Hårddisken tar lång tid att svara.

Permalänk
Medlem

Hårddisken tar lång tid att svara.

Tjenare! Min externa hårddisk brukar ta väldigt lång tid på sig att gå ur "sov" läget efter varit inaktiv ett tag.

Detta började hända efter en dag då jag trodde jag hade förlorat allt på hårddisken. (I stort sett så hade alla filer försvunnit men inte mapparna. Kom tillbaka någon dag senare)

Är detta ett dåligt tecken? Har passwords och liknande på hårddisken så kanske det är dags att köra backups på det:P

Det är en Seagate 1TB, en sådan http://www.inet.se/produkt/4900257/seagate-expansion-external... för att vara specifik.

Någon annan som har haft liknande och kan dela med sig av kunskapen man har fått efter?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid är "lång tid" ?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk

Har en exakt lika dann fast 2TB varianten. Hade samma "problem" så jag installerade Seagates mjukvara och stängde av sovläget helt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Hur lång tid är "lång tid" ?

Längsta kanske är 30sec

Skrivet av Deathtrip2k:

Har en exakt lika dann fast 2TB varianten. Hade samma "problem" så jag installerade Seagates mjukvara och stängde av sovläget helt

Och det fungerar bra eller?

Permalänk
Skrivet av Deathtrip2k:

Har en exakt lika dann fast 2TB varianten. Hade samma "problem" så jag installerade Seagates mjukvara och stängde av sovläget helt

Ska testa det, jag har samma problem som TS.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaptenperre:

Ska testa det, jag har samma problem som TS.

Funkade det?