Permalänk
Medlem

Steelseries mus/tangentbord!

Tja jag har precis byggt ny dator och köpt en ny skärm
så nu är det självklart dags att köpa sig mus och tangentbord också.

Jag hade tänkt ta mig an steelseries den här gången
Det är dessa modeller jag har spanat mig in på!
SteelSeries 6G v2 (Nordisk)
Steelseries Xai Lasermouse

Är dessa jobbiga att använda i spel som tex skyrim, arkham city, där man vill gediget följa storyn. (låter produkterna för mycket helt enkelt?)

Någon som har input på dessa produkter innan jag köper ? (vet inte varför men jag associerar steelseries med cs kids )
Ingen aning varför jag fått en så dålig bild av steelseries när jag inte ens provat men men
vad tycker ni på sweclockers om dom?

Permalänk
Medlem

Klockrent val, det är Steelseries Siberia hörlurarna som har gett dig den bilden du har men de gör bra grejer.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Stopp nu! Innan du handlar bör du överväga 6Gv2 RED, om jag inte minns fel har dom tystare brytare än 6Gv2 som har svarta?

Xai vet jag inte vad du ska ha för, den känns budget utav bara fan. Kolla in QPAD 5k eller SS Ikari

Finns något märke som heter Zowie, tror det är gamla Ideazon som i sin tur är gamla Steelseries? Kolla in deras tangentbord.

Glöm inte en shysst musmatta men det kanske du redan har Steelseries produkter tycker jag är gedignare än t.ex Razer men jag håller med om CS-känslan

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Tangentbordet låter en del (men inte så att du missar nåt direkt kan störa andra om du bor tillsammans med andra dock). Tips: Köp steelseries 6GV2 red eller annat så att du får röda switchar (bruna och blåa är också nice men dyrare), röda är precis som svarta men något lättare att trycka ned (= positivt i denna situation).

Xai är bra, men skulle nog rekommendera ikari laser eller mionix naos 5000, sjukt sköna möss!

Permalänk

Jag skulle rekommendera dig att köpa Steelseries Sensei istället. Qpad MK-50 med röda brytare kan vara värt att kolla in, då Steelseries 6Gv2 är rätt högt så man blir ganska trött i handlederna när man spelar en längre stund på det, då det inte har handlovstöd.