Permalänk

Den Rostiga lådan

Hej, Jag är int helt ny på forumet, Jag har bara aldrig gjort något konto, Men Nu var det dags att göra ett för jag behöver lite feedback och idéer, Så hej allihopa.

Jag har startat ett projekt några månader sedan, är att Fallout fan sedan länge tillbaka och jag tycker mycket om steampunk och sådant, Fallout är inte steampunk dock utan Diesel punk, och då kommer jag till mitt projekt, jag håller på att fixa en setup som är lite mix bland Sci-Fi, Steampunk och fallout.

Material lista
-Plywood
-Skruv
-m5 bult
-Epoxy lim
-Epoxy primer
-Epoxy spackel
-Sprejfärg
-Burfärg rostmix
-Liten skiva plexiglas
(tror det var allt)

Detta är datorlådan jag valde att Fixa till, Det är en Dragon rider från In-Win.

Lådan kanske inte är den vackraste jag sett, men det har jag ändrat på.

Nu kommer det några bilder på utvecklingen av lådan när den tar form.
Och den kommer inte att se ut som trä när det är färdig, utan som en rostig gammal låda. ska målas noga

Har startat att kapa ut plywood och skruva fast bitarna för att se hur allt ska sitta.

Kapat till mer bitar limmat och skruvat ihop, testar om fläkten passar.

Här har det börjat ta mera form, fixat till en lucka på ovansidan av lådan, och lite mer paneler här och där, Karvat en döskalle till front panelen.

Kapat och fixat till några kuggar, för en mer steampunkish look

Här är det jag är just nu, Sitter och värmer upp stål kabel och bänder till dem I olika former så de ser ut som Kabel eller rör på front paneler runt döskallen, Är inte färdig med döskallen än dock det ska dit mer detaljer

Börjar närma mig stadiet när det är dags för färg och spackel, allt ska spacklas och målas med epoxy färg, men jag har mycket detaljer jag skulle lägga till, är öppen för idéer. vet att det finns massor med kreativa människor här.

Kommer att uppdatera, mer senare i veckan, önskade bara att jag hade tagit mer bilder.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Detta projekt skall följas!

Hur fick du till kuggarna? Fräst dom?

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli bra!

Fast man ser ju att du redan har lite erfarenhet med den här sortens projekt när man kollar på dina högtalare, tangentbord och skärm i bakgrunden.

OffT: Gör ett galleri istället för att posta bilderna här i forumet. Då kommer folk lättare kunna hitta hit.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Skrivet av KriJu:

Riktigt snyggt! Detta projekt skall följas!

Hur fick du till kuggarna? Fräst dom?

Tackar! Jag har ritat en mall med en gradskiva och sedan sågat ut dem, har använt en håltagare eller vad det nu heter för att få en rund cirkel och lättare kunna centrera mallen.

Skrivet av vikham:

Det ser ut att bli bra!

Fast man ser ju att du redan har lite erfarenhet med den här sortens projekt när man kollar på dina högtalare, tangentbord och skärm i bakgrunden.

OffT: Gör ett galleri istället för att posta bilderna här i forumet. Då kommer folk lättare kunna hitta hit.

Tack, Jo det ska nog bli bra när det är färdigt, kan vara lite svårt att se nu när allt ser ut som trä erfarenhet vet jag int om jag kan säga att jag har men envishet och tålamod har jag mycket av, Högtalarna, skärmen, musen och tangentbordet var det första jag började med I detta projekt. önskar att jag tog bilder då jag fixad till dem också, finns bara bilder på när det är färdiga. Så det är lättare att använda ett galleri på detta forum, får kolla upp det då.
Här är några bilder på det som är färdigt,

Permalänk
Medlem

Snyggt! Riktigt snyggt!

Detta kommer följas!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad läckert! Skall följas

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt!

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem

Näe vad ballt, älskar hur du jobbat med trät, riktigt snyggt redan innan du fått färg på't

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Kommer följas.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hjälpsam

Mycket intressant och snyggt.
Be en moderator att flytta tråden till galleriet, där kan bygget få den uppskattning det förtjänar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Haha! Fan vad ballt! 8-}

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk

Tack för all glada svar jag kan göra ett galleri senare idag istället, jag tror jag vet hur det fungerar nu

Permalänk
Hjälpsam

Ser fram emot detta galore, riktigt trevligt

Idé till utfläktarna på ovansidan, dels för funktion/ljud men även look. Du får dessutom in mindre damm i datorn när den är avstängd.

Ta ett par flexibla ventilationsrör och vinkla dem bakåt, antingen skarva ihop dem så att det blir ett rör längst bak eller något snyggt ormbo.

EDIT;
Noterade även att den rost du har i dag är mer "legat på havsbotten"-rost. På chassit kanske lite mer "vätska och fukt runnit utmed sidan"-rost hade varit snyggt?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt snyggt, önskar jag klarade av ett sånt här bygge

Jag kommer följa detta, jag själv är et fan av Fallout sedan första spelet

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk

Gör mig glad att ni tycker om det
Fler sa att jag skulle göra ett galleri, ny som jag är så visste jag inget om att man kunde göra sånt, så jag gjorde ett nu.

Rusty Bucket Steampunk/Dieselpunk mix

@Fluf

En riktigt bra ide det där med rören ska se hur det ser ut om det passar, och jag får se hur jag målar rosten på chassit, men kommer definitivt att göra så det ser ut som att det runnit rost här och där.

Permalänk
Medlem

måste bara säga helvete vad snyggt! annorlunda med trä sådär men jävlar va snyggt!!

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit