Art Lebedev släpper nya skärmtangentbord under 2012

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Art Lebedev släpper nya skärmtangentbord under 2012

Den ryska designstudion Art Lebedev är på väg ut med nya tangentbord. På tapeten är tre olika modeller med signaturfunktionen knappar som kan visa bild.

Läs artikeln

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
DownTown
Registrerad
Dec 2006

ser inte så skönt ut att skriva på

Moderkort: ASUS PRIME Z370-A CPU: INTEL i7 8700k
SSD: Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define c
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2010

Den sista bilden med 6 knappar är de stor vill ha faktor !

ASUS GTX 1080 STRIX 8 GB - ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING - i7 8700K "Noctua NH-U12S (P&P)" - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz - M.2 Samsung 960 EVO 500GB & 2x Samsung SSD Evo Basic 250GB Raid 0 + 2 TB lagring
Gear: MSI Optix MAG27CQ WQHD 144Hz Curved - Corsair K70 RGB MX-Brown - Mionix Naos 8200 - Steelseries Ock + Sennheiser Game Zero

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~
Registrerad
Maj 2010

Mekaniska brytare, nästa?

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Björkvik
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av sozage:

Den sista bilden med 6 knappar är de stor vill ha faktor !

Sant, fast för det priset köper jag nog hellre en liten touchscreen och gör ett eget program för det

Intel i5 4670k @ 4300MHz (Turbo) | Gigabyte 1070 G1 Gaming | 32GB DDR3 2400MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sdf
Registrerad
Apr 2011

meningslöst skräp .. för 30 år sen hade dom hamnat i sibirien för ett sånt tilltag ..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2003

Frågan är vilken sorts brytare de använder....

Skickades från m.sweclockers.com

i5 4670K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, R9 280X, Gigabyte G1.Sniper M5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Rätt ballt ändå. Men tyvärr ligger de lite över smärtgränsen. Runt 1000kr kanske jag skulle kunna tänka mig att pröva en.

Spelriggen: Intel i7 3770K - GTX 1070 - 16GB Minne - ASRock P67 Professional - Samsung 840 240GB - be quiet! 730W - Corsair Carbide Air 540 - Eizo FG2421 - Custom vattenkylning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Apr 2008

Är det någon som har ett Lebedev-tangentbord, eller känner någon som har en? Är nyfiken på erfarenheter. Skulle kunna tänka mig detta "meningslösa skräp" bara det inte vore så dyrt (vi har nog alla rätt mycket meningslöst skräp hemma om man ska vara ärlig), och då kan jag ändå köpa detta utan att det påverkar min egen ekonomi.

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm såklart!:)
Registrerad
Maj 2009
Skrivet av riktigninja:

meningslöst skräp .. för 30 år sen hade dom hamnat i sibirien för ett sånt tilltag ..

Meningslöst skräp - Ja absolut!:):P

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Kan inte förstå hur någon med vanlig storlek på sina händer skulle kunna använda det där

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

"För den som inte nöjer sig med ett vanligt tangentbord och dessutom har en synnerligen välfylld plånbok, liten hjärna, brist på socialt umgänge och några konstiga prioriteringar, erbjuder den ryska designstudion Art Lebedev någonting utöver det vanliga."

Vad?
Det står ju där... läste du inte det?
Det är sant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002

inte lika snyggt som tidigare, men ballt ändå

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Okt 2007

Gaaaah, vill ha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2002

Hur många här har ett upplyst tangentbord? Personligen kan jag se användningsområden för det här men upplysta tangentbord... Det är bara smaklöst.

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
G.Berg/Värmdö
Registrerad
Apr 2010

Ser otroligt obekvämt ut, lite småkul med knapparna men i mina ögon så är det helt värdelöst.

Ångra inget, lär och lev istället

i7 860 + CNPS9900 MAX||GTX 580 CuII|| P55A-UD7 || Dominator GT DHX+ 4x2GB || F120 || AX750 || HAF X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Tempel:

Hur många här har ett upplyst tangentbord? Personligen kan jag se användningsområden för det här men upplysta tangentbord... Det är bara smaklöst.

