Permalänk
Medlem

Dator till Tv'n, chassi?

Hejsan, nu har mitt paket kommit från inet med nya prylarna, tänkte då köra mina gamla delar till Tv'n i vardagsrummet, har provat att kör på det integrerade grafikkortet och det duger till 720p filmer, men då kommer vi till frågan, Chassi... tips på billigt chassi man kan ha brevid bokhyllan? funderade på att köra moderkortet och nätagget uppepå bokhyllan , utan chassi, Tips?

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Delarna är =
MSI Ms-7184 Amethyst-m
AMD Athlon 64x2 3800+
Kingston 3x512MB Ram
Kingston 1x1024MB Ram
Nätagg 300W Chieftec
WD 20GB

Kommer endast köra operativet på datorn då jag ska köra med nätverkshårddiskar med filmer, tips på bra operativsystem till en "tv-dator" ? har länge varit intresserad av ubuntu men aldrig testat, hur går det med drivrutiner?

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Inga svar....

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av MW2 FANBOY:

Ingen speciell budget, tänkte bara köpa något billigt, annars kör jag utan chassi

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kategori/88/liggande-desktop-

Annat bra tips är att kolla i HTPC kategorin på forumet.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem

ta det lite lungt..man får inte alltid svar samma dag, det är itne tillåtet att bumpa en tråd som du gör..o det var ju tydligen inte så viktig fråga eftersom du kan köra utan chassie säger du..så dina bumpningar är ju enumer onödiga

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ta det lite lungt..man får inte alltid svar samma dag, det är itne tillåtet att bumpa en tråd som du gör..o det var ju tydligen inte så viktig fråga eftersom du kan köra utan chassie säger du..så dina bumpningar är ju enumer onödiga

Inte meningen , men jag är bara van att få svar fort, Sry

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w