Art Lebedev släpper nya skärmtangentbord under 2012

Permalänk
Melding Plague

Art Lebedev släpper nya skärmtangentbord under 2012

Den ryska designstudion Art Lebedev är på väg ut med nya tangentbord. På tapeten är tre olika modeller med signaturfunktionen knappar som kan visa bild.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

ser inte så skönt ut att skriva på

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Den sista bilden med 6 knappar är de stor vill ha faktor !

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk

Mekaniska brytare, nästa?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Den sista bilden med 6 knappar är de stor vill ha faktor !

Sant, fast för det priset köper jag nog hellre en liten touchscreen och gör ett eget program för det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

meningslöst skräp .. för 30 år sen hade dom hamnat i sibirien för ett sånt tilltag ..

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken sorts brytare de använder....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Rätt ballt ändå. Men tyvärr ligger de lite över smärtgränsen. Runt 1000kr kanske jag skulle kunna tänka mig att pröva en.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Är det någon som har ett Lebedev-tangentbord, eller känner någon som har en? Är nyfiken på erfarenheter. Skulle kunna tänka mig detta "meningslösa skräp" bara det inte vore så dyrt (vi har nog alla rätt mycket meningslöst skräp hemma om man ska vara ärlig), och då kan jag ändå köpa detta utan att det påverkar min egen ekonomi.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riktigninja:

meningslöst skräp .. för 30 år sen hade dom hamnat i sibirien för ett sånt tilltag ..

Meningslöst skräp - Ja absolut!:):P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå hur någon med vanlig storlek på sina händer skulle kunna använda det där

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

"För den som inte nöjer sig med ett vanligt tangentbord och dessutom har en synnerligen välfylld plånbok, liten hjärna, brist på socialt umgänge och några konstiga prioriteringar, erbjuder den ryska designstudion Art Lebedev någonting utöver det vanliga."

Vad?
Det står ju där... läste du inte det?
Det är sant.

Permalänk
Medlem

inte lika snyggt som tidigare, men ballt ändå

Permalänk
Medlem

Gaaaah, vill ha

Permalänk
Medlem

Hur många här har ett upplyst tangentbord? Personligen kan jag se användningsområden för det här men upplysta tangentbord... Det är bara smaklöst.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Ser otroligt obekvämt ut, lite småkul med knapparna men i mina ögon så är det helt värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Hur många här har ett upplyst tangentbord? Personligen kan jag se användningsområden för det här men upplysta tangentbord... Det är bara smaklöst.

Jag har aldrig förstått de med upplysta tangentbord heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Hur många här har ett upplyst tangentbord? Personligen kan jag se användningsområden för det här men upplysta tangentbord... Det är bara smaklöst.

På vilket sätt är det smaklöst, för att det är färg eller vad?

Skrivet av Humper:

Jag har aldrig förstått de med upplysta tangentbord heller..

Du ser inte funktionaliteten i upplysta tangentbord? Oooook.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Jag har aldrig förstått de med upplysta tangentbord heller..

Upplysta tangentbord är otroligt skönt att ha (för vissa). Personligen brukar jag spela med släkt ljus så att tangenterna syns är rätt viktigt. Och när dom lyses upp är dom omöjliga och missa. Tycker personligen det borde vara en standard på alla bärbara datorer. För på dom kan man nästan aldrig se tangenterna i mörker. Men som sagt, smak sak.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Jag blir förvånad varje gång en Art Lebedev-produkt kommer i produktion.

Permalänk
Medlem

Kan väl tänkas vara användbart för någon form av film- eller musikproduktion. Istället för att köpa specialtangentbord för något visst program kan man köpa ett sånt här och binda knapparna till olika kortkommandon.

EDIT: Tänkte i stil med de här (som kanske bara är nya tangenter):

Permalänk
Medlem

Ballt men inte direkt nån bra design

Permalänk
Medlem

Känns inte som att det kommer sälja nå vidare..
Upplysta tangentbord kan dock vara bra ibland (gejma i mörker), men det här med lcd display på varje knapp känns lite onödigt, särskilt när priset är som det är..

Permalänk
Medlem

tror på tangentbord some kan visa bilder skulle vara extremet bra för MMO-spel men gör om gör bättre först säger jag

(typ mechaniska brytare bra layout och annars bra design)

Permalänk
Skrivet av JarVis:

Känns inte som att det kommer sälja nå vidare..
Upplysta tangentbord kan dock vara bra ibland (gejma i mörker), men det här med lcd display på varje knapp känns lite onödigt, särskilt när priset är som det är..

Aldrig fattat det här med upplysta t-bord, man har ju ändå ljuset från skärmen så man ser tangenterna (om man gejmar i mörker). Sen om man e van datoranvändare så vet man ju ändå nästan vart alla tangenter sitter..
OT: Skit cool produkt, mindre coolt pris. Som några andra sa, ser inte speciellt skönt ut faktiskt.

Permalänk
Medlem

Inte bra för ögonen att spela i ett mörkt rum

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Kaptendum:

Aldrig fattat det här med upplysta t-bord, man har ju ändå ljuset från skärmen så man ser tangenterna (om man gejmar i mörker). Sen om man e van datoranvändare så vet man ju ändå nästan vart alla tangenter sitter..
OT: Skit cool produkt, mindre coolt pris. Som några andra sa, ser inte speciellt skönt ut faktiskt.

Skärmen lyser tyvärr inte upp tangenterna tillräckligt mycket om man sitter i helmörker och spelar ett lite mörkare spel :S

Är en otroligt van datoranvändare och har spelat över 2k starcraft-matcher, men missar fortfarande många hotkeys tyvärr, och när man inte kan kolla ned och se exakt var man är utan måste testa sig fram så blir det otroligt klumpigt och man tappar värdefulla sekunder

Permalänk
Medlem

Kul prylar, men bara om de halverar samtliga priser.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vore coolt att spela WoW med ett sånt här och ha ikonerna från spellsen på tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Ser bara dyrt ut... animering på knappar som man inte ens tittar på, onödigt och irriterande. De ser inte heller så bekväma ut..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!