Jag har aldrig förstått de med upplysta tangentbord heller..

Samsung 700Z7C 17,3" - i7 3615QM - GT 650M - 8GB - 750GB - Crucial m4 256GB SSD

Citera gärna så ser jag ditt meddelande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Tempel:

På vilket sätt är det smaklöst, för att det är färg eller vad?

Skrivet av Humper:

Du ser inte funktionaliteten i upplysta tangentbord? Oooook.

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2010
Skrivet av Humper:

Upplysta tangentbord är otroligt skönt att ha (för vissa). Personligen brukar jag spela med släkt ljus så att tangenterna syns är rätt viktigt. Och när dom lyses upp är dom omöjliga och missa. Tycker personligen det borde vara en standard på alla bärbara datorer. För på dom kan man nästan aldrig se tangenterna i mörker. Men som sagt, smak sak.

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2001

Jag blir förvånad varje gång en Art Lebedev-produkt kommer i produktion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Maj 2004

Kan väl tänkas vara användbart för någon form av film- eller musikproduktion. Istället för att köpa specialtangentbord för något visst program kan man köpa ett sånt här och binda knapparna till olika kortkommandon.

EDIT: Tänkte i stil med de här (som kanske bara är nya tangenter):

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009

Ballt men inte direkt nån bra design

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Känns inte som att det kommer sälja nå vidare..
Upplysta tangentbord kan dock vara bra ibland (gejma i mörker), men det här med lcd display på varje knapp känns lite onödigt, särskilt när priset är som det är..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
luleå
Registrerad
Aug 2010

tror på tangentbord some kan visa bilder skulle vara extremet bra för MMO-spel men gör om gör bättre först säger jag

(typ mechaniska brytare bra layout och annars bra design)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av JarVis:

Känns inte som att det kommer sälja nå vidare..
Upplysta tangentbord kan dock vara bra ibland (gejma i mörker), men det här med lcd display på varje knapp känns lite onödigt, särskilt när priset är som det är..

Aldrig fattat det här med upplysta t-bord, man har ju ändå ljuset från skärmen så man ser tangenterna (om man gejmar i mörker). Sen om man e van datoranvändare så vet man ju ändå nästan vart alla tangenter sitter..
OT: Skit cool produkt, mindre coolt pris. Som några andra sa, ser inte speciellt skönt ut faktiskt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2008

Inte bra för ögonen att spela i ett mörkt rum

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Kaptendum:

Aldrig fattat det här med upplysta t-bord, man har ju ändå ljuset från skärmen så man ser tangenterna (om man gejmar i mörker). Sen om man e van datoranvändare så vet man ju ändå nästan vart alla tangenter sitter..
OT: Skit cool produkt, mindre coolt pris. Som några andra sa, ser inte speciellt skönt ut faktiskt.

Skärmen lyser tyvärr inte upp tangenterna tillräckligt mycket om man sitter i helmörker och spelar ett lite mörkare spel :S

Är en otroligt van datoranvändare och har spelat över 2k starcraft-matcher, men missar fortfarande många hotkeys tyvärr, och när man inte kan kolla ned och se exakt var man är utan måste testa sig fram så blir det otroligt klumpigt och man tappar värdefulla sekunder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westrobothnia
Registrerad
Okt 2008

Kul prylar, men bara om de halverar samtliga priser.

1800X, 2080 Ti, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2009

Vore coolt att spela WoW med ett sånt här och ha ikonerna från spellsen på tangentbordet.

MOBO: Asus M4A89GTD PRO CPU: Phenom II x4 965 BE @ 3,7GHz (1,428v) med [Noctua NH-U12P SE2]
GPU: MSI Radeon HD6950 Twin Frozr III PE/OC -(CF) PSU: Corsair TX850 V2

laserost
Youtube - musik/gamingrelaterat/annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2006

Ser bara dyrt ut... animering på knappar som man inte ens tittar på, onödigt och irriterande. De ser inte heller så bekväma ut..

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!