrån GMG funkat fin fin då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Humöret på topp idag?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Angående Green Man igen så såg jag att Skyrim är ett av de få spel som de var tvungna att sälja i Euro-kurs. Så de har avtal med företagen, och tydligen Bethesda eller deras distributör såg till att specifiera detta.
http://www.greenmangaming.co.uk/games/rpgs/elder-scrolls-v-sk...
Enligt wikipedia startade GMG maj 2010, så de har hållit på i cirka 1,5 år.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt Dead Island där när det kom ut, kostade mig $33. Helt sjukt billigt.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera g2play.net, de är sjukt snabba, oftast så betalar man så har man CD Keyn 10 minuter efter

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk

Köpte mitt Red Orchestra 2 och Skyrim där, riktigt bra sida för att vara 100% legit.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Köpte Football Manager därifrån för ett par veckor sedan, Det enda sättet att köpa spel på som kan konkurrera med det är Steam... Kan absolut rekomendera greenmangaming för den som ska köpa spel...

Permalänk
Skrivet av Swebbe:

Skulle rekommendera g2play.net, de är sjukt snabba, oftast så betalar man så har man CD Keyn 10 minuter efter

Ja, och sedan får du ditt steamkonto avstängt (om det är ett steamspel) för det är en no legit key och alla dina spel blir obrukbara. Jättebra verkligen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

g2play.net och greenmangaming ftw, har inte haft problem med något av dem. De kompletterar varandra bra och brukar erbjuda bra pris på allt! Jag tar de billigaste av dessa två för varje spel jag köper (MW, MW2, MW3, Skyrim, Dead Island, Metro m.fl) utan problem. Jag blir bara hundratals kronor rikare och skrattar under hela installationen

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz