Permalänk

Letar FPS mus (sladd/sladdlös?)

Nu har min intellimouse 3.0 börjat bli trött.. Har en mx500 som backup som jag sitter på nu. Men dom här två mössen är dom senaste jag köpte och det var länge sen så jag har inte riktigt koll på vad som hänt på mus fronten.

Jag vill ha en stor robust mus som håller länge och är tung. Då har jag kollat på bla saitek cyborg r.a.t 7 eller 9 då jag gillar att man kan anpassa den själv och att den har som en alu ram under (känns robust). Dock så hittar jag nästan inga recensioner av den och börjar därför tänka att jag kanske är fel ute när jag kollar på den.

En annan fråga jag har också är hur bra trådlösa möss är idag? Kommer bara ihåg att man köpte med sladd för att slippa att förlora connection och att batterierna kunde ta slut helt plötsligt. Har det blivit bättre idag? Kan man lita på en trådlös mus?

MVH Lergöken

Permalänk

Jag har själv en qpad 5k, den är ganska stor men den väger iprincip inget alls, blev lite chockad när jag packade upp den efter att jag köpt den men det gick snabbt sen hade jag vant mig vid den.
Jag har inte många spelmöss att jämföra med men jag tycker att 5k är en bra mus av hög kvalite!

Trådlösa möss har blivit bättre än vad dom var förr men dom är ändå inte lika bra som dom med sladd.
Om man inte har några speciella behov av att ha trådlöst så säger jag mus med sladd 10 av 10 gånger!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Beror på om du vill avbryta för att ladda musen, ett problem man slipper om man kör trådlöst.
Kan vara lite klumpigt med sladd i vissa fall, men jag föredrar sladd

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Razer Mamba funkar finfint till alla spel och stora händer men du ska nog känna på varenda mus du blir rekommenderad till, eftersom alla har inte samma smak eller likadana händer.. Men annars är razer mamba lite dyr men grym att ha xD Den är både trådlös och tråd (tar batteriet slut, bara o sätta i sladden, behöver inte vänta eller nåt..) Och denna mus laggar inte på nåt sätt, den har upp 1000 mhz polling och 1 ms svarstid (eller vad heter) vilket gör att om du skjuter t.ex. samtidigt på nåt FPS spel, skjuter du först, och han sen

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Kör själv med trådlöst, t-bordet är ingen höjdare i t.ex BF3 och musen kan jag inte säga om den påverkar mkt lr om jag är värdelös
Men ang batteritiden så håller mina 2x2700mha i någon/några månader per laddning med microsoft laser mouse 6000 v2. Har dubbla uppsättningarna ifall det tar slut när jag sitter vid burken.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

mx518 all the way

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Själv har jag en Mionix naos 3200. Grymt skön datormus!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Avstängd

Köpte en en R.A.T. 7 förra veckan, tycker den är riktigt skön!
Det är en stålram i den som ger en riktigt go tyngd i den, sen ingår det 30 gram i vikter som man kan ha.
Trodde den skulle kännas lite skraltig pga av formanpassningen, men den är riktigt robust.
Möjligheterna att ställa in macro och så vidare är riktigt bra, och känsligheten går att ställa in med 25 dpi intervall.
Köpte min på cdon för 636kr ink frakt med sweclockers rabattkoden på 15 procent

Permalänk

Mionix Naos 3200 eller 5000 säger jag till dig.

Naos 3200 ska jag skaffa och är lätt värd priset!
Den som har lite mer cash, kan skaffa 5000, det är prima mus!

Permalänk
Medlem

Vill du ha en stor och robust mus kan jag verkligen rekommendera razer deathadder, underbarasre mus jag haft!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Razer Mamba funkar finfint till alla spel och stora händer men du ska nog känna på varenda mus du blir rekommenderad till, eftersom alla har inte samma smak eller likadana händer.. Men annars är razer mamba lite dyr men grym att ha xD Den är både trådlös och tråd (tar batteriet slut, bara o sätta i sladden, behöver inte vänta eller nåt..) Och denna mus laggar inte på nåt sätt, den har upp 1000 mhz polling och 1 ms svarstid (eller vad heter) vilket gör att om du skjuter t.ex. samtidigt på nåt FPS spel, skjuter du först, och han sen

Gillar utseendet på mamban! Hur tung är den? Hur länge räcker batteriet? Är Mamban och den uppdaterade Mamba 4G precis likadana förutom prestandan? Som jag förstod det så laddar man mamban i sin dockning station, laddar den även om datorn är avstängd (så att den laddar över natten)?

Skall åka och känna på den och den qpad 5k:n!

Mx518 går nog bort då den är väl samma som mx500 förutom att den har bättre prestanda? Gillade Intellimousen bättre än mx500an..

Har känt lite snabbt på r.a.t 7an och gillade den men har nästan inte känt på någon annan..

Jag spelar väl mest BF3 (Recon) och CS:S just nu och lär väl spela CS:GO när det kommer. Så vill ju ha en snabb mus (därför jag var skeptisk till trådlös), men om mamban har den spec som du sa så lär jag ju inte märka av skillnad!

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Mionix Naos 3200 eller 5000 säger jag till dig.

Naos 3200 ska jag skaffa och är lätt värd priset!
Den som har lite mer cash, kan skaffa 5000, det är prima mus!

Tror det var den jag kände på samtidigt som jag kände på r.a.t 7an och då gilla jag den inte jättemycket. Dock så var ju inga vikter i så vet ju inte om det blir bättre med dom!

Permalänk
Medlem

Beställde en ACE EDGE 3200 igår. Lyckades inte komma fram idag men...

Köpte den för 378 (inkl frakt) från MaxFps. Ingick tom en musmatta. Jag ville ha en femfingermus och den hade ju tom blivit bedömd som "prisvärd" av sweclockers och rekommenderad av Brutalcs och Fragbite så för 378 :- kunde jag inte stå emot.

Får se vad jag tycker men du kan ju iaf ha med den bland förslagen.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Beställde en ACE EDGE 3200 igår. Lyckades inte komma fram idag men...

Köpte den för 378 (inkl frakt) från MaxFps. Ingick tom en musmatta. Jag ville ha en femfingermus och den hade ju tom blivit bedömd som "prisvärd" av sweclockers och rekommenderad av Brutalcs och Fragbite så för 378 :- kunde jag inte stå emot.

Får se vad jag tycker men du kan ju iaf ha med den bland förslagen.

Tycker jag också! Skall kännas på!

Var finns testet där den hade blivit dömd prisvärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Gillar utseendet på mamban! Hur tung är den? Hur länge räcker batteriet? Är Mamban och den uppdaterade Mamba 4G precis likadana förutom prestandan? Som jag förstod det så laddar man mamban i sin dockning station, laddar den även om datorn är avstängd (så att den laddar över natten)?

Skall åka och känna på den och den qpad 5k:n!

Mx518 går nog bort då den är väl samma som mx500 förutom att den har bättre prestanda? Gillade Intellimousen bättre än mx500an..

Har känt lite snabbt på r.a.t 7an och gillade den men har nästan inte känt på någon annan..

Jag spelar väl mest BF3 (Recon) och CS:S just nu och lär väl spela CS:GO när det kommer. Så vill ju ha en snabb mus (därför jag var skeptisk till trådlös), men om mamban har den spec som du sa så lär jag ju inte märka av skillnad!

Razer mamban och 2012 versionen är ingen skillnad på skalet iaf, men prestandan där emot mycket bättre. Batteritiden håller ungefär 2-3 raka dygn (den är på på natten, orkar inte stänga av den ) och du behöver inte ha den i docken för att ladda den, jag sätter i sladden bara, men det där med att den kan ladda på natten beror på ditt moderkort, alla moderkort kan inte försörja andra enheter som är inkopplade om den är av, så det beror inte på musen... Den är faktiskt inte så tung, den är mer mjuk när man rör runt den. Passar perfekt till spel som CSS (spelade nyss det själv!) och som jag sa, den laggar precis inget vid trådlöst anvdändning, den är snabbare än möss som har tråd Men gå och känn på den innan du köper en

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Razer mamban och 2012 versionen är ingen skillnad på skalet iaf, men prestandan där emot mycket bättre. Batteritiden håller ungefär 2-3 raka dygn (den är på på natten, orkar inte stänga av den ) och du behöver inte ha den i docken för att ladda den, jag sätter i sladden bara, men det där med att den kan ladda på natten beror på ditt moderkort, alla moderkort kan inte försörja andra enheter som är inkopplade om den är av, så det beror inte på musen... Den är faktiskt inte så tung, den är mer mjuk när man rör runt den. Passar perfekt till spel som CSS (spelade nyss det själv!) och som jag sa, den laggar precis inget vid trådlöst anvdändning, den är snabbare än möss som har tråd Men gå och känn på den innan du köper en

Vill ha känslan ökar lite hela tiden Vad kör du med för musmatta? Sitter på en fUnc sUrface 1030 Svart. Funkar dom bra tillsammans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Vill ha känslan ökar lite hela tiden Vad kör du med för musmatta? Sitter på en fUnc sUrface 1030 Svart. Funkar dom bra tillsammans?

Kör med inget kör på vanligt trä skrivbord Men det kommer nog säkert att funka MEN Razer testar inte deras möss på andra musmattor än deras egna.. så det är 0.01% chans att det inte funkar xD men det ska det nog

EDIT: varför jag inte kör med musmatta är för att det redan är mjukt när jag använder på träet (musen har nån sorts gummi saker på undersidan av musen) och dessutom är ytan väldigt stor och jag har olika "positioner" när jag surfar och spelar, så upp till dig !

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

om du inte vill oroa dig över batteri tider, så rekommenderar jag razer lachesis (har själv) eller razer deathadder

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Tycker jag också! Skall kännas på!

Var finns testet där den hade blivit dömd prisvärd?

Dumt av mig att inte länka den, här kommer den:

http://www.sweclockers.com/recension/6210-fyra-lyxiga-moss-fo...

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk

Steelseries Sensei är det givna valet!