Permalänk

Hade precis samma problem med min H50 för något år sedan. Ett ofantligt klickande omedelbart vid systemstart. Kylaren var köpt på Komplett och reklamation till ny produkt gick på 2 arbetsdagar.

Hemmafix i form av att lägga systemet och liknande ner bör ses som tillfälliga då det rör sig om fabrikationsfel och inget annat vilket garantin backar upp. Lika bra att reklamera fram till att man får en fullt fungerande produkt.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Hade precis samma problem med min H50 för något år sedan. Ett ofantligt klickande omedelbart vid systemstart. Kylaren var köpt på Komplett och reklamation till ny produkt gick på 2 arbetsdagar.

Hemmafix i form av att lägga systemet och liknande ner bör ses som tillfälliga då det rör sig om fabrikationsfel och inget annat vilket garantin backar upp. Lika bra att reklamera fram till att man får en fullt fungerande produkt.

Precis, har ni inte läst tråden?
Jag fick en ny och den låter ingenting, precis som det ska vara, den kyler inget bättre, så min gamla fungerar, men med detta missljud.
Skulle min bil börja låta konstigt trotts att alla mätare visar normalt skulle ja då inte fortsätta köra. Nått är fel med de som låter såpass mycket.

Permalänk
Skrivet av Mr EmCom:

Precis, har ni inte läst tråden?
Jag fick en ny och den låter ingenting, precis som det ska vara, den kyler inget bättre, så min gamla fungerar, men med detta missljud.
Skulle min bil börja låta konstigt trotts att alla mätare visar normalt skulle ja då inte fortsätta köra. Nått är fel med de som låter såpass mycket.

Jodå, skall dock erkänna att det blev den del skummande.

Ville enbart poängtera det många andra sagt att problemet varit relativt vanligt. Ledsen om jag ej tillfört något nytt till tråden.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Orginal-fläkten låter en hel del för mig. Har beställt en sällsynt 120mm typhoon fläkt istället och hoppas på att den kommer inom de närmaste veckorna.

Permalänk
Medlem

Min H60 pump låter konstigt i idle, ett högt "vibrerande" ljud, typ rrrrrrr, men i load så blir den tyst, eller åtmistone tystare än fläktarna. Borde det inte vara tvärtom. Ljudet kom efter jag bytte moderkort nyligen. Inte för att jag tror att bytet av moderkortet påverkar. Men den lät inte konstigt tidigare ;/

Visa signatur

Main: Core-i7 2600K@stock, Noctua NH-U12S, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Corsair Vengeance 1600MHz 32GB, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, Corsair HX750 PSU, MSI GTX 1080 Gaming X, Win 10 Pro 64 bit eng, Acer XB270HU Predator, Logitech MX-518
Nettop: Samsung NC10, Tablet: Samsung Galaxy Tab 3, Phone: Honor 